SCANIA. Încărcarea camioanelor: principalele 3 provocări și cum să le rezolvi Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Care consideră companiile de transport ca fiind cele mai mari provocări pentru soluțiile de încărcare a camioanelor? Și cum pot fi rezolvate aceste probleme? Un expert Scania oferă răspunsurile și perspectivele sale.
Provocarea nr. 1: obținerea rentabilității investiției
Una dintre preocupările principale pentru companiile de transport care iau în considerare camioanele electrice este percepția că implementarea unei soluții de încărcare costă mulți bani. Având în vedere acest lucru, unii argumentează: de ce ar trebui să ne construim propria infrastructură de încărcare la depozitul nostru?
Johan Björkegren, Head of Charging Product Management la Scania, încurajează companiile de transport să adopte o perspectivă pe termen lung, subliniind beneficiile și potențialele economii ale deținerii unei soluții de încărcare ca element cheie al configurației dumneavoastră de transport.
„În acest fel, obțineți controlul asupra celei mai mari părți a costurilor de operare ale vehiculului. În același timp, maximizați flexibilitatea cu propria dvs. încărcare de depozit”, spune el.
Un alt aspect pozitiv al propriei soluții de încărcare este că transportatorii pot asigura o disponibilitate stabilă și previzibilă a energiei. Și asta poate avea și beneficii secundare.
„În unele cazuri, transportatorii pot vinde și accesul la taxare punând încărcătoarele lor la dispoziția altor utilizatori atunci când nu sunt în uz”, explică Björkegren.
Provocarea nr. 2: găsirea soluției de încărcare de dimensiunea corectă
Determinarea dimensiunii adecvate a unei soluții de încărcare poate fi, de asemenea, o provocare pentru companiile de transport. Ar trebui să investească într-o infrastructură de încărcare portabilă mai mică sau să opteze pentru o configurație mai mare, staționară, pentru a se potrivi creșterii potențiale?
Johan Björkegren recomandă o abordare strategică: „Întotdeauna începem prin a efectua o analiză amănunțită cu clienții noștri a operațiunilor lor, inclusiv date despre dimensiunea flotei, kilometrajul zilnic, rutele și sarcina utilă. Apoi continuăm cu o analiză energetică. Aceștia sunt primii doi pași care trebuie urmați pentru a determina cum ar trebui să arate soluția de încărcare”, spune el.
Un alt aspect de luat în considerare este capacitatea rețelei energetice. Aici, multe companii de transport explorează opțiunea de a genera energie regenerabilă la fața locului, cum ar fi turbinele eoliene sau panourile solare, cum ar fi compania de retail din Africa de Sud Shoprite Group.
Provocarea nr. 3: asigurarea capacității corecte de rețea
O altă provocare legată de găsirea soluției de încărcare la dimensiunea corectă este asigurarea capacității corecte a rețelei. În prezent, multe societăți se confruntă cu presiuni asupra sistemelor lor energetice din cauza creșterii cererii de energie electrică pentru a încărca toate vehiculele și mașinile noi care sunt electrificate.
Aceste blocaje înseamnă uneori timpi de livrare dezamăgitor de lungi pentru companiile de transport atunci când doresc să asigure suficientă capacitate de rețea de la furnizorul lor de energie.
„În cele mai severe cazuri, upgrade-urile necesare ar putea dura doi ani pentru un depozit mic”, spune Björkegren. „Pentru un depozit mare de până la 100 de încărcătoare, ar putea dura opt până la nouă ani.”
Această situație a condus la concurență și la o abordare de primă mutare în rândul companiilor de transport.
„Unii sunt atât de dornici să se electrizeze încât pre-rezervă o anumită capacitate de la utilitatea lor energetică chiar înainte de a fi folosit pe deplin toată energia de care au nevoie.”
Potrivit lui Björkegren, modalitatea de abordare a situației este de a face o analiză energetică folosind date operaționale pentru a optimiza infrastructura de încărcare și programele de încărcare.
„În acest fel, maximizați flexibilitatea și minimizați presiunea asupra rețelei de energie, precum și reduceți dependența de încărcare publică”, spune el.
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- Schmitz Cargobull AG: Scania România - Partenerul de Service al Anului 2024
- Scania introduce un portofoliu uniform de servicii modulare în toată Europa
- Marii producători, avertisment dur: Facem camioane electrice, dar NU avem unde să le încărcăm
- Mureș. Trei persoane rănite într-un accident de camion