SCANIA: Sfaturi de încărcare pentru începători: 10 lucruri pe care trebuie să le cunoști Recomandat

SCANIA: Sfaturi de încărcare pentru începători: 10 lucruri pe care trebuie să le cunoști

Electrificarea transportului greu nu înseamnă doar cumpărarea unui camion electric. Succesul depinde și de înțelegerea procesului de încărcare.

Aici, defalcăm zece termeni și concepte cheie pentru a vă ajuta să navigați cu ușurință în lumea încărcării.

1. Strategia de încărcare
Cheia unui proces de încărcare eficient este să existe o strategie. Ar trebui să includă încărcarea la depozit, încărcarea la destinație potențială și încărcarea publică, adaptate pentru a răspunde eficient nevoilor operaționale ale flotei și rutelor tale. Scania oferă instrumente pentru a analiza rutele de transport, pentru a optimiza programele de încărcare și pentru a asigura o aprovizionare fără probleme cu energie.
O strategie bine executată ia în considerare, de asemenea, prețurile la energie, capacitatea rețelei și modul în care flota ta funcționează, pentru a te ajuta să maximizezi timpul de funcționare și să minimizezi costurile în călătoria ta de electrificare.
De asemenea, ar trebui să includă planuri de creștere, asigurându-se că operațiunile sunt scalate eficient încă de la început, cu analizele Scania și soluțiile modulare concepute pentru a sprijini extinderea pe măsură ce flota evoluează.

2. Capacitatea rețelei
Capacitatea rețelei electrice de a furniza energie pentru încărcarea simultană a mai multor camioane electrice, cum ar fi la depozitul companiei de transport, este un factor critic în electrificare. Potențiale blocaje înseamnă că deseori trebuie să asiguri o capacitate suficientă a rețelei de la furnizorul tău de energie. Aici, Scania colaborează cu tine în calitate de transportator pentru a evalua cerințele de rețea și pentru a implementa soluții de infrastructură scalabile, fiabile și eficiente din punct de vedere al costurilor.

3. Hardware de încărcare
Scania oferă o gamă de hardware de încărcare pentru a răspunde nevoilor operaționale diverse, fie pentru depozite de acasă, locații de destinație sau încărcare publică. Soluțiile compacte, cum ar fi încărcătoarele portabile de 40 kW și cutiile de perete, sunt ușor de instalat și ideale pentru flotele mici sau cei care să înceapă călătoria lor de electrificare.
Pentru cerințele mai mari de energie sau încărcare mai rapidă, soluțiile modulare și scalabile, cum ar fi încărcătoarele prin satelit și stațiile multifuncționale oferă putere de până la 360 kW. Aceste sisteme de înaltă performanță integrează funcționalitatea de încărcare cu sistemele de plată și instrumentele de monitorizare, asigurând operațiuni eficiente și fără întreruperi (consultă detaliile despre încărcarea inteligentă de mai jos).

4. Încărcare inteligentă
Încărcarea inteligentă folosește tehnologii precum AI pentru a face încărcarea mai simplă și mai inteligentă. Analizând nevoile de energie, capacitatea rețelei și programele, ajută la optimizarea timpilor de încărcare și la reducerea costurilor. Adăugarea de energie regenerabilă face operațiunile mai ecologice, în timp ce monitorizarea în timp real menține utilizarea eficientă a energiei. Software-ul de încărcare (CMS) Scania asigură o gestionare optimă energiei, oferind în același timp asistența, repararea și întreținerea pentru componentele soluției de încărcare.

5. Încărcare în depozit
Încărcarea în depozit este piatra de temelie a sistemului de încărcare pentru vehiculele electrice cu baterii. Încărcătoarele de la depozitul de acasă al transportatorului pot acoperi între 55 și 80% din necesarul de energie al unei flote, în funcție de operațiune. De obicei, vehiculele sunt încărcate peste noapte sau în timpul de repaus, asigurându-se că sunt complet încărcate și gata pentru operațiunea de la începutul zilei.
Un beneficiu esențial al încărcării în depozit este că procesul este gestionat printr-un sistem de gestionare a încărcării (CMS). În plus, încărcarea în depozit le permite companiilor de transport să-și deschidă instalații pentru încărcare semi-publică, permițându-le să vândă surplusul de energie către transportatorii externi și să creeze noi fluxuri de venituri.

6. Încărcare la destinație
Încărcarea la destinație implică încărcarea bateriei vehiculului greu în timp ce acesta este parcat la o destinație cum ar fi un depozit, un doc de încărcare sau un șantier de construcții. Ca o completare a încărcării în depozit, aceasta este ideală pentru vehiculele grele care au încă perioade de repaus, cum ar fi în timpul lor și descarcă. Timpul de repaus este utilizat pentru a încărca bateria, asigurându-se că vehiculul are suficientă putere pentru următoarea etapă a călătoriei.

7. Încărcarea publică
În timp ce încărcarea în depozit și la destinație acoperă majoritatea nevoilor de energie, încărcarea publică va juca un rol important pentru anumite rute pe distanțe lungi.
Rețeaua de încărcătoare rapide și prietenoase cu camioanele crește rapid datorită inițiativelor, atât din partea operatorilor de puncte de încărcare (CPO), cât și din industrie. Și cu serviciul Scania Charging Access, Scania simplifică și mai mult taxa publică pentru transportatori. În plus, prin inițiativa Milence, Scania și partenerii săi urmăresc să creeze 1.700 de puncte de încărcare de înaltă performanță în toată Europa până în 2027.
Încărcătoarele publice de astăzi pentru camioane furnizează de obicei până la 350–375 kW, permițând reîncărcări rapide. Stațiile viitoare ale sistemului de încărcare Megawatt (MCS) vor crește vitezele de încărcare și mai mult, oferind până la 3,75 MW pentru încărcare ultra-rapidă.

8. Timp de încărcare
Timpul de încărcare depinde de puterea încărcătorului, capacitatea de încărcare a vehiculului, temperatură, dimensiunea bateriei și starea de încărcare a acestuia. De exemplu, un încărcător de depozit de 40 kW durează 13–14 ore pentru o încărcare completă, ce este încărcător de 360 kW trebuie doar 1–2 ore.
Dar, deoarece încărcările complete sunt rareori necesare, este mai relevant să vă concentrați pe raza de acțiune și pe capacitatea necesară pentru sarcina de transport. Încărcarea de la 20 la 80% este mai rapidă și prelungește durata de viață a bateriei. De exemplu, o pauză de 45 de minute poate adăuga sute de kilometri. Prin planificarea strategică a rutelor și a intervalelor de încărcare, transportatorii pot minimiza timpul de nefuncționare și pot optimiza eficiența.

9. Putere de încărcare
Puterea de încărcare, măsurată în kilowați (kW), determină cât de repede se poate reîncărca o baterie. La un depozit de acasă, puterea de încărcare variază de obicei de la 40 kW, ideală pentru încărcare mai lentă, peste noapte, până la 300–360 kW pentru reîncărcare mai rapidă în flotele mai mari.
Pentru încărcarea publică, camioanele pot accesa din ce în ce mai des încărcătoare rapide, cu până la 375 kW. Privind în perspectivă, vehiculele pe baterii Scania sunt deja pregătite pentru sistemul de încărcare Megawatt (MCS), care va permite încărcarea și mai rapidă, până la 3,75 MW.

10. Standarde de încărcare
Bateriile Scania sunt construite având în vedere compatibilitatea înainte de orice. În prezent, Scania BEV folosește conectori CCS2, care acceptă o putere de încărcare până la 375 kW. Adoptat pe scară largă în toată Europa, CCS2 este suficient pentru majoritatea aplicațiilor de astăzi.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.