Scania și DHL testează un camion electric cu autonomie de combustibil extinsă Recomandat

Scania și DHL testează un camion electric cu autonomie de combustibil extinsă

Vehiculele electrice cu un generator pe combustibil, care le mărește autonomia, ar putea fi o soluție de tranziție. Vehiculul electric cu autonomie extinsă (EREV), dezvoltat în parteneriat, a fost introdus de divizia Post & Parcel Germany începând cu februarie 2025 pentru livrarea coletelor în Berlin.

Un apel comun pentru sprijin politic: „Perfecțiunea nu ar trebui să fie dușmanul binelui”

Scania și DHL Group au dezvoltat în comun un camion electric cu un generator alimentat cu combustibil, făcând posibilă trecerea la transportul rutier electric cu baterii fără a fi nevoie să așteptați o rețea completă de încărcare.
Vehiculele complet electrice sunt soluția supremă într-un sistem de transport durabil, iar trecerea la electrice trebuie să se accelereze acum. Există, totuși, obstacole precum lipsa punctelor de încărcare, costurile ridicate pentru asigurarea unei capacități suficiente de încărcare la depozite în timpul vârfurilor sezoniere și presiunea asupra rețelei și prețurile spot ridicate pentru electricitate, de exemplu, în zilele calme de iarnă.
Aici intervine vehiculul electric cu rază extinsă (EREV) de la Scania și DHL. Vehiculul ajută la depășirea acestor obstacole, permițând în același timp DHL să conducă 80-90% cu energie electrică regenerabilă.

Generatorul alimentat cu combustibil înlocuiește unul dintre pachetele de baterii
Noul e-camion a fost implementat de divizia Post & Parcel Germany în februarie pentru transportul de colete la Berlin, pentru a-și testa performanța în operațiunile de zi cu zi, înainte ca vehicule suplimentare să fie adăugate la flota DHL.
Generatorul alimentat cu combustibil înlocuiește unul dintre pachetele de baterii dintr-un camion complet electric care nu este necesar pentru majoritatea rutelor de transport, reducând astfel autonomia provenită de la baterii, dar oferind energie de rezervă pentru scenariile menționate.
Vehiculul are o autonomie posibilă de la 650 până la 800 de kilometri (în funcție de constatările testului de la Berlin) și poate fi alimentat la orice benzinărie convențională, dacă este necesar. Acest lucru se compară cu cei 550 de kilometri ai celor mai moderne și lider din industrie camioane 100% electrice Scania, cu o greutate maximă echivalentă.

„O soluție pragmatică pentru a face logistica mai sustenabilă”
CEO-ul Grupului DHL, Tobias Meyer: „Va dura ceva timp până când energia electrică regenerabilă, rețeaua și infrastructura de încărcare sunt disponibile și suficient de robuste pentru a se baza pe deplin pe camioane electrice cu baterii, în special pentru un sistem la scară largă precum rețeaua germană de colete a DHL.
În loc să aștepte să vină această zi, DHL și Scania colaborează la o soluție pragmatică pentru a face logistica mai sustenabilă și a reduce emisiile de CO2 cu peste 80%. Acest vehicul este o soluție sensibilă, practică, care poate contribui imediat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transportul de mărfuri pe termen scurt.
Astfel de reduceri ar trebui să se reflecte proporțional în tarifarea taxelor rutiere și în schema de emisii a flotei din UE. Vedem această colaborare ca un proiect de inovare de succes al două companii angajate să lupte împotriva schimbărilor climatice.”
EREV a fost dezvoltat de Scania Pilot Partner, explorând noi tehnologii și soluții, în acest caz împreună cu partenerul strategic DHL. Vehiculele electrice cu autonomie extinsă oferă o soluție intermediară promițătoare pentru reduceri semnificative ale emisiilor de CO2, în special acolo unde lipsesc infrastructura și alte condiții pentru transportul complet electric. Politicile UE și naționale ar trebui să recunoască și să stimuleze acest concept prin recunoașterea adecvată a intensității realiste a emisiilor și a reducerilor proporționale ale taxelor rutiere.

Ar trebui acceptat în timp ce se construiește infrastructura
Christian Levin, CEO, Scania: „Viitorul este electric, dar perfectul nu trebuie să fie inamicul binelui pe măsură ce ajungem acolo. Vehiculul pe care l-am dezvoltat împreună cu DHL este un exemplu de soluții intermediare care pot îmbunătăți extinderea transportului greu decarbonizat înainte ca sistemul de transport să devină în cele din urmă 100% electrificat. O tranziție eficientă la schimbările climatice necesită ca factorii de decizie să accepte astfel de soluții, în timp ce își intensifică investițiile în infrastructura publică și alte condiții favorabile.”

Autonomie de 800 de kilometri
EREV este un camion lung de 10,5 metri, cu o greutate maximă de 40 de tone metrice, alimentat de un motor electric de 230 kW (295 kW vârf). Energia este furnizată de o baterie de 416 kWh și un generator alimentat pe benzină de 120 kW. Cu ajutorul generatorului de bord– alimentat inițial cu benzină și mai târziu cu motorină/HVO– autonomia camionului se extinde până la 800 de kilometri.
EREV-urile pot fi echipate cu un software care limitează utilizarea generatorului alimentat cu combustibil, permițând astfel reducerea și limitarea emisiilor de CO2 la un nivel specificat. Viteza sa maximă este de 89 km/h, cu o capacitate de încărcare de aprox. 1.000 de colete (volumul unui corp de schimb). Camionul poate trage și o remorcă cu o caroserie suplimentară. Vehiculul urmează să fie desfășurat pentru transportul „căruțului principal” de la centrul de colete din Ludwigsfelde (în afara Berlinului) către alte centre de colete din regiune.

Despre DHL
DHL Group este cea mai importantă companie logistică din lume. Grupul conectează oamenii și piețele și este un facilitator al comerțului global. Aspiră să fie prima alegere pentru clienți, angajați, investitori și logistică ecologică din întreaga lume. În acest scop, DHL Group se concentrează pe accelerarea creșterii durabile în afacerile sale de logistică de bază profitabile și inițiativele de creștere ale Grupului. Grupul contribuie la bunul mers al lumii prin practici de afaceri durabile, cetățenie corporativă și activități de mediu. Până în anul 2050, Grupul DHL își propune să realizeze o logistică cu emisii nete zero.
Grupul DHL găzduiește două mărci puternice: DHL oferă o gamă cuprinzătoare de servicii de colete, expres, transport de marfă și management al lanțului de aprovizionare, precum și soluții de logistică de comerț electronic. Deutsche Post este cel mai mare furnizor de servicii poștale din Europa și lider de piață pe piața poștală germană. DHL Group are aproximativ 594.000 de angajați în peste 220 de țări și teritorii din întreaga lume. Grupul a generat venituri de aproximativ 81,8 miliarde de euro în 2023.


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.