Un studiu major Scania subliniază un potențial uriaș pentru transportul urban durabil Recomandat

Un studiu major Scania subliniază un potențial uriaș pentru transportul urban durabil

În toată Europa, orașele caută să limiteze traficul stradal atât pentru a oferi un mediu mai bun pentru rezidenți, cât și pentru a răspunde nevoii urgente de a reduce impactul asupra climei. Un studiu major de cercetare inițiat de Scania concluzionează că transformarea logisticii orașului este fezabilă, cu potențialul de a face transportul urban mai puțin zgomotos și mai eficient.

Numărul de vehicule de livrare poate fi, de exemplu, redus la jumătate prin consolidarea livrărilor și transferul mărfurilor pe bucată de la furgonete la camioane.

„Prin trecerea la mai multe livrări în afara orelor de vârf, nu putem doar să reducem traficul în timpul zilei, ci și să creștem eficiența în logistică și să reducem costurile”, spune Project ManagerElisabeth Hörnfeldt la Biroul de inovare al Scania.

Proiectul de patru ani HITS, Sustainable and Integrated Urban Transport System, și-a propus să dezvolte soluții eficiente de transport și să creeze orașe mai curate și mai sigure. A angajat un număr mare de transportatori, instituții academice și de cercetare, autorități municipale, proprietari de locații, companii de logistică și companii de manipulare și inginerie a deșeurilor. Concentrându-se pe Stockholm, proiectul a inițiat mai multe studii pilot pentru a evalua efectele modurilor alternative de distribuție, în special livrările în afara orelor de vârf în combinație cu consolidarea mărfurilor de livrare.

„Orașul Stockholm nu poate doar să adopte reglementări și, prin urmare, să aștepte ca totul să fie rezolvat. Dar livrările în afara orelor de vârf pot face parte din soluția pentru atingerea obiectivelor climatice ale orașului, iar cu acest proiect avem acum o mai bună înțelegere a modului în care poate avea loc această transformare”, spune Victoria Herslöf, Sustainable Urban Transport Strategist la City of Stockholm’s Transport Department.

Mai multe transporturi grele în afara orelor de vârf, mai degrabă decât în orele de vârf, sunt pozitive pentru orașe prin reducerea aglomerației, obținerea unei logistici mai eficiente și oferirea de spații publice mai atractive și străzi mai sigure. „Acum avem dovada că livrările în afara orelor de vârf sunt atât fezabile, cât și posibile”, spune Isabella Sahlbom,  Project Manager Sustainability, Supply Chain, la HAVI Suedia.

Compania globală de logistică HAVI a testat bunuri și vehicule conectate digital pentru a examina dacă este posibil să livreze mărfuri cu gateway-uri chiar și atunci când restaurantele erau închise și fără personal. Într-o încercare similară, au fost testate și sisteme cu încuietori inteligente și carduri cu cheie.

O altă inițiativă HAVI în afara orelor de vârf a fost legată de livrările de noapte către centrul comercial Westfield Mall of Scandinavia. „Cu livrările în afara orelor de vârf, putem să ne folosim camioanele și docurile de încărcare mai eficient și, prin urmare, să simplificăm operațiunile prin mai puțină congestionare la unitățile noastre. Acesta este un concept pe care am fi interesați să îl extindem”, spune Sahlbom.

O constatare cheie a fost că numărul de vehicule de livrare poate fi redus cu până la 50 la sută dacă livrările sunt consolidate și mărfurile sunt transferate pe bucată de la furgonete la camioane. În prezent, livrările sunt efectuate de vehicule cu o rată de umplere scăzută și, prin urmare, potențialul de consolidare este mare.

Conceptul de consolidare s-a concentrat pe o zonă centrală a orașului Stockholm, cu magazine, restaurante, hoteluri și birouri. Mai multe companii și-au schimbat locația de livrare la o adresă care era un centru de consolidare suburban. Mărfurile au fost colectate în centru, iar camioanele electrificate cu mărfuri consolidate au condus în afara vârfului spre centrele de consolidare urbană. Mărfurile au fost apoi reîncărcate pe minicamioane electrice ușoare sau biciclete de marfă pentru livrarea la clienți.

Este clar că proprietarii imobiliari joacă un rol cheie în dezvoltarea și conducerea unui serviciu eficient de consolidare în colaborare cu operatorii hub.

„Anterior, centrele de consolidare nu au avut întotdeauna succes, dar prin implicarea proprietarilor de imobile am descoperit că șansele de succes sunt mult mai mari”, spune Jack Lu, lider de proiect la CLOSER, o platformă suedeză pentru coordonarea cercetării și inovației.

„Cred că aceasta a fost partea lipsă a puzzle-ului. Proprietarii de proprietăți au mari oportunități de a influența modul în care urmează să fie efectuate livrările prin relațiile lor formale cu chiriașii și contactele cu operatorii hub. Pentru ei, este o situație avantajoasă, în care străzile din jur pot deveni mai atractive, iar clienții lor chiriași mulțumiți de un serviciu logistic îmbunătățit.”

„Colaborarea largă în HITS a contribuit la stabilirea unor sisteme de transport urban durabile”, spune Hörnfeldt. „Este posibil să nu fie posibil să găsim o singură soluție care să se potrivească tuturor orașelor sau să răspundă tuturor provocărilor în același timp. Cu toate acestea, rezultatele pe care le-am obținut arată că există mai multe soluții viabile pentru soluții de transport durabil, de care beneficiază societatea în general, precum și toți cei implicați în transportul urban.”

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.