COCA-COLA HBC ROMÂNIA, PAVIANI ȘI SCANIA AU ÎNCHEIAT UN PARTENERIAT PENTRU A REDUCE EMISIILE DE CO2 ȘI A PROMOVA SUSTENABILITATEA ÎN TRANSPORT Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Compania Coca-Cola HBC România, liderul industriei locale de băuturi, în parteneriat cu Paviani Eurocar, unul
dintre cei mai importanți furnizori de servicii de transport ai acesteia și producătorul de autocamioane Scania,
folosesc în premieră un camion care funcționează pe bază de gaz natural comprimat (CNG), un combustibil ce
permite reducerea cu 15% a emisiilor de dioxid de carbon generate în atmosferă față de cele produse de un camion
clasic, alimentat cu motorină.
Prin acest parteneriat, cele trei companii și-au asumat un
obiectiv comun: reducerea impactului serviciilor de transport
asupra mediului, prin promovarea inovației tehnologice ca pilon
de sustenabilitate.
Grijă pentru mediu
Camionul, pus la dispoziție de Paviani Eurocar și Scania, face
parte dintr-un proiect pilot și va efectua curse între cele 18
depozite ale Coca-Cola HBC de pe teritoriul României.
Comparativ cu combustibilii clasici, gazul natural comprimat
(CNG) are un impact mult mai redus asupra mediului, este mai
economic și mai sigur, iar, din punct de vedere al eficienței
tehnice, mărește durata de viață a motorului.
Această inițiativă, aflată în stadiul de proiect-pilot, este
comunicată în cadrul platformei de sustenabilitate După Noi.
Lansată în 2016, platforma După Noi reflectă filosofia de
sustenabilitate a Coca-Cola HBC, aceea de a lăsa în urmă o
lume mai bună, prin protejarea mediului și a resurselor, prin
implicarea în proiecte relevante pentru comunitate și
promovarea valorilor și tradițiilor din România.
„Grija față de mediu și sustenabilitatea sunt piloni importanți din
strategia pe termen lung și termen scurt a companiei, integrate
în toate operațiunile pe care le derulăm. Printre măsurile pe
care le luăm pentru reducerea impactului pe care îl avem
asupra mediului se numără și reducerea emisiilor de CO2
rezultate din activitățile de transport și distribuție a băuturilor
noastre. Obiectivul nostru este ca, după finalizarea perioadei
de testare, să ne extindem la o flotă mai mare de astfel de
camioane. Așa cum puteți vedea în cele mai recent Raport de
Sustenabilitate al companiei noastre, Coca-Cola HBC România
folosește în procesele de producție doar energie din surse
regenerabile și curate și a redus deja, în 2017 față de 2015, cu
7% nivelul emisiilor celor trei fabrici din România și cu 15%
consumul de apă implicat în procesele de producție. Acestea -
și multe alte măsuri pe care le luăm pentru protecția mediului și
sprijinirea comunităților - fac din compania noastră cea mai
responsabilă companie de pe piața locală, conform studiului
CSR Index din ultimii trei ani”, a declarat Jevgeni Rudkovski,
Supply Chain Manager al Coca-Cola HBC România.
„M-am alăturat acestui proiect din două motive: în primul rând,
nu putem privi nepăsători cum casa noastră se degradează din
ce în ce mai mult. Aerul, apa, solul, sunt grav afectate de
poluarea mediului. Cu toții putem lua măsuri, chiar și la scară
mai mică, dacă realizăm că schimbarea pornește de la fiecare
dintre noi.
Apoi, este provocarea profesională: a fi în pas cu tehnologia,
pentru mine, înseamnă evoluție, iar a testa și aplica soluțiile
inovatoare printre primii nu poate decât să-mi aducă o
satisfacție enormă”, a precizat Alexandru Păun, director al
companiei de transport Paviani.
„Protejarea planetei și a mediului înconjurător trebuie să fie,
azi, una dintre cele mai importante priorităţi pentru orice
companie și persoană de pe planetă. Dar numai când ne unim
forţele cu alţi jucători cheie, vom putea atinge aceste obiective
ambiţioase. Formând acest parteneriat, vom avea o poziţie
unică pentru a implementa soluţii inteligente, eficiente şi
sustenabile pentru transportul şi logistica noastră. În ultimii ani,
am demonstrat că trecerea către un transport comercial
sustenabil a început să funcţioneze, iar piaţa răspunde. Totuşi,
trebuie făcut mai mult pentru a diminua efectul nociv al emisiilor
gazelor de seră. Nimeni nu poate face asta singur, ci doar prin
cooperare vom reuşi. Iată de ce fundaţia pe care o punem
acum cu acest parteneriat este un pas foarte important,
reprezentând modalitatea în care vom realiza o schimbare
reală”, a afirmat Mihai Pașol, Director de Marketing &
Comunicare la Scania România.
Despre După Noi
După Noi este platforma care reunește toate proiectele de
responsabilitate socială derulate de compania Coca-Cola HBC
în România. Lansată în 2016, platforma de CSR reflectă
filosofia Coca-Cola HBC, aceea de a face tot ce este posibil
pentru a lăsa în urmă o lume mai bună, prin protejarea mediului
înconjurător și a resurselor, prin promovarea valorilor, a
tradițiilor, a poveștilor și a locurilor din România. Platforma își
propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât
de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de
viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor
viitoare.
Proiectul a început în Țara Dornelor – prin crearea de conținut
pentru promovarea și susținerea zonei - și a continuat prin
inițiative punctuale, cum sunt „ThinkBIGar”, inițiativa angajaților
de la fabrica Coca-Cola HBC din Timișoara pentru amenajarea
traseului eco-turistic din jurul cascadei Bigăr, „Povești din
Ciocănești”, un serial online cu poveștile autentice ale
oamenilor din satul muzeu Ciocănești sau proiectul de educație
în vederea colectării selective „După Noi, strângem tot noi”.
Despre Coca-Cola HBC România
Coca‑Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai
companiei Coca‑Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de
unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă,
având operațiuni în 28 de țări, deservind o populație de
aproximativ 590 milioane de oameni. Coca‑Cola HBC oferă o
gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor
carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.
Coca‑Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând
valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care
activează. În acest sens, compania furnizează băuturi
răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor,
încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și
desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât
să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător,
contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților
locale. Conform studiului „Impactul socio-economic al
Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor
financiare din 2015, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală
generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro,
echivalentul a 0,3% din PIB.
În România, Coca-Cola HBC România a fost declarată cea mai
responsabilă companie pe plan local în 2016, 2017 și 2018,
conform România CSR Index, realizat de agenția de
consultanță independentă The Azores. Pe plan local, Coca-
Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel
mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ
30% din exporturile de băuturi.
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- Schmitz Cargobull AG: Scania România - Partenerul de Service al Anului 2024
- Scania introduce un portofoliu uniform de servicii modulare în toată Europa
- Marii producători, avertisment dur: Facem camioane electrice, dar NU avem unde să le încărcăm
- VIDEO. Queen of the Road: din Suedia până în Istanbul la bordul unui camion Scania 100% electric