Șantierul pe autostrada A1 Lugoj – Deva – Lotul 2, cunoscut și sub denumirea de „lotul urșilor” și numit de ministrul Grindeanu o „rușine națională”, este într-o fază avansată, cu mobilizare remarcabilă din partea constructorului, care operează cu peste 450 de muncitori și 200 de utilaje.
Autoritățile pregătesc lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN5 (Jilava), mai exact, sectorul de drum între km 40+000 și 54+700, în premieră fiind realizate intersecții pe 3 niveluri - subteran, teran și suprateran. Este prezentat acum modul în care va arăta cel de-al treilea nou pasaj rutier denivelat, ce va fi construit pe unul din drumurile naționale.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a fost primul șofer care a circulat pe tronsonul finalizat din Autostrada Moldovei. Începând de la ora 17.00 va fi dat în circulație acest tronson de 11 kilometri, iar până la finalul anului vor fi inaugurați succesiv 130 de kilometri din Autostrada Moldovei.
Se circulă din nou pe "Golden Gate de România", pe sensul Tulcea-Brăila. O bună parte din porțiunea asfaltului a fost refăcută cu o rețeță nouă. În tot acest timp, sensul Brăila - Tulcea se află încă în reparații provizorii, urmând să fie reasfaltat abia în primăvară, asta doar dacă formula de asfalt folosită de drumari se dovedește rezistentă.
Constructorul austriac Porr a forat 1.935 din 2.700 de metri ai celor două galerii din primul tunel veritabil de autostradă din România, potrivit secretarului de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a lansat marți în dezbatere proiectul de peste cinci miliarde de euro al construirii tronsonului Târgu Neamț - Iași - Ungheni (88,77 km) din Autostrada Unirii A8. Autostrada face conexiunea între Coridoarele PAN EUROPENE IV și IX și constituie o legătură directă și rapidă a Moldovei cu Transilvania și Europa, prin sectoarele de autostrada construite deja sau aflate în diverse faze de implementare.
Antreprenorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 19,5% pe întregul şantier şi de 33,4% pe nodul rutier care va asigura conexiunea A0 cu DN2, astfel că pe viitor, dacă se menține ritmul, lucrările ar putea fi terminate în timp record.
Makyol, UMB și WeBuild mai rămăseseră în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă al CNAIR, cel privind tronsonul din Autostrada Transilvania (A3), cu tunelul Meseș. Între timp, WeBuild a fost descalificată, potrivit unor surse ale Asociației Pro Infrastructură (API).