S-a semnat un contract uriaș pe Autostrada Transilvania
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să semneze cel mai mare contract de autostradă, pentru tronsonul ce include Tunelul Meseș din Autostrada Transilvania (A3), cu asocierea desemnată câștigătoare. Asta după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile depuse. Între timp, constructorul italian WeBuild a mers mai departe, la Curtea de Apel București.
Asocierea de constructori turci Makyol – Ozaltin este așteptată să aducă documentele pentru semnarea contractului de proiectare și execuție a tronsonului Poarta Sălajului – Nușfalău (41 km) din Autostrada Transilvania, ce va include și cel mai lung tunel de autostradă din România, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții CNAIR.
Recent, CNSC a respins contestațiile WeBuild și Mapa la licitația organizată de CNAIR pentru cel mai mare contract de autostradă.
Astfel, contractul poate fi semnat din punct de vedere legal, după deciziile CNSC, chiar dacă, între timp, constructorul italian WeBuild a formulat recurs la Curtea de Apel București.
Italienii de la WeBuild au depus în noiembrie anul trecut contestație după ce turcii de la Makyol au fost desemnați câștigătorii celui mai mare contract de autostradă, cel privind tronsonul de 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, cu Tunelul Meseș. În contestație, constructorul italian solicită anularea raportului procedurii prin care a fost respinsă oferta sa și a fost declarată câștigătoare oferta asocierii de constructori din Turcia Makyol – Ozaltin.
„Astăzi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România”, anunța pe 1 noiembrie ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3) are de astăzi constructor desemnat, transmitea și Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit lui Cristian Pistol, proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 de miliarde de lei (fără TVA).
Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă, 2,89 km cu galerii duble
Pe traseul acestui sector din A3 vor fi construite inclusiv:
– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km;
– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Articole înrudite
- Veste mare pentru șoferi. Când vom circula pe autostradă de la Craiova la Constanța?
- Poliția a amplasat 700 de radare. Pe ce drumuri și de la ce distanță te înregistrează?
- VIDEO Când se va deschide autostrada care va lega A1 de A2?
- Șofer de camion, oprit pe autostradă. Alcoolemia sa era de 2,48 g/l.
- Cine se bate pe cea mai scumpă autostradă din România? Un kilometru costă 44.000.000 euro