RECORD Vom circula pe aproape 600 de km de autostradă fără oprire

RECORD Vom circula pe aproape 600 de km de autostradă fără oprire

Austriecii de la PORR au relizat străpungerea tunelului Daniela spre Sibiu, primul astfel de tunel pe o autostradă în România.

Pe cei 9,86 km ai şantierului secţiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeş), stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la aproape 64%.

„Felicitări constructorului pentru buna mobilizare şi desfăşurare a acestei etape cu 5 luni mai devreme faţă de graficul de execuţie al lucrărilor. Acum, ne pregătim pentru străpungerea celuilalt fir, tunelul Alina, care va avea loc în jurul datei de 15 aprilie”, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

La final de 2025, pentru prima dată în istoria modernă a României, se va putea circula numai pe autostradă sau drum expres pe trei rute importante pentru economia locală. Cel mai lung tronson de drum rapid va fi între Craiova, Piteşti, Bucureşti, Ploieşti, Buzău, Focşani şi Bacău, de 575 km. Pentru prima dată în istorie, Bucureştiul, fără o centură ocolitoare funcţională până acum, nu va mai fi o piedică în calea dezvoltării. Au fost necesari 35 de ani de la Revoluţie pentru ca Bucureştiul să aibă o centură ocolitoare, timp în care alte ţări au introdus trenuri care pot merge cu peste 400 km/h sau au construit tuneluri de zeci de kilometri pe sub Alpi, aratăzf.ro

În data de 3 martie 2025 a fost forat primul tunel de autostradă în România, pe A1 Sibiu-Piteşti, de către austriecii de la PORR. În 2027, theoretic, se va putea circula pe autostradă de la Bucureşti la Sibiu şi mai departe spre Europa de Vest.

Al doilea cel mai lung drum pe auotstradă va fi între Constanţa şi Bacău, tot datorită A7 – Constanţa, Bucureşti, Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău - în total 506 km.

Al treilea traseu va fi unul de 475 km, de la Craiova la Constanţa, via Piteşti şi Bucureşti. Au trecut astfel 18 ani de la promisiunile guvernului din 2007, atunci când americanii de la Ford Motor Company au decis să preia uzina de la Craiova. „Nu va dura mult până la construirea drumului expres Craiova-Piteşti, pentru că noi la licitaţii bonificăm firmele din ofertă care au termene mai scurte”, promitea în calitate de ministru al transporturilor Ludovic Orban în vara lui 2008. Aproape 17 ani au trecut de la atunci, timp necesar pentru finalizarea drumului rapid dintre Craiova şi Piteşti.

Tot în 2025, România avea parte de mai multe premiere pentru infrastructura rutieră a României, printre care: vom avea minimum patru tuneluri în acelaşi timp în execuţie: tunelul Poiana pe secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti A1, două tuneluri pe lotul Margina - Holdea (lotul urşilor) A1 şi tunelul Curtea de Argeş, cu cele 2 fire , Daniela şi Alina, aferent secţiunii 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti A1.

 

România va atinge pragul de 1.000 km autostradă şi drum expres cu contract de execuţie. Ministerul Transporturilor va finaliza şi da în trafic in jur de 250 km autostradă şi drum expres. În 2023 România a depăşit borna de 1000 km în trafic, anul acesta vom depăşI borna de 1.500 km daţi în trafic.

Accelerarea ritmului de construcţie a autostrăzilor şi drumurilor expres a încurajat realizarea de investiţii în furnizarea de materiale necesare acestora, dar şi de recrutare a specialiştilor români care până acum lucrau peste graniţă. Ministerul Transporturilor şi-a propus ca în următorii ani să păstreze ritmul de a avea anual în construcţie 1.000 km de autostradă şi vrea ca în 2025 să unească provinciile istorice din sudul şi estul României, la 166 de ani de la Mica Unire.

Creşterea complexităţii proiectelor de infrastructură dar şi a numărului lucrărilor, a dus şi la recrutarea a tot mai mulţi specialişti români care până acum lucrau în afară. Miza menţinerii unui ritm constant de construcţie o reprezintă predictibilitatea ce asigură finanţare şi asigură investiţii în producţia de materiale de construcţii.

În data de 3 martie 2025 a fost forat primul tunel de autostradă în România, pe A1 Sibiu-Piteşti, de către austriecii de la PORR.

În 2027, theoretic, se va putea circula pe autostradă de la Bucureşti la Sibiu şi mai departe spre Europa de Vest.structură rutieră.

 


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.