Scania susține testarea camioanelor Euro NCAP Recomandat

Scania susține testarea camioanelor Euro NCAP

• Scania intenționează să depășească orice barieră, compania fiind impulsionată de testarea camioanelor grele de către Euro NCAP pentru o siguranță sporită
• Un pas important pentru producătorii cu potențial de a face diferența
• Brandurile ambițioase pot fi acum recompensate pentru munca lor; este greu de supraestimat influența pe care Euro NCAP avut-o asupra autoturismelor

Scania a participat la NCAP 24 din München, o conferință în cadrul căreia un nou sistem de testare a siguranței camioanelor grele a fost prezentat oficial de către organizația Euro NCAP. Prima rundă de rezultate ale testelor va fi dezvăluită în luna noiembrie a acestui an.
Testarea Euro NCAP a camioanelor grele depășește cerințele legale și are potențialul de a fi, în timp, o adevărată forță motrică pentru creșterea siguranței, în special pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi bicicliștii și pietonii.
„Vedem inițiativa Euro NCAP ca parte a unui aspect nou și interesant în procesele noastre de dezvoltare”, spune Jacob Thärnå, șeful departamentului de transporturi durabile la Scania Trucks. „Noi, cei de la Scania, avem o reputație solidă pentru munca noastră îndelungată în ceea ce privește siguranța activă și pasivă în și în jurul camioanelor noastre. Sperăm că testarea Euro NCAP va inspira întreaga industrie să-și intensifice jocul și să ajungă la vedetele Euro NCAP.”
Camioanele grele din Europa sunt supuse unor cerințe legale amănunțite și unor reglementări stricte cu privire la aspecte precum greutatea, lungimea, viteza și timpii de conducere. Dar, până în prezent, industria nu avut un sistem comun de evaluare a aspectelor și funcțiilor de siguranță care nu sunt obligatorii într-un mod uniform și neutru.
„Evaluarea funcționalității legate de siguranța autocamioanelor este o sarcină mult mai complicată decât în cazul autoturismelor”, spune Thärnå. „Autocamioanele grele sunt foarte diverse și sunt făcute astfel cu un motiv. Abordarea Euro NCAP de a începe la scară mică și de a învăța pe parcurs este o decizie înțeleaptă. Este complicat, de exemplu, să evaluezi funcțiile de bază, cum ar fi manevrabilitatea pe șosea și manevrabilitatea, în timp ce ambele sunt extrem de importante – și diferențiază marca – din punct de vedere al siguranței.”
Potrivit Euro NCAP, vehiculele grele de marfă reprezintă 1,5% din totalul vehiculelor de pe drumurile europene, dar sunt implicate în 15% din totalul deceselor rutiere. O parte a explicației este că autocamioanele sunt conduse pe distanțe mai lungi –adesea de până la zece ori mai mult– decât autoturismele, dar este totuși o realitate faptul că vehiculele de mare tonaj sunt suprareprezentate în accidentele fatale.
„Dimensiunea mare a autocamioanelor și nevoia lor de spațiu sunt factori care contribuie și de aceea sistemele avansate de asistență a șoferului sunt atât de valoroase”, spune Thärnå.
„Observăm o dezvoltare și o utilizare rapidă a senzorilor și a camerelor, iar din partea Scania suntem convinși că acestea vor contribui și la creșterea siguranței camioanelor. Totuși, nu ar trebui să avem încredere oarbă în sistemele de sprijin. Vizibilitatea directă și șoferii calificați sunt încă de bază și esențiale pentru o siguranță reală.”

Euro NCAP și „Camioane mai sigure”
În 2023, Euro NCAP își începe călătoria pentru a oferi informații precise și detaliate privind siguranța camioanelor grele (HGV). Euro NCAP consideră că putem ajuta multe țări din Europa să își atingă obiectivul "Vision Zero" și să pună capăt deceselor legate de trafic. În același timp, Euro NCAP dorește să motiveze producătorii de camioane, operatorii de flote, transportatorii și autoritățile municipale și rutiere să considere siguranța ca un obiectiv strategic de afaceri, creând un mediu mai sigur pentru șoferii de camioane și alți utilizatori ai drumurilor.
Viziunea zero pentru accidentele rutiere nu va fi realizată fără luarea de măsuri pentru îmbunătățirea performanței în materie de siguranță a vehiculelor comerciale. Statisticile estimează că vehiculele grele de marfă (HGV) sau camioanele reprezintă aproximativ 1,5% din vehiculele de pe drumurile europene și aproximativ 6% din totalul traficului. Acestea sunt utilizate mai intens decât alte vehicule și, per vehicul, sunt suprareprezentate în mod substanțial în cele mai grave coliziuni, cauzând 15% din decese.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.