Scania și Regroup se pregătesc să lanseze o flotă autonomă de camioane pentru minerit Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Scania colaborează cu furnizorul australian de servicii miniere Regroup pentru a lansa prima sa flotă de camioane autonome pentru minerit în cariere în operațiuni comerciale.
Aceste basculante rigide autonome G 560 8x4 vor începe operațiunile la Mina Butcherbird deținută de Element 25 din regiunea Pilbara din Australia de Vest până la sfârșitul anului 2025.
Flota de 11 camioane autonome va transporta minereu de mangan, marcând o piatră de hotar pentru Scania și Regroup, dar și pentru industria minieră globală. Anunțul vine ca urmare a deschiderii recente a registrului de comenzi Scania pentru camioanele autonome disponibile.
„Cu această comandă de flotă, aducem în realitate comercială conceptul unei flote autonome care funcționează la scară în condiții exigente din lumea reală. Anticipăm că implementarea flotei Regroup va fi prima dintre multe, deoarece operatorii din întreaga lume văd beneficiile de siguranță, productivitate și ușurință în utilizare ale tehnologiei Scania”, spune Peter Hafmar, șeful de soluții autonome, Scania.
O nouă eră pentru minerit în Australia
Scania Australia a colaborat cu parteneri locali din industria minieră pentru a-și perfecționa programul de camioane autonome în ultimii ani. Flota viitoare reprezintă o descoperire, combinând tehnologia avansată cu expertiza operațională pentru a spori eficiența și a reduce amprenta de mediu a operațiunilor miniere.
„Acesta este un moment istoric atât pentru Scania, cât și pentru industria minieră”, spune Manfred Streit, Managing Director Scania Australia. „Parteneriatul cu Regroup pentru a lansa prima comandă globală a camioanelor noastre autonome în Australia este o mare realizare. Acest proiect demonstrează potențialul vehiculelor autonome într-unul dintre cele mai solicitante medii din lume.”
Viziunea Regroup pentru un viitor durabil
Regroup, un antreprenor civil, minier și de transport în vrac, consideră acest parteneriat ca un pas crucial către un viitor al flotelor miniere autonome, electrice. Introducerea camioanelor autonome este prima fază a acestei transformări.
„Suntem aliniați cu Scania în angajamentul nostru față de inovare și durabilitate”, spune Michael Still, Managing Director al Regroup. „Acest proiect va revoluționa operațiunile miniere prin integrarea de soluții autonome, conducând în cele din urmă la vehicule complet electrice.” Pe lângă flota autonomă, Regroup a mai comandat un camion Scania 8x4 cu baterie electrică care să fie folosit ca și cărucior de apă la șantierul Butcherbird, întărindu-și obiectivul de reducere a impactului asupra mediului.
O investiție strategică
Colaborarea dintre Scania și Regroup este rezultatul lunilor de discuții strategice, consolidate și mai mult de implicarea Element 25. Compania extrage mangan, o componentă crucială a bateriilor, creând o economie circulară care se aliniază cu obiectivele de sustenabilitate ale Regroup și Scania.
Robert Taylor, șeful departamentului de minerit la Scania Australia, subliniază avantajele: „Această flotă va reduce costurile de operare și va decarboniza operațiunile”. De asemenea, va reduce nevoia de șoferi la fața locului și îi va trece la sălile de control. Regroup va oferi angajaților condiții de muncă mai curate și mai sigure. „Forța de muncă va rămâne intactă, dar în loc să lucreze în condiții periculoase, ei vor fi în sălile de control, potențial din orașele lor natale. Este un câștig-câștig pentru toți cei implicați”, spune Still.
Un parteneriat construit pe încredere
Investiția Regroup în această flotă demonstrează un angajament pe termen lung de a adopta soluții de transport durabil. „Întotdeauna am fost primii adoptatori ai noii tehnologii, iar acest parteneriat cu Scania nu este diferit”, explică Still. Regroup va reduce consumul de combustibil și va minimiza impactul său asupra mediului prin trecerea de la camioane mai mari de 100-200 de tone la vehicule autonome cu sarcină utilă de 40 de tone.
„Ardem mai puțin combustibil la fața locului, în timp ce obținem aceleași rezultate, ceea ce este un câștig atât pentru afacerea noastră, cât și pentru mediu”, adaugă Still. Se așteaptă ca aceste camioane mai mici și mai eficiente să aducă beneficii imediate în ceea ce privește economia de combustibil și reducerea emisiilor.
Pregătirea drumului către electrificare
Deși flota inițială va funcționa cu motoare diesel, ambele companii sunt angajate pentru un viitor electric. „Suntem dornici să fim primii adoptatori ai tehnologiei electrice”, spune Still. „În timp ce Scania continuă să-și demonstreze expertiza în autonomie și electrificare, ne vom extinde flota cu vehicule complet electrice atunci când acestea vor fi disponibile.”
Privind înainte
Parteneriatul Scania-Regroup este de așteptat să stabilească noi repere pentru minerit autonom și durabil. Cu operațiunile care urmează să înceapă la sfârșitul anului 2025, Scania și Regroup deschid drumul către un viitor în care autonomia, sustenabilitatea și inovația se unesc pentru a oferi soluții mai eficiente și mai ecologice pentru industria minieră.
Articole înrudite
- Restricții de circulatie de Crăciun, pentru camioane, pe Valea Oltului
- Scania. Electrificarea transportului forestier de mare tonaj pentru a reduce emisiile
- Șase camioane au fost blocate la urcare pe DN15 între Toplita și Borsec
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România