Scania. Prima combinație de remorci Duo pentru combustibili regenerabili din Spania Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Compania de logistică industrială și management al lanțului de aprovizionare Sesé și Scania au pus în circulație primul camion spaniol cu conceptul Duo Trailer, alimentat cu combustibil regenerabil.
Lansarea acestui vehicul de transport greu, probabil cel mai durabil de lungă distanță din sudul Europei, se realizează în colaborare cu furnizorul spaniol de energie Repsol și Volkswagen Navarra.
Scania R650 4x2 tractor cu o remorcă Duo de 31,7 metri lungime va parcurge 4.500 de kilometri pe săptămână între orașele spaniole Pamplona și Barcelona. Aceasta va reduce semnificativ emisiile de CO2, datorită combinației mai mare de vehicule și prin utilizarea de combustibil regenerabil.
Combinarea vehiculelor mari aduce îmbunătățiri semnificative
Aceste transporturi pilot fac parte din grupurile internaționale de vehicule DUOTRAILER care efectuează teste practice în mai multe țări europene, în colaborare cu Universitatea spaniolă din Zaragoza. Studiul își propune să găsească modalități de îmbunătățire a tuturor aspectelor transportului rutier, inclusiv siguranța rutieră, eficiența transportului de marfă, consumul de combustibil și emisiile.
S-au demonstrat îmbunătățiri semnificative în toate aceste domenii prin combinarea modulelor de transport standardizate ale UE, care pot fi separate dacă este necesar. În cazul remorcii Duo Sesé, acest lucru înseamnă două semiremorci convenționale de 13,6 metri, conectate printr-un "dolly" și trase de un cap de camion cu o capacitate de remorcare de 70 de tone.
Logistică inovatoare și durabilitate
Sesé, cu sediul în Zaragoza, Spania, operează în 20 de țări din Europa, America, Africa și Asia. Compania a fost un pionier în implementarea primei remorci Duo din Spania în 2018. Acum, Sesé își reafirmă angajamentul de decarbonizare a transporturilor sale de marfă. Utilizarea modulelor Duo Trailer face, de asemenea, posibilă combinarea transportului rutier cu cel feroviar.
Remorca Duo este proiectată să circule pe drumuri de mare capacitate, reducând numărul de transporturi mai riscante pe drumurile convenționale.
Combustibil - regenerabil și de încredere
Combinările mai lungi înseamnă deja emisii reduse datorită eficienței sporite. Datorită combustibilului regenerabil furnizat de Repsol, emisiile de CO2 vor fi reduse cu până la 90%, de la sursă la roată*. Biocombustibilul avansat HVO (ulei vegetal hidrotratat) este produs din deșeuri precum uleiuri vegetale uzate și reziduuri agricole și forestiere. În plus, acesta deține certificările de sustenabilitate necesare conform Directivei Uniunii Europene privind energia regenerabilă și îndeplinește toate cerințele tehnice care garantează utilizarea sa în vehiculele diesel fără a necesita modificări.
Până în prezent, testele s-au desfășurat cu tractoare cu o singură semiremorcă și alimentate cu HVO pe o distanță de peste 550.000 de kilometri, demonstrând rezultate fiabile.
Spre neutralitatea emisiilor cu Scania
Căutarea de soluții eficiente, durabile și inovatoare pentru lanțul de aprovizionare este una dintre prioritățile de bază ale Sesé pentru a deveni o companie neutră din punct de vedere al emisiilor până în 2050.
Scania lucrează cu diverse tipuri de combustibili regenerabili în multe țări de decenii. O flotă în creștere a vehiculelor Scania funcționează cu combustibili fără emisii, care au devenit o opțiune reală pentru transport, având o disponibilitate în creștere.
Această inițiativă de eficiență în transport, împreună cu clienții și societatea, reprezintă un pas înainte către obiectivele de decarbonizare din Cadrul 3 al Obiectivelor Științifice ale Scania. Aceasta se referă la momentul în care produsele sunt utilizate, unde Scania își propune să reducă emisiile de CO2 cu 20% din vehiculele livrate în 2025, comparativ cu emisiile din vehiculele vândute în 2015.
*Măsurarea de la sursă la roată include obținerea combustibilului, spre deosebire de măsurarea doar a emisiilor din coșul de eșapament ("tank-to-wheel").
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- Șofer român, blocat în Spania după ce camionul i-a fost distrus de ploi
- O femeie a fost salvată după 11 ore de un șofer de camion de furia apelor
- VIDEO Șoferul de camion mort în Spania rămăsese fără soție în urmă cu 2 ani