VIDEO. Primul test pentru noul camion Scania hibrid alimentat cu energie solară Recomandat

VIDEO. Primul test pentru noul camion Scania hibrid alimentat cu energie solară

Un camion hibrid unic, echipat cu o semiremorcă acoperită cu panouri solare, este testat pe drumurile publice, ca rezultat al unei colaborări de cercetare pe o perioadă de doi ani, în care sunt implicați Scania, Universitatea Uppsala, Eksjö Maskin & Truck, Midsummer, Ernsts Express și Dalakraft.

Energia solară reduce semnificativ costurile operaționale și emisiile locale, datorită energiei autogenerate de către camion.

"Scopul Scania este să conducă schimbarea către un sistem de transport durabil. Niciodată înainte panourile solare nu au fost folosite pentru a genera energie pentru sistemul de propulsie al unui camion așa cum facem în această colaborare. Această sursă naturală de energie poate reduce semnificativ emisiile din sectorul de transport. Este minunat să fim în fruntea dezvoltării camioanelor generației următoare", spune Stas Krupenia, Head of the Research Office Scania.
Camionul este utilizat într-un proiect de cercetare pentru a examina energia solară generată și cât de mult scad emisiile de carbon prin intermediul panourilor solare. Cercetătorii au dezvoltat panouri solare noi, eficiente și ușoare pentru camioane. De asemenea, studiază modul în care camioanele pot interacționa cu rețeaua electrică și propun noi modele pentru ce se va întâmpla dacă mai multe camioane ca acesta sunt conectate la rețeaua electrică.
"Acesta este un proiect interesant în care mediul academic și industria încearcă împreună să reducă impactul climatic al transportului rutier. Rezultatele obținute din acest camion unic vor fi foarte interesante", spune Erik Johansson, Project Manager and Professor of physical chemistry Universitatea Uppsala.
Distanță de conducere prelungită este de 5.000 de kilometri anual.
Semiremorca camionului, cu o lungime de 18 metri, este acoperită aproape în întregime cu panouri solare, echivalentul unei case echipate cu panouri de putere similară. Energia solară conferă camionului hibrid o distanță de conducere prelungită de până la 5.000 de kilometri anual în Suedia. În țări precum Spania, cu mai multe ore de soare, vehiculul poate dubla cantitatea de energie solară și astfel, distanța de conducere comparativ cu condițiile suedeze.
Proiectul include, de asemenea, cercetări privind celule solare tandem noi și ușoare, bazate pe o combinație între celulele solare Midsummer și noile celule solare perovskite. Acestea permit o eficiență mai mare în transformarea luminii solare în electricitate. O astfel de soluție ar putea dubla generarea de energie solară în comparație cu energia generată în prezent de panouri.
"Cercetarea noastră pentru celule solare eficiente și ușoare va fi cu adevărat importantă, în special atunci când vine vorba de aplicarea lor în camioanele viitoare", continuă Johansson.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.