Vom avea Pod la nivel de autostradă peste Prut
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

„A fost emisă Autorizația de Construire, de către partea română, necesară execuției primului pod rutier la nivel de autostradă peste Prut după mai bine de 60 de ani de la ultimul pod construit, respectiv Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, Golăiești (RO) – Zagarancea (MD), urmând ca în termen de câteva zile să se emită Autorizația și pentru malul stâng al Prutului de către autoritățile din R. Moldova”, anunță secretarul de stat în ministerul Transporturilor de la București, Ionel Scrioșteanu.
„Lucrările de execuție vor începe pe 26 aprilie 2025 și vom marca acest moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului prin organizarea unui eveniment simbolic chiar pe șantierul acestuia, denumit Festivalul „Podul de Flori”, despre care voi reveni cu detalii în scurt timp. În vederea unui start bun al construcției, în ultimele luni am efectuat mai multe vizite la fața locului împreună cu reprezentanții autorităților locale de la Iași și reprezentanții transporturilor din Republica Moldova, unde am convocat toți factorii responsabili în acest proiect și am avut discuții organizatorice pregătitoare cu privire la momentul de start al șantierului, întrucât pentru buna desfășurare a acestuia este necesară o ordonare foarte bună a tuturor factorilor implicați”, a scris secretarul de stat pe pagina sa de Facebook.
Principalele caracteristici ale acestui obiectiv de investiții sunt:
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut, din care 130,60 m pe teritoriul României
– câte un pod pentru fiecare sens de circulație
– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, scrie economedia.ro.