Video exclusiv: DAF TRUCKS, 90 DE ANI DE ISTORIE Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
- Video
Producătorul olandez de camioane DAF, parte a concernului american Paccar, și-a sărbătorit, pe 13 și 14 aprilie 2018, la cartierul său general din Eidhoven, Olanda, 90 de ani de existență.
La 1 aprilie 1928, tehnicianul olandez Hub van Doorne a deschis un mic atelier de construcții în orașul Eindhoven, Olanda. De la aceste începuturi umile, DAF se va transforma într-un lider mondial în producția de camioane, o companie axată pe inovație, calitate și eficiență în transport.
Foarte talentatul Hub van Doorne și-a deschis micul atelier într-un colț a fabricii locale de bere Coolen din Eindhoven. Serviciile inițiale au inclus operațiuni de sudură și de forjare pentru companiile locale, cum ar fi producătorul de radio Philips. Marea Depresiune l-a inspirat pe Hub van Doorne ca, împreună cu fratele său Wim, să își extindă serviciile. Atelierul a evoluat într-o afacere de producție a remorcilor în 1932, iar denumirea companiei a devenit fabrica de semiremorci Van Doorne (Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek), abreviată - DAF.
Datorită șasiului lor sudat, remorcile și semiremorcile care au părăsit fabrica de mici dimensiuni au câștigat competiția datorită faptului că ofereau posibilitatea unei încărcături mai mari. Sudarea, folosită pentru a face aceste remorci, a fost o inovație unică în acele zile. O altă invenție unică a fost remorca pentru containere DAF, care a apărut în 1936. Ea a fost proiectată pentru încărcarea și descărcarea rapidă a containerelor de la un punct feroviar. Acesta a fost un exemplu foarte timpuriu de transport intermodal și a făcut din DAF unul dintre primii furnizori de remorci pentru containere din lume.
S-a născut o nouă companie de camioane
În 1949, primul camion DAF a intrat în producție, iar numele companiei a devenit Van Doorne’s Automobiel Fabriek. Un an mai târziu, a fost construită o fabrică dedicată camioanelor, iar producția a început cu șasiuri de camioane de trei, cinci și șase tone.
Lider în dezvoltarea motoarelor
În primele zile, DAF a instalat motoare pe benzină și diesel Hercules și Perkins, însă, în 1957, compania din Eindhoven a proiectat și a început să producă primele motoare DAF. Doi ani mai târziu, DAF a îmbunătățit motorul diesel DD575 prin adăugarea unui încărcător turbo, o altă realizare remercabilă.
DAF a introdus turbo intercooling pentru prima oară în industrie în 1973. Tehnologia a fost inițial dezvoltată pentru a satisface cererea pentru motoare mai puternice și pentru reducerea consumului de combustibil, dar s-a dovedit a fi indispensabilă în reducerea emisiilor poluante. În anii '80, DAF a lansat ATi, Advanced Turbo Intercooling, care a oferit o creștere a puterii și eficienței printr-o îmbunătățire suplimentară a tehnologiei de injecție și o formă optimizată a camerei de ardere.
În 2005, DAF a dezvăluit motorul PACCAR MX, care este acum instalat pe toate camioanele DAF și la peste 40% din camioanele construite de Kenworth și Peterbilt. Motoarele de ultimă generație MX-13 și MX-11, liniile inteligente de transmisie și punțile spate eficiente oferă un cuplu mare la viteze scăzute pentru un consum redus de combustibil și un confort sporit al șoferului. Împreună cu algoritmi avansați de software, o aerodinamică excelentă și un nou sistem compact de post-tratare, aceste inovații DAF au avut ca rezultat o creștere a eficienței consumului de combustibil cu un procent impresionant de 7%, cel mai mare câștig de eficiență a combustibilului din istoria companiei.
Cabina stabilește noi standarde de calitate
Primele camioane DAF, de la sfârșitul anilor '40, începutul anilor '50, au părăsit fabrica cu un șasiu, în fața motorului apărând grila caracteristică cu șapte bare cromate și un scaun temporar din lemn. În 1951, DAF a realizat propria cabină, cu colțuri rotunjite și un grătar față înclinat, pentru o aerodinamică mai bună. Confortul șoferului a fost îmbunătățit prin introducerea unui scaun suspendat.
În anii '60, DAF a îmbunătățit în continuare confortul șoferului cu prima cabină proiectată pentru transportul internațional. DAF 2600 a oferit două paturi și ferestre de jur împrejur pentru a accentua sentimentul de spațialitate și o vizibilitate optimă pe șosea. Frânele puternice și servodirecția au facilitat munca solicitantă a șoferului. Modelul 2600 este considerat primul dintre toate camioanele de transport internațional. În 1968, DAF a devenit unul dintre cei mai vechi producători care a introdus un mecanism de înclinare a cabinei.
Odată cu introducerea conceptului Space Cab în 1988, DAF și-a consolidat poziția de lider între producătorii de camioane, cu accent pe reducerea costurilor de operare și îmbunătățirea siguranței și confortului șoferului. Cu conceptul remarcabil Space Cab, DAF a stabilit din nou standarde înalte în ceea ce privește dimensiunea cabinei și confortul pentru transportul internațional. Super SpaceCab, introdus în 1994, a însemnat un spațiu și mai generos. Astfel, cabinele DAF continuă să fie punctul de referință atunci când vine vorba de confortul șoferului și de spațiu.
DAF, o companie PACCAR
În 1996, DAF a devenit o companie PACCAR. De atunci, DAF și-a menținut poziția de lider în evoluția tehnologică, cu dezvoltări majore în ceea ce privește camioanele, motoarele și serviciile.
Camioane excelente pe piață
DAF a lansat noua serie LF, CF și XF în 2001 și 2002, modelul premiat XF105 în 2005 și programul Euro 4 și 5 în 2006. O gamă completă de modele Euro 6, noi și foate ecologice, au intrat în producție în 2013. În 2017, noul CF și noul XF au câștigat numeroase premii, inclusiv Cel Mai Bun Camion 2018 la Gala Premiilor Revistei TIR, pentru eficiența în transport și pentru impresionanta scădere a consumului de combustibil de 7%.
Dezvoltarea tehnologiilor pentru viitor
În 2015, DAF a demonstrat fiabilitatea deplasării în pluton (truck platooning). Sistemul de vehicule EcoTwin a permis camioanelor să urmeze automat vehiculul-lider, ceea ce a dus la un consum redus de combustibil, la emisii reduse de CO2 și la un flux de trafic îmbunătățit. Datorită succesului EcoTwin, DAF a fost selectată să participe, în exclusivitate, la studiile de deplasare în pluton ce au avut loc în Anglia în 2017. DAF este implicată în proiecte europene de vârf pentru a obține o analiză completă a vehiculelor electrice și hibride.
Excelența globală
Afacerile DAF au, azi, o agendă globală. Camioanele sale de top sunt fabricate în Olanda, Belgia, Marea Britanie și Brazilia, iar produsele DAF sunt vândute de 1.100 de dealeri independenți, pe cinci continente.
Camioanele DAF sunt susținute de serviciile de top furnizate de PACCAR Parts și PACCAR Financial. Flotele beneficiază de cea mai bună asistență rutieră europeană, International Truck Service (ITS) și DAF Connect, sistemul avansat de management al flotei DAF.
"DAF oferă o gamă completă de camioane excelente, care permit cele mai mici costuri de operare, cea mai bună eficiență a transportului și cel mai ridicat confort al șoferului", a declarat Preston Feight, președintele DAF. "Datorită minunatei echipe de peste 10.000 de persoane dedicate care proiectează și construiesc camioane, motoare și oferă piese și servicii de calitate, DAF este bine poziționată pentru a continua să își ducă mai departe povestea de succes în întreaga lume", a adăugat Feight.
DAF în Olanda
DAF Trucks N.V. este o filială a companiei americane PACCAR Inc., unul dintre cei mai mari producători de camioane grele din lume. Este un producător de top de camioane ușoare, medii și grele. DAF produce o gamă completă de autotractoare și camioane, oferind vehiculul potrivit pentru fiecare aplicație de transport. DAF este, de asemenea, un important furnizor de servicii, inclusiv contracte de reparații și întreținere MultiSupport, servicii financiare de la PACCAR Financial și un serviciu de primă clasă de livrare de piese de la PACCAR. În plus, DAF dezvoltă și produce componente pentru motoare, dar și motoare pentru producătorii de autobuze și autocare din întreaga lume. DAF Trucks N.V. are sedii de producție în Eindhoven, Olanda, Westerlo, Belgia, Leyland, Marea Britanie și Ponta Grossa, Brazilia, precum și 1100 de dealeri și puncte de service în Europa și în alte țări.
Istoria DAF în cifre
1928 Se înființează Hub van Doorne Machinefabriek en Reparatie-inrichting, Eindhoven
1933 Începe producția de remorci
1949 Începe producția de vehicule comerciale
1955 Producția de șasie de camioane ajunge la 10.000
1957 Deschiderea fabricii de motoare DAF
1958 Începerea producției de osii
1959 Introducerea primului motor DAF cu turbocompresor
1964 Producția de șasiu de camioane ajunge la 50.000
1965 Deschiderea fabricii din Westerlo (Belgia)
1972 DAF introduce serviciul internațional de asistență rutieră (ITS)-primul din Europa
1973 DAF este primul producător de camioane care a introdus intercooling turbo motor
1979 Producția de remorci a fost întreruptă
1984 Producția de camioane ajunge la 250.000
1985 Introducerea sistemului ATi, Intercooling Advanced Turbo
1987 Introducerea Seriilor 95
1993 DAF Truck devine DAF Trucks N.V.
1994 Introducerea primului Super Space Cab
1996 DAF Trucks devine o companie PACCAR
1997 Introducerea seriei DAF 95XF
1999 Producția de camioane ajunge 500.000
2001 Introducerea seriei CF
2001 Introducerea seriei LF
2002 Introducerea seriei XF
2005 Introducerea modelului XF105
2006 Introducerea modelelor LF și CF Euro 4 și 5
2006 Prezentarea prototipului camionului de distribuție hibrid DAF LF
2007 Sărbătorirea a 50 de ani de producție și dezvoltare a motoarelor DAF
2007 Prezentare DAF Vehicule Enhanced Environmentally Friendly (EEV)
2008 Deschiderea oficială a Centrului de testare a motorului DAF
2011 Deschiderea unei noi fabrici de camioane în Brazilia
2011 Producția a celei de-a 2.000.000 axe DAF în Westerlo
2012 Introducerea seriei Euro 6 LF, CF și XF
2013 Producția de camioane ajunge la 2.000 în Taiwan
2015 Producerea camionului 1.000.000 la DAF Trucks din Eindhoven
2016 DAF sărbătorește 50 de ani de producție a cabinelor în Westerlo, Belgia
2017 Introducerea noilor LF, CF și XF
2017 DAF a fost selectat pentru traseul truck platooning din Regatul Unit
2017 Deschiderea oficială a noilor facilități de vopsire a cabinei din Westerlo
2018 DAF împlinește 90 de ani.
Video
Articole înrudite
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani
- Un camion MAN autonom a parcurs 10 kilometri pe o autostradă în Germania
- MAN începe testarea camioanelor fără șofer pe o autostradă lângă Munchen
- Va fi anul 2024 unul de excepție pentru camioanele electrice?