Cum arată noul Mercedes Clasa G. Când îl puteți cumpăra din România

Cum arată noul Mercedes Clasa G. Când îl puteți cumpăra din România

Mercedes-Benz a dezvaluit cea mai noua generaţie a modelului Clasa G în materie de vehicule off-road de lux, maşina fiind disponibilă şi în România, din luna iunie, la un preţul începând de la 107.451 euro (TVA inclus), nivel de preţ similar cu versiunea precedentă, au anunţat, marţi, reprezentanţi ai producătorului.

"Noua Clasa G rescrie standardele în toate privinţele - atât la nivel de performanţă on & off-road, cât şi în ceea ce priveşte confortul şi telematica. Cel mai longeviv model de producţie de serie al Mercedes-Benz este echipat ideal pentru a-şi continua povestea de succes. Concret, noul G este în continuare un G autentic, dar îmbunătăţit', arată Ola Källenius, membru al board-ului Daimler AG, Research & Development, Mercedes-Benz Cars.

Dezvoltarea noului model a adus cu sine o suită de provocări pentru echipa Mercedes-Benz. 'Îmbunătăţirea la nivel tehnologic a unei legende, cum este cazul Clasei G, a fost deopotrivă o provocare şi o oportunitate. Fiecare piesă şi fiecare şurub au fost analizate cu atenţie maximă. La nivelul caroseriei, principala noastră preocupare a fost creşterea rigidităţii autovehicului, cât şi elementele conectoare dintre şasiul tip scară, pe de-o parte, şi suspensie şi trenul motor, pe de cealaltă', a explicat Dr. Gunnar Güthenke, Head al Off-Road Product Group în cadrul Mercedes-Benz.

Specificaţia include o suită de dotări noi, precum farurile faţă LED, sistemele de asistenţă la conducere, interiorul exclusivist şi ultra-rafinat, cu scaune din piele, cât şi noua suspensie. Pentru cei mai exigenţi clienţi, Mercedes-Benz pune la dispoziţie dotări opţionale precum pachetul Exclusive Interior Plus, cu elemente ornamentale din piele pe panourile portierelor, pentru un plus de rafinament şi exclusivitate.

Reinterpretarea modernă a Clasei G
Clasa G, vehiculul off-road de lux al Mercedes-Benz, este un etalon la nivel global cand vine vorba de design. Aspectul exterior al SUV-ului nu a suferit schimbări semnificative din 1979 până în prezent. Elemente reprezentative ale modelului continuă să aibă funcţionalităţile tradiţionale, adăugate la aspectul unic al Clasei G. Toate acestea se regăsesc şi la noua versiune: mânerul inconfundabil al portierei şi sunetul caracteristic la închiderea portierei, ornamentele cu rol de protecţie sau roata de rezervă expusă pe uşa portbagajului şi indicatoarele de direcţie proeminente. Astfel de trăsături extraordinare ale vehiculului, alături de numeroasele linii şi unghiuri drepte vizibile la exterior, contribuie la aspectul consacrat al modelelor Clasa G.

Designul actualizat al Clasei G urmăreşte filosofia Sensual Purity a brandului, rămânând totodată fidel caracterului autentic şi inconfundabil original. Drept rezultat, poziţionarea exterioară a balamalelor portierelor şi capota specifică legendarului model sunt trăsături preluate la nivelul noii generaţii. Prin cea mai recentă modernizare, legenda off-road - care a fost îmbunătăţită constant din punct de vedere tehnic în ultimele decenii, însă vizual, a rămas aproape neschimbată - face saltul în noua eră, atât din punct de vedere al tehnologiei de la bord, cât şi al formei. Noul G este mai lung cu 53 mm şi mai lat cu 121 mm, având o prezenţă chiar mai robustă decât anterior, atât în condiţii de on-road, cât şi off-road.

Mai mult decât oricând, noua Clasa G pare să fie 'turnată' dintr-o singură bucată. Toate suprafeţele autoturismului sunt mai întinse, aparent mai tensionate, în timp ce calitatea suprafeţelor a fost adusă la un nou nivel. Astfel, rezultatul este evident la nivelul îmbinărilor mai înguste şi mai precise, cât şi al tranziţiilor mai armonioase între componentele caroseriei. În plus, arcadele roţilor şi barele de protecţie sunt integrate mai uşor în designul caroseriei, rezultatul fiind un aspect mai omogen şi fluid al liniilor caroseriei.

Interior: legendă autentică
În timp ce la exterior a fost păstrat aspectul clasic, emblematic al Clasei G, interiorul noii generaţii a fost modernizat fundamental, reinterpretând moştenirea vehiculului clasic şi reflectând aspectul exterior în habitaclu. Prin caracterul său puternic de off-road şi dotările luxoase, Clasa G are deja o tradiţie importantă în ceea ce implică îmbinarea celor două extreme într-o simbioză armonioasă. Calitatea superioară a materialelor utilizate este inconfundabilă de la prima vedere şi atingere. Fiecare detaliu este finisat manual, cu fineţe absolută.

Există numeroase trăsături de design exterior reprezentate la interiorul noii generaţii. Forma rotundă a farurilor din faţă, spre exemplu, este duplicată de forma gurilor laterale de ventilaţie. Similar, în cazul indicatoarelor consacrate, transpuse în forma difuzoarelor de sunet. Printre trăsăturile consacrate ale noului G se regăsesc şi mânerul dinaintea pasagerului faţă al maşinii, cât şi cele 3 comutatoare pentru diferenţialele blocabile, accentuate cu finisaje cromate. Ambele au fost optimizate meticulos şi păstrate drept trăsături caracteristice.

Panoul de instrumente, complet redesenat şi aranjat foarte clar, are în dotarea standard cadranele analogice rotunde, astfel că împătimiţii instrumentelor clasice rotunde nu vor fi dezamăgiţi. Similar cu modelele Clasa E şi Clasa S, panoul de instrumente poate include opţional un display mare, afişându-i şoferului informaţiile dorite în câmpul vizual direct al acestuia. În acest caz, cele două ecrane de 12,3 inch se îmbină vizual într-un afişaj comun de tip Widescreen Cockpit. Şoferii pot alege între trei stiluri diferite de afişaj - "Classic", "Sport" şi "Progressive" - şi îşi pot configura totodată informaţiile şi modul de afişaj cel mai potrivit pentru nevoile lor individuale.

Datorită impulsurilor haptice şi a feedback-ului sonor de la nivelul boxelor, şoferii pot utiliza touchpad-ul cu ajutorul butonului central din consola de bord fără a pierde contactul vizual cu drumul. Opţiunile de input sunt completate de taste cu funcţii simplificate pentru cele mai des utilizate funcţionalităţi, cât şi prin panoul de control (opţional) pentru sistemele de asistenţă la conducere, panou poziţionat deasupra comutatorului rotativ de control al luminii. La bord, şoferul este poziţionat aproape de parbriz, având o foarte bună vizibilitate din spatele volanului.

Mai mult spaţiu
Noile dimensiuni ale Clasei G îi ajută nu doar pe şofer şi pe pasagerul din dreapta sa, cât şi pe ocupanţii locurilor din spate.
Scaunele din spate pot fi rabatate la 60, 40 sau 100 procente. Locurile din Clasa G sunt echipate standard cu numeroase funcţionalităţi dedicate confortului pasagerilor şi au, totodată, un design ergonomic, oferind un suport lateral şi confort suplimentare, faţă de modelul precedent. Trăsăturile includ funcţia Memory pentru scaunul şoferului, încălzirea în scaunele din faţă şi din spate, cât şi tetierele de lux pentru scaunele din faţă. Confortul la rulare poate fi suplimentat prin pachetul de scaune active Multicontour, care cuprinde, în plus faţă de scaunele speciale multicontur, funcţionalităţi precum programe de masaj, control al temperaturii scaunelor şi încălzirea rapidă a acestora. În plus, această variantă oferă suport lombar ajustabil electric pentru şofer şi pentru pasagerul din faţă. Secţiunile laterale ale şezuturilor şi spătarelor scaunelor includ camere cu aer care se umplu sau se golesc continuu, în funcţie de stilul de conducere, oferind astfel un suport îmbunătăţit pentru şofer şi pasagerul din dreapta acestuia, cât şi un plus de suport lateral la virare. Pachetul de scaune faţă active Multicontour sunt recomandate de experţi ortopedici din cadrul organizaţiei germane specializate la nivelul coloanei vertebrale "Aktion Gesunder Rücken e.V.".

Off-road: legenda se auto-depăşeşte
Scopul principal al dezvoltării noii generaţii a fost redefinirea calităţii manevrabilităţii autoturismului, atât on-road, cât şi off-road. Obiectivul a fost îndeplinit: noul G se comportă mai bine ca oricând în condiţii off-road, devenind totodată semnificativ mai agil, dinamic şi confortabil în condiţii on-road, faţă de modelul precedent. G-ul rămâne astfel un adevărat G - datorită şasiului său standard tip 'scară', celor trei diferenţiale 100% blocabile şi reducerii rapoartelor transmisiei în modulul LOW RANGE, ideal pentru condiţii off-road.

Noua suspensie este rezultatul colaborării dintre Mercedes-Benz G GmbH şi Mercedes-AMG GmbH. Rezultatul este o suspensie independentă cu dublă articulaţie la nivelul punţii faţă în combinaţie cu o punte rigidă pe spate. În timpul etapelor de dezvoltare a modelului, inginerii au acordat atenţie fiecărui milimetru, deoarece performanţa off-road este adesea sinonimă cu o gardă maximă la sol. Modul în care lucrează punţile contribuie decisiv la acest lucru, iar, în plus, un braţ de rigidizare suplimentar este montat în compartimentul motor.

Componentele punţii faţă cu dublă articulaţie sunt fixate direct pe şasiul tip 'scară' fără un subcadru. Punctele de prindere la nivelul articulaţiei inferioare sunt poziţionate cât mai sus cu putinţă, asigurând astfel o manevrabilitate foarte bună în condiţii off-road. În mod specific pentru Clasa G, noua punte faţă a fost proiectată atât de robust încât performanţele şi capacităţile off-road ale predecesorului său sunt egalate şi, în anumite cazuri, îmbunătăţite.

Echipat mai mult decât adecvat şi cu o gardă la sol de 270 mm la nivelul punţii faţă, Clasa G abundă în potenţial pentru off-road. Cifrele vorbesc de la sine:
capacitate de urcare de până la 100%, pe suprafeţe adecvate; garda la sol dintre axe atinge acum 241 milimetri, cu 6 milimetri mai mult decât anterior; adâncimea maximă la deplasarea prin vad este mai mare cu 10 centimetri, fiind acum de 70 centimetri; unghi înclinare laterală de 35°, cu 7° mai mult decât în cazul predecesorului; unghi degajare de 30°, unghi atac de 31°, cu 1° mai mult faţă de generaţia anterioară; unghiul de rampă este acum de 26°, cu 1° mai mare decât anterior.

Suspensia independentă a permis îmbunătăţirea rigidităţii părţii frontale a caroseriei. Bara fixă transversală, cunoscută sub termenul de pod de suspensie, conectează capetele superioare ale amortizoarelor şi automat îmbunătăţeşte rigiditatea torsională a şasiului tip 'scară'.

În spate, spre deosebire de modelul predecesor, noua punte rigidă este controlată prin intermediul celor patru braţe longitudinale situate pe fiecare parte a autovehicului şi bara Panhard. Astfel, rularea pe condiţii de drum este chiar mai confortabilă. Pe terenuri accidentate, cursa suspensia are o cursă de 82 mm la presare prin şoc şi 142 mm la descărcare, la care se adaugă garda la sol de 241 mm la nivelul punţii spate, îmbunătăţind siguranţa la rulare chiar şi în condiţii extreme.
Ŕ la carte: "Comfort", "Sport", "Individual" sau "Eco"

Programul DYNAMIC SELECT este acum disponibil cu până la cinci moduri diferite de conducere, pentru Clasa G. Astfel, la simpla acţionare a unui buton, este permisă ajustarea caracteristicilor autovehicului, de la motor şi transmisie, până la suspensie, direcţie şi sisteme de asistenţă, totul în funcţie de preferinţele şoferului. Cele patru programe - "Comfort", "Sport", "Individual" şi "Eco" - pot fi setate cu uşurinţă prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT. În modul "Eco", stilul de conducere este ajustat pentru optimizarea consumului. Spre deosebire, în modul "Sport", rapoartele transmisiei automate, răspunsul motorului la accelerare, parametrii sistemului electric de direcţie şi ale clapetei evacuării sunt modificate. Modul "Individual" le permite şoferilor configurarea setărilor vehiculului după propriile preferinţe.

DYNAMIC SELECT asigură aşadar numeroase opţiuni, în combinaţie cu noua suspensie şi dotarea opţională Adaptive Damping System. Prin intermediul acestora, şoferul poate modifica parametri de amortizare la nivelul suspensiei în modurile 'Sport' şi 'Comfort', prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT.
Concret, noul G detectează particularităţile drumului şi setează nivelul ideal de amortizare, permiţând inclusiv ajustarea rigidităţii amortizoarelor, spre exemplu, sau creşterea agilităţii Clasei G, în modul 'Sport'.

Noul 'G-Mode" găseşte drumuri chiar şi acolo unde acestea nu există
Una dintre premisele pentru îmbunătăţirea capabilităţilor off-road este noul 'G-Mode". Clasa G trece la 'G-Mode" independent de programul de conducere ales, imediat ce sunt activate unul dintre cele trei diferenţiale blocabile sau funcţia LOW RANGE. Acest modul off-road adaptează amortizarea reglabilă a şasiului şi a direcţiei precum şi caracteristica de accelerare, evită schimbările inutile de viteze şi asigură o performanţă maximă în condiţii off-road. O mică pictogramă sub formă de 'G" se aprinde discret în panoul de instrumente. Clasa G depăşeşte cu lejeritate obstacolele majore aflate în calea sa şi, chiar şi pe un teren extrem de accidentat, şoferul nu trebuie să tragă puternic de volan pentru o manevrare precisă a autoturismului, primind totodată feedback excelent asupra capacităţii de tracţiune a autoturismului, în funcţie de natura suprafeţei parcurse.

On-road: agil, confortabil, superior
Performanţele noului model includ nu doar robusteţea şi uşurinţa la deplasarea în off-road, ci şi dinamica sporită şi confortul la rularea pe şosele. Datorită designului noii punţi faţă, performanţa on-road a Clasa G a fost îmbunătăţită considerabil. Astfel, 'G-ul' este deopotrivă agil şi confortabil, asigurându-i şoferului un plus de valoare în ceea ce priveşte manevrabilitatea vehiculului. De asemenea, autoturismul de teren îşi păstrează cu mai mare lejeritate trasa în condiţii de off-road, fiind deopotrivă agil şi uşor de manevrat.

Utilizând un prototip digital, inginerii au realizat simulări la nivelul comportamentului la utilizare al anumitor componente şi sisteme, cu scopul de a identifica locurile care permit utilizarea unor materiale de construcţie mai uşoare. 'Dieta' a dat rezultate, noul G fiind mai uşor cu circa 170 kg decât modelul precedent. Reţeta succesului a constat în utilizarea unui nou mix de materiale, incluzând componente din oţel şi aluminiu dur şi ultra-dur, dar şi în îmbunătăţirea proceselor de producţie de la uzina Magna Steyr din Austria. Structura caroseriei este acum realizată dintr-o varietate de piese de oţel cu durităţi diferite, în timp ce aripile, capota şi portierele sunt realizate din aluminiu.

Pentru a putea păstra balamele exterioare şi mânerele tipice Clasei G, dezvoltatorii le-au modificat pentru a se potrivi noului design, bazat pe utilizarea aluminiului. Montanţii A şi B sunt acum realizaţi din oţel extra-dur. Cu toate acestea, scăderea greutăţii nu este în niciun fel sinonimă cu reducerea stabilităţii, ci dimpotrivă - rigiditatea torsională a şasiului şi a caroseriei a fost îmbunătăţită cu aproximativ 55 procente faţă de versiunea anterioară, de la 6.537 la 10.162 Nm/grad. Alături de îmbunătăţirea dinamicii şi a confortului la rulare, noutăţile se traduc printr-o izolare fonică superioară, printre altele, efectul pozitiv generat de reducerea nivelurilor de zgomot şi de vibraţii fiind evident la interior.

Puternic şi eficient
În noul G (consum mixt de carburant: 12,3 l/100 km; nivel emisii CO2: min. 189 g/km, max. 289 g/km), motorul ultra-performant V8 pe benzină cu cilindreea de 4.0l asigură puterea vehiculului. Noul motor biturbo produce 422 CP (310 kW) şi un cuplu maxim de 610 Nm între 2.000 ?i 4.750 rpm.

Noua transmisie automată
Pentru transmiterea puterii, cutia de viteze automată 9G-TRONIC cu convertizor de cuplu a fost adaptată pentru a satisface nevoile legendei off-road. Astfel, dezvoltatorii au reuşit să reducă timpii de schimbare şi de răspuns ai transmisiei în 9 trepte cu ajutorul unei aplicaţii software dedicate. Transmisia cu raporturi cu acoperire largă nu doar că facilitează condusul mai silenţios şi mai confortabil, în special la turaţii scăzute, dar contribuie totodată la reducerea consumului de carburant.

Pe cât de direct e posibil, pe cât de indirect este necesar
În dotarea standard, noul G este echipat cu o casetă de direcţie electro-mecanică cu cremalieră şi pinion, permiţând astfel integrarea unor sisteme de asistenţă la conducere precum Parking Assist. Mai mult, caseta de direcţie electro-mecanică utilizează mai puţină energie decât sistemul de virare asistat hidraulic. În funcţie de modul de conducere, poate fi utilizată una dintre cele trei setări caracteristice de virare, respectiv Comfort, Sport sau Off-road. Astfel, capacitatea de virare este perfect ajustată condiţiilor de drum, putând fi pe cât de directă cu putinţă, dar şi pe cât de indirectă este necesar.

Mai puternic decât timpul
Clasa G este modelul de vârf în materie de vehicule off-road de lux. Nu doar că acesta este autoturismul de serie cu cel mai lung palmares de producţie în serie din istoria Mercedes-Benz, dar şi strămoşul tuturor SUV-urilor care poartă steaua Mercedes-Benz - moştenirea fiind totodată motivul pentru care toate modelele off-road ale Mercedes-Benz au litera G inclusă în denumire.

Ce a început în 1972 ca un acord de colaborare între Daimler-Benz AG şi Steyr-Daimler-Puch în oraşul austriac Graz, este astăzi o poveste plină de superlative şi recorduri semnificative. Încă de la primul concept, Clasa G a fost un autoturism unic. Echipa a proiectat un vehicul impresionant din punct de vedere al capabilităţilor off-road, dar în acelaşi timp atrăgător pentru clienţii interesaţi de un vehicul sigur şi complet echipat, potrivit pentru utilizarea în scopuri recreaţionale. Tracţiunea integrală şi diferenţialele 100% blocabile au fost de asemenea parte a caracteristicilor Clasa G încă de la prima versiune, similar şasiului tip scară.

La momentul lansării sale pe piaţă, în primăvara anului 1979, Clasa G a fost disponibil cu 4 motorizări diferite, ce produceau între 72 CP (53 kW) şi 156 CP (115 kW). Clienţii aveau, totodată, opţiunea unei variante de caroserie decapotabilă cu ampatament scurt, cât şi modele cu caroseria tip break, cu ampatament scurt sau lung.

În 1989, vehiculele din modelul de serie 463 au marcat începutul unui proces revoluţionar al autoturismului de teren care nu s-a rezumat niciodată doar la actualizarea la standardul tehnologic la nivelul industriei. Această evoluţie a adus, totodată, o creştere constantă a bazei de împătimiţi şi pasionaţi ai Clasa G, subliniind caracterul de vehicul exclusivist potrivit oricărei utilizări. De asemenea, începând cu 1993, vehiculul a primit o denumire oficială: Clasa G.

Modelele Clasa G utilizate pentru 'Papamobil' sunt recunoscute la nivel internaţional. Modelul Mercedes-Benz 230 G, vopsit în culoarea sidef şi cu elemente speciale, transparente, ale caroseriei, l-a acompaniat pe Papa Ioan Paul al 2-lea în nenumărate călătorii începând cu anul 1980.

A 25-a aniversare a Clasa G a fost marcată de apariţia pe piaţă a unui model deosebit, perfecţionat de Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Motorul său puternic în 8 cilindri (putere de 476 CP/350 kW, cuplu de 700Nm) i-a conferit autoturismului de teren un nivel de performanţă fără precedent, demonstrând totodată potenţialul fantastic al Clasei G.

Modelul G 500 4x4 din 2015 a adăugat în ecuaţie finisajele de lux la interior, cât ?i o gardă la sol de 45cm, baza unor performanţe off-road formidabile. Începând cu 2015, gama designo manufaktur a oferit clienţilor opţiunea de a-şi personaliza complet 'G-ul' - utilizând variante exclusive de echipare combinate perfect.

Datorită Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, legendarul Clasa G s-a reinventat în 2017. Prin excelentul motor V12 (consum mixt carburant: 17,0 l/100km, nivel emisii CO2: 397g/km), axele portale, acoperişul textil acţionat electric şi decoraţiunile exclusiviste ale compartimentului posterior, acest vehicul all-terrain super-special, a cărui producţie este limitată la 99 unităţi, îndeplineşte aşteptările celor mai exigenţi clienţi, fiind probabil cea mai exclusivistă formă a plăcerii resimţite la rularea cu plafonul coborât.

Vara lui 2017 a adus totodată marcarea bornei celui de-al 300.000-lea Clasa G produs în Graz - un Mercedes-Benz G 500 in designo de culoarea Mauritius blue, cu scaune de piele şi cusături de culoarea albă (consum mixt carburant: 12,3l/100km, nivel emisii CO2: 289 g/km). Echipat cu o gamă largă de trăsături off-road, incluzând anvelopele all-terrain montate pe jantele de culoare neagră cu diametrul de 16 inch şi sistemul de bare transversale de pe plafon, vehiculul aniversar s-a îmbarcat în noi aventuri în această vară. Fanii Clasei G din jurul lumii au determinat specificaţiile noului model, votând pentru dotările şi decoraţiunile favorite pe pagina oficială de Facebook a Clasei G. Aventurile şi deplasările viitoare ale modelului Clasa G cu numărul 300.000 pot fi urmărite pe reţelele sociale.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.