Video: "ARTILERIA GREA" MAN 2018 Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
- Video
Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck&Bus a oferit, în cadrul unei conferințe de presă de la Berlin, o previzualizare a inovațiilor pe care le va prezenta la târgul de vehicule comerciale IAA 2018, care va avea loc în luna septembrie.
Pe lângă cele mai recente produse-camioane, autobuze și autocare, progresele realizate de MAN în domeniile electromobilității, digitalizării și vehiculelor autonome vor fi în centrul atenției prezentărilor companiei germane ce vor avea loc, cu ocazia târgului de vehicule comerciale, care are loc o data la ani în Hanovra, Germania.
"Viitorul transportului urban de pasageri și transportul de mărfuri este electric"
Alături de un camion de distribuție electric, MAN eTGM, MAN va expune și MAN eTGE, o versiune electrică pe baterii a noului transporter MAN, la IAA. Astfel, MAN este unul dintre primii producători care prezintă soluții complet electrice pentru întreaga gamă de aplicații logistice de la 3 la 26 de tone. Pentru Joachim Drees, directorul executiv al MAN Truck&Bus AG, este vorba de cel mai important domeniu de utilizare pentru vehiculele utilitare electrice: "Mediul urban este locul în care eTrucks își poate demonstra cu adevărat punctele forte. Acestea au emisii locale zero și, prin urmare, contribuie la îmbunătățirea calității aerului din oraș. În plus, vehiculele sunt extrem de silențioase, ceea ce înseamnă că, în viitor, este posibil să se facă livrări la supermarketuri noaptea, de exemplu, asta însemnând rezolvarea problemei traficului în timpul zilei. Pentru noi, un lucru este clar: viitorul transportului urban de pasageri și mărfuri este electric”.
Și atunci când vine vorba și de autobuzele urbane, lucrurile se îndreaptă cu siguranță spre direcția energiei electrice. Din acest motiv, MAN a încheiat parteneriate de dezvoltare cu München, Hamburg, Wolfsburg, Luxemburg și Paris, cu scopul de a încorpora experiențele cotidiene ale oamenilor în dezvoltarea produselor de serie. Un prototip al MAN Lion's City E va fi, de asemenea, prezentat pentru prima dată la IAA în acest an. Următorul pas este de a introduce o flotă demo de autobuze electrice în uz cotidian în diverse orașe europene, înainte de a începe producția în serie a versiunii electrice a bateriei noului MAN Lion's City. Acest studiu amplu va asigura că vehiculele pot satisface standardele de înaltă fiabilitate necesare utilizării în transportul public local.
"Conducerea reduce emisiile de CO2 și sporește semnificativ siguranța pe autostradă"
Aeroportul Berlin Brandenburg, aeroportul nou și încă neterminat al capitalei germane și locația conferinței de presă IAA, are un lucru din abundență: spațiu liber. Prin urmare, MAN a folosit calea de rulare a aeroportului pentru a demonstra modul în care funcționează condusul în pluton. Conceptul implică o tracțiune electronică care unește două sau mai multe camioane împreună. Primul camion determină viteza și direcția, în timp ce cel din urmă îl urmează în mod automat, la o distanță foarte scurtă de aproximativ 10-15 metri. Prin utilizarea fluxului de scurgere (reducerea frecării cu aerul), convoiul reduce consumul de combustibil cu până la zece procente. "Asistăm la reducerea semnificativă a emisiilor de CO2 și creșterea semnificativă a siguranței pe autostradă. Sistemul electronic al următorului vehicul răspunde în numai 5 milisecunde atunci când frâna este acționată în vehiculul din față - mai rapid decât orice om. Tehnologia are potențialul de a reduce în mod semnificativ numărul de coliziuni serioase pe autostrăzi", explică Drees.
Ca parte a unui proiect pilot, un convoi de tip platoon MAN a fost pus deja în funcțiune pe autostrada germană A9 între München și Nürnberg, încă de la sfârșitul lunii iunie. În colaborare cu DB Schenker, producătorul de vehicule comerciale testează modul în care tehnologia răspunde pe rețeaua de drumuri. Studiile de teren sunt monitorizate de Institutul Fraunhofer, care studiază efectele asupra șoferilor.
"MAN face pasul de la un producător de vehicule comerciale la un furnizor de soluții inteligente și durabile de transport"
În anii precedenți, noile modele de autobuze și camioane au caracterizat exponatele expuse de MAN Truck&Bus la IAA. Cu toate acestea, inovațiile digitale au intrat din ce în ce mai mult în atenția producătorului. "MAN trece de la un producător de vehicule comerciale la un furnizor de soluții inteligente și durabile de transport", afirmă Joachim Drees. Din acest motiv, MAN a înființat marca digitală RIO, în 2016, ca o modalitate de a conecta lumea transportului cu ajutorul unei platforme deschise, bazate pe sistemul cloud, făcându-l mai economic și mai ecologic. Pentru a sublinia această abordare încrucișată și deschisă, RIO a fost gândit ca un brand separat, independent sub umbrela Volkswagen Truck&Bus din 2017.
Construită pe această platformă, MAN le oferă deja clienților săi soluții digitale adaptate sub denumirea "MAN DigitalServices". Aceasta înseamnă că, în viitor, clienții MAN vor putea vizualiza datele vehiculului și analizele derivate în timp real oriunde s-ar afla. Ca urmare, clienții vor primi recomandări adaptate în mod special pentru pentru vehiculele lor.
La IAA 2018, MAN prezintă alte servicii pentru optimizarea analizei și gestionării întreținerii vehiculelor. Cu RIO ca partener strategic, clienții MAN pot beneficia de servicii digitalizate. În același timp, operatorii de flote mixte primesc o bază standardizată a serviciilor logistice digitale pentru întreaga flotă - indiferent de marca vehiculului.
Video
Articole înrudite
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Marii producători, avertisment dur: Facem camioane electrice, dar NU avem unde să le încărcăm
- MAN oferă o perspectivă asupra portofoliului de camioane electrice la IAA
- Un camion MAN autonom a parcurs 10 kilometri pe o autostradă în Germania
- MAN începe testarea camioanelor fără șofer pe o autostradă lângă Munchen