162 de mii de camioane noi înmatriculate în UE de la începutul anului Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
În octombrie 2020, piața UE pentru vehicule comerciale s-a contractat ușor, numărul înmatriculărilor de vehcule noi scăzând cu 1,2%, până la 172.743 de unități.
Totalul vehiculelor comerciale noi
În octombrie 2020, piața UE pentru vehicule comerciale s-a contractat ușor, numărul înmatriculărilor noi scăzând cu 1,2%, până la 172.743 de unități. Cererea de vehicule utilitare ușoare a crescut în octombrie, dar înmatriculările de camioane și autobuze noi a scăzut. Marile piețe ale UE au înregistrat rezultate mixte, Germania (+ 9,4%) și Italia (+ 7,4%) înregistrând creșteri, în timp ce piețele spaniole (-8,3%) și franceză (-4,5%) s-au contractat în octombrie.
În primele zece luni din an, cererea de vehicule comerciale a scăzut cu 22,2% în Uniunea Europeană, numărând aproximativ 1,4 milioane de înmatriculări în total. Deși scăderile au fost mai puțin grave decât în prima jumătate a anului, toate cele 27 de piețe ale UE au continuat să înregistreze scăderi de două cifre în primele 10 luni, inclusiv cele patru mari piețe: Spania (-30,4%), Franța (-19,8% ), Germania (-18,4%) și Italia (-18,4%).
Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t
Înmatriculările din octombrie ale camionetelor în UE au crescut ușor (+ 0,7%) comparativ cu 2019, marcând a doua lună consecutivă de creștere din acest an. Cererea a fost susținută în principal de vânzările din Europa de Vest (+ 1,7%), atât Germania (+ 13,5%), cât și Italia (+ 9,2%) înregistrând vânzări solide în octombrie. În schimb, piețele din Europa Centrală au continuat să scadă (-8,5%) în octombrie.
În 2020, înmatriculările vehiculelor utilitare ușoare au scăzut cu 20,5% în întreaga Uniune Europeană. Privind spre cele mai mari patru piețe ale UE, Spania a înregistrat cea mai puternică scădere a cererii de autoutilitare noi (-30,7%), urmată de Franța (-18,9%), Italia (-18,2%) și Germania (-15,5%).
Vehicule comerciale grele (HCV) noi de peste 16 tone
Luna trecută, piața UE pentru vehicule comerciale grele s-a contractat cu 9,8%, ajungând la 20.858 de înmatriculări în total. Cu excepția Italiei (+ 5,5%), piețele mari au înregistrat o scădere a cererii în octombrie 2020: Spania (-28,7%), Franța (-11,5%) și Germania (-3,0%).
Din ianuarie până în octombrie 2020, 161.002 camioane grele au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în scădere cu 32,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Fiecare dintre cele 27 de piețe ale UE a înregistrat scăderi de două cifre în acest an, inclusiv Germania (-30,9%), Franța (-30,3%), Spania (-26,9%) și Italia (-17,9%).
Vehicule comerciale noi, mijlocii și grele (MHCV) de peste 3,5 t
În octombrie 2020, cererea dina cest segment a scăzut cu 9,5%, din cauza rezultatelor negative ale segmentului de vehicule grele (care reprezintă cea mai mare parte a cererii totale de camioane). Toate piețele mari ale UE au evoluat mai prost decât în octombrie 2019, iar Spania a fost cea mai afectată (-27,3%) dintre cele patru.
În primele 10 luni ale anului, înmatriculările din categoria mai sus menționată au scăzut brusc în întreaga Uniune Europeană, de asemenea, pe cele patru piețe importante: Spania (-26,0%), Franța (-28,5%), Germania (-28,1%) și Italia (-18,3%).
Autobuze și autocare noi de peste 3,5 t
Rezultatele din octombrie arată o scădere de 12,6% a înmatriculărilor de autobuze și autocare în Uniunea Europeană. Marile piețe au înregistrat rezultate mixte, Franța (+ 11,4%) și Germania (+ 11,1%) înregistrând câștiguri solide față de luna trecută, în timp ce Spania (-35,8%) și Italia (-18,5%) s-au confruntat cu scăderi semnificative.
Din ianuarie până în octombrie 2020, cererea UE pentru autobuze și autocare s-a redus cu 25,2%, numărând 22.882 de înmatriculări noi în total. În ceea ce privește cele mai mari piețe ale UE, Spania (-44,6%) și Italia (-30,7%) au continuat declinul în primele 10 luni ale anului, în timp ce recesiunea s-a atenuat în Franța (-11,4%) și Germania (-4,2%).
Articole înrudite
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- VIDEO. Șeful Iveco România: despre anul 2024 și combustibilii alternativi
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani
- Acțiunea BARIERA la frontiera Nădlac II și alte două PTF-uri. Sute de camioane și autocare au fost controlate