162 de mii de camioane noi înmatriculate în UE de la începutul anului Recomandat

162 de mii de camioane noi înmatriculate în UE de la începutul anului

În octombrie 2020, piața UE pentru vehicule comerciale s-a contractat ușor, numărul înmatriculărilor de vehcule noi scăzând cu 1,2%, până la 172.743 de unități.

Totalul vehiculelor comerciale noi
În octombrie 2020, piața UE pentru vehicule comerciale s-a contractat ușor, numărul înmatriculărilor noi scăzând cu 1,2%, până la 172.743 de unități. Cererea de vehicule utilitare ușoare a crescut în octombrie, dar înmatriculările de camioane și autobuze noi a scăzut. Marile piețe ale UE au înregistrat rezultate mixte, Germania (+ 9,4%) și Italia (+ 7,4%) înregistrând creșteri, în timp ce piețele spaniole (-8,3%) și franceză (-4,5%) s-au contractat în octombrie.

În primele zece luni din an, cererea de vehicule comerciale a scăzut cu 22,2% în Uniunea Europeană, numărând aproximativ 1,4 milioane de înmatriculări în total. Deși scăderile au fost mai puțin grave decât în prima jumătate a anului, toate cele 27 de piețe ale UE au continuat să înregistreze scăderi de două cifre în primele 10 luni, inclusiv cele patru mari piețe: Spania (-30,4%), Franța (-19,8% ), Germania (-18,4%) și Italia (-18,4%).

Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t
Înmatriculările din octombrie ale camionetelor în UE au crescut ușor (+ 0,7%) comparativ cu 2019, marcând a doua lună consecutivă de creștere din acest an. Cererea a fost susținută în principal de vânzările din Europa de Vest (+ 1,7%), atât Germania (+ 13,5%), cât și Italia (+ 9,2%) înregistrând vânzări solide în octombrie. În schimb, piețele din Europa Centrală au continuat să scadă (-8,5%) în octombrie.
În 2020, înmatriculările vehiculelor utilitare ușoare au scăzut cu 20,5% în întreaga Uniune Europeană. Privind spre cele mai mari patru piețe ale UE, Spania a înregistrat cea mai puternică scădere a cererii de autoutilitare noi (-30,7%), urmată de Franța (-18,9%), Italia (-18,2%) și Germania (-15,5%).

Vehicule comerciale grele (HCV) noi de peste 16 tone
Luna trecută, piața UE pentru vehicule comerciale grele s-a contractat cu 9,8%, ajungând la 20.858 de înmatriculări în total. Cu excepția Italiei (+ 5,5%), piețele mari au înregistrat o scădere a cererii în octombrie 2020: Spania (-28,7%), Franța (-11,5%) și Germania (-3,0%).
Din ianuarie până în octombrie 2020, 161.002 camioane grele au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în scădere cu 32,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Fiecare dintre cele 27 de piețe ale UE a înregistrat scăderi de două cifre în acest an, inclusiv Germania (-30,9%), Franța (-30,3%), Spania (-26,9%) și Italia (-17,9%).

Vehicule comerciale noi, mijlocii și grele (MHCV) de peste 3,5 t
În octombrie 2020, cererea dina cest segment a scăzut cu 9,5%, din cauza rezultatelor negative ale segmentului de vehicule grele (care reprezintă cea mai mare parte a cererii totale de camioane). Toate piețele mari ale UE au evoluat mai prost decât în octombrie 2019, iar Spania a fost cea mai afectată (-27,3%) dintre cele patru.
În primele 10 luni ale anului, înmatriculările din categoria mai sus menționată au scăzut brusc în întreaga Uniune Europeană, de asemenea, pe cele patru piețe importante: Spania (-26,0%), Franța (-28,5%), Germania (-28,1%) și Italia (-18,3%).

Autobuze și autocare noi de peste 3,5 t
Rezultatele din octombrie arată o scădere de 12,6% a înmatriculărilor de autobuze și autocare în Uniunea Europeană. Marile piețe au înregistrat rezultate mixte, Franța (+ 11,4%) și Germania (+ 11,1%) înregistrând câștiguri solide față de luna trecută, în timp ce Spania (-35,8%) și Italia (-18,5%) s-au confruntat cu scăderi semnificative.
Din ianuarie până în octombrie 2020, cererea UE pentru autobuze și autocare s-a redus cu 25,2%, numărând 22.882 de înmatriculări noi în total. În ceea ce privește cele mai mari piețe ale UE, Spania (-44,6%) și Italia (-30,7%) au continuat declinul în primele 10 luni ale anului, în timp ce recesiunea s-a atenuat în Franța (-11,4%) și Germania (-4,2%).

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.