UNTRR: De ziua transportatorilor, diurna șoferilor - încadrată ca venit salarial Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
De ziua transportatorilor, în loc de ajutor sau recunoaștere, autoritățile române tratează operatorii de transport rutier cu indiferență, nepăsare și, "ca bonus", reîncadrează diurna șoferilor ca venit salarial, spune UNTRR.
"Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) transmite, cu ocazia prăznuirii Sfântului Mucenic Hristofor - Patronul Spiritual al transportatorilor rutieri, tuturor transportatorilor români sănătate, fericire, prosperitate și succes în afaceri.
Transportatorii rutieri din România îl sărbătoresc, în data de 9 mai, pe Sfântul Mucenic Hristofor, în calitate de patron al călătoriilor, care îi protejează pe credincioși de vremea rea, de inundații, fulgere și de boli care se pot agrava atunci când se parcurge un traseu cu peripeții.
De menționat că, la solicitarea UNTRR, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, reunit la 18 august 2014, sub președinția Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, a decis ca Sfântul Mucenic Hristofor să fie ocrotitor (patron spiritual) al transportatorilor rutieri din România.
De atunci, în fiecare an, de 9 mai, data la care se prăznuiește Sfântul Mucenic Hristofor, transportatorii celebrează această zi ca o sărbătoare a profesiei și a muncii tuturor celor care activează în transporturile rutiere.
Având în vedere că industria de transport rutier de mărfuri este afectată serios de pandemia de COVID-19 și de Pachetul Mobilitate 1, UNTRR solicită autorităților române să acorde o atenție sporită nevoilor acestei industrii, în condițiile în care transportul rutier nu a beneficiat de niciun stimulent sau ajutor financiar din partea statului. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României și reprezintă peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii. Industria de transport rutier de mărfuri a înregistrat o cifră de afaceri de peste 11 miliarde euro și angajează aproximativ 350.000 de oameni (șoferi profesioniști, personal auxiliar).
În schimb, cadoul făcut de autorități este ghilotina reîncadrării diurnei - abordare care închide orice firmă de transport și scoate în stradă toate cele 40.000 de firme existente.
Deși Guvernul României a precizat că ar dori să se comporte cu industria de transport rutier la fel ca în alte țări, momentan operatorii de transport rutier au primit lipsă de atenție, apreciere, sprijin și bonus, o bombă cu reîncadrarea diurnei. În alte țări, firmele de transport rutier beneficiază de scheme de ajutor de stat, granturi și finanțări pentru vehicule comerciale ecologice, precum Franța, Germania sau Ungaria, iar în România autoritățile seamănă panică și disperare și aduc transportatorii rutieri în stradă, ca ultimă soluție în lipsa dialogului real.
UNTRR solicită intervenția de urgență a Guvernului pentru clarificarea controalelor fiscale pe diurnă, având în vedere verificările recente la firmele de transport rutier, precum și emiterea unor procese verbale care au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial și plata impozitelor și contribuțiilor aferente retroactiv pe 5 ani. Tensiunea creată prin reîncadrarea diurnelor ca venit salarial este maximă și este total contraproductivă pentru Guvern și industria de transport rutier.
Clarificarea trebuie făcută urgent pentru că o mare parte din firmele controlate în ultima perioadă pe diurnă și care au avut în ultimii 5 ani control fiscal de fond nu au fost notificate în RIF de inspectorii fiscali că ar fi o problemă cu plata diurnei. Transportatorii nu înțeleg cum, la o distanță de 2-3 ani după terminarea controlului de fond, ANAF revine cu un control inopinat și reîncadrează retroactiv diurnele ca venit salarial. Acest lucru nu este normal deoarece o rezoluție a unui control inopinat să schimbe retroactiv rezoluția controlului de fond, efectuat de același organ fiscal.
UNTRR solicită Guvernului României să promoveze, să susțină și să investească în industria care are cea mai mare contribuție la exportul de servicii, de peste 22,3 miliarde euro în ultimii 4 ani de zile.", se spune în comunicatul UNTRR din data de 7 mai 2021.
Articole înrudite
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2
- UNTRR: Transportatorii români, taxați abuziv în Bulgaria
- Prioritate pentru camioane care utilizează aplicaţia TIR-EPD, la vămile Albiţa şi Siret
- UNTRR: ultima șansă de a recupera daunele provocate de cartelul camioanelor