UNTRR CERE O REDUCERE PENTRU FIRMELE CARE ÎȘI PLĂTESC TAXELE Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UNTRR solicită Guvernului acordarea unei reduceri de 10% firmelor care își plătesc integral și la scadență taxele aferente lunilor februarie, martie și aprilie.
"Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Prim-Ministrului României, domnul Ludovic Orban, și Ministrului Finanțelor Publice, domnul Florin Cîțu, acordarea unei reduceri de 10% firmelor care își plătesc integral taxele aferente lunii februarie până la 31.03.2020 – impozit pe salarii, CAS, CASS, impozit pentru microîntreprinderi, impozit pe dividende, contribuția asiguratorie pentru muncă, TVA, în condițiile în care, pentru obligațiile fiscale scadente și neachitate, nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere, pe perioada stării de urgență și 30 de zile după încetarea acesteia.
Firmele care încă au activitate și posibilități financiare de a achita aceste taxe și impozite vor fi tentate să amâne plata lor pentru a-și menține fluxul de bani, astfel că bugetul statului va fi văduvit de aceste contribuții tocmai într-o perioadă în care are nevoie cel mai mult de fonduri.
Considerăm că Guvernul ar trebui să aprecieze eforturile celor bun-platnici și să ofere o reducere de 10% pentru cei care au plătit sau vor plăti integral taxele până la 31 martie 2020, integral pentru martie - până la 30 aprilie și integral pentru aprilie - până la 31 mai 2020. Sistemul este similar cu bonificația de 10% primită la plata integrală a impozitelor locale până la finalul lunii martie a fiecărui an.
Prin oferirea unei reduceri de 10% la plata la zi a taxelor și impozitelor și încurajarea firmelor sănătoase financiar să achite aceste obligații, statul practic va avea de câștigat costul de finanțare și cheltuielile administrative pe care ar trebui să le plătească dacă banii nu se încasează. Dacă statul încasează taxele și impozitele de la firme, se reduce instant nevoia de finanțare.
Guvernul trebuie să fie conștient că situația de criză provocată de noul coronavirus este de-abia la început și ar putea dura o perioadă îndelungată până când situația va reveni la normal din punct de vedere economic, astfel că este necesar nu doar acordarea de ajutoare firmelor care și-au redus/închis activitatea, dar și încurajarea celor care încă funcționează să-și achite obligațiile fiscale prin oferirea de beneficii la plata taxelor și impozitelor.
Guvernul ar trebui să ofere suport firmelor corecte, cu zero datorii la stat la finalul lunii februarie 2020, și ar trebui să primească ajutor, cu prioritate, companiile care sunt serioase, oricare ar fi situația economică și nu companiile oportuniste, indiferent de industrie. Firmele serioase vor încerca să treacă peste criza care se prefigurează, însă trebuie avut în vedere riscul ca firmele neserioase doar să atragă niște fonduri și după criză să închidă.
Totodată, având în vedere importanța sectorului de transport rutier, UNTRR solicită Guvernului aplicarea de măsuri astfel încât furnizorii de carburant să ofere o amânare la plata facturilor de motorină firmelor de transport rutier încă active, în condițiile în care există o problemă mare de lichiditate în piață.
UNTRR solicită și suspendarea plății finanțărilor (credite, leasing financiar, leasing operațional) și asigurărilor auto obligatorii – RCA, CMR, CASCO contractate de firmele de transport rutier din România, pentru o perioadă de 3 luni, în condițiile în care aproape 80% din companiile de transport rutier sunt în pragul insolvenței și sunt nevoite să oprească vehiculele în parcări. În cazul asigurărilor, vehiculele pot fi duse într-o parcare și încheiată o poliță CASCO de stoc pentru camioanele care nu sunt utilizate.
Aceste firme nu pot folosi activele finanțate în această perioadă, astfel că toate plățile cu creditele, leasing, asigurări ar trebui suspendate și nu amânate. Firmele de transport rutier nu-și vor putea recupera niciodată neîncasările provocate de criza noului coronavirus.
Dacă se face doar o amânare la plată, finanțatorii (bănci, companii de leasing) și asigurătorii vor solicita banii pentru această perioadă la o dată ulterioară, iar firmele de transport rutier nu vor putea rezista în fața acestei presiuni financiare, deoarece nu au derulat nicio activitate cu activele finanțate. Astfel, UNTRR solicită suspendarea acestor plăți pentru industria de transport rutier.
Reamintim Guvernului importanța sectorului de transport rutier: 41.000 de firme cu o cifră de afaceri cumulată de 12,3 miliarde euro, 212.000 de angajați, este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro în 2019 (+10% față de 2018). Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde euro.", se spune în comunicatul de presă al UNTRR din data de 27 martie 2020.
Articole înrudite
- În ce regiuni, șoferii de camion vor fi obligați să plătească noi taxe?
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2
- UNTRR: Transportatorii români, taxați abuziv în Bulgaria
- Prioritate pentru camioane care utilizează aplicaţia TIR-EPD, la vămile Albiţa şi Siret