Umbrărescu preia combinatul de la Oțelu Roșu Recomandat

Umbrărescu preia combinatul de la Oțelu Roșu

Dorinel Umbrărescu, patronul grupului de firme UMB, cel mai puternic constructor de autostrăzi din România, va prelua combinatul de la Oțelu Roșu din județul Caraș-Severin.

Potrivit presei locale, tranzacția ar fi fost semnată joi, 8 februarie 2024.

Oțelu Roșu a fost un cunoscut centru al metalurgiei feroase. Atestată pentru prima oară în 1796, în vremea Imperiului Habsburgic, uzina s‑a dezvoltat și modernizat continuu de‑a lungul celor mai bine de 200 de ani de existență. Ultima modernizare a avut loc în 1996 și a vizat îmbunătățirea procesului tehnologic de laminare.

După eșecul privatizării cu frații Marco și Stefano Gavazzi, principalele active au fost cumpărate de un fost chiriaș, Ductil Steel Buzău. În prezent uzina este o ruină care doar mai amintește de prosperitatea de odinioară.

Umbrărescu va plăti 12 milioane euro
Acum combinatul va fi preluat de Dorinel Umbrărescu. Potrivit prefectului județului Caraș-Severin, Ioan Dragomir, „Regele asfaltului” urmează să achite 12 milioane euro pentru preluarea creanțelor, sumă la care se adaugă investiția necesară redeschiderii combinatului. Potrivit oficialului, într-o primă fază aici vor fi angajați circa 100-150 de muncitori, iar până la finele anului numărul acestora va ajunge la aproximativ 300-400.

„E adevărat, am vești bune. De câteva luni se încearcă preluarea sau cesionarea creanțelor de la uzina de la Oțelu Roșu. În urmă cu ceva timp, domnul deputat Silviu Hurduzeu și domnul primar Mălăiescu m-au rugat să facem o vizită la Ministerul de Finanțe, la ANAF, pentru a clarifica anumite aspecte tehnice vizavi de cesionarea creanțelor. Am reușit acest lucru și astăzi vă pot spune că s-au cesionat creanțele la combinatul de la Oțelu Roșu. Au fost adjudecate de către o firmă din județul Bacău, care devine, practic, principalul creditor al combinatului. Pe lângă cele circa 12 milioane de euro cât au costat creanțele, pe care firma s-a angajat să le aducă în termen de maximum 30 de zile, dar le va aduce săptămâna viitoare, trebuie să dispună de un capital serios pentru redeschiderea combinatului. Din câte cunosc, firma e foarte serioasă, în prima etapă va avea 100 – 150 de angajați și 300 – 400, până anul viitor.”, a declarat prefectul Ioan Dragomir.

Primarul orașului: Înseamnă enorm pentru Valea Bistrei
Primarul orașului Oțelu Roșu, Luca Mălăiescu, a confirmat la rândul său informația.

„Dumnezeu binecuvântează orașul Oțelu Roșu și ne aduce această mare, mare bucurie! În urmă cu 6 luni, prin prietenii comuni de la București, am discutat cu fiul cel mare al familiei Umbrărescu, cu Alexandru. A venit personal cu elicopterul la Oțelu Roșu, am avut o primă discuție cu el, după care ne-am întâlnit de foarte multe ori. (…) Sunt mulți oameni care s-au opus din toate puterile ca el să repornească. Am discutat ieri cu Alexandru, după ce a semnat la Reșița cesionarea creanțelor, au banii pregătiți pentru ca în toamna acestui an să iasă fum de la combinat. Familia Umbrărescu are o imagine foarte bună, e serioasă, dă dovadă de profesionalism. Asta înseamnă enorm pentru Valea Bistrei, vor fi câteva sute de locuri de muncă și am înțeles că și salariile vor fi foarte atractive.”, a comentat Luca Mălăiescu.

Grupul lui Dorinel Umbrărescu este lider de piață în domeniul construcției drumurilor de mare viteză. Întinse pe șantiere de autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare care puse cap la cap însumează aproximativ 450 km, în valoare de peste 5 miliarde euro, firmele „Regelui asfaltului” au mare nevoie de materii prime la prețuri mici. Preluarea combinatului de la Oțelu Roșu, unde se pot produce diverse elemente metalice, foarte probabil, face parte dintr-o asemenea strategie.


bratu swinger


VERSUS S03 E03

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.