C5. DEx12 - detronarea lui Dorinel Umbrărescu Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
COLOANA A CINCEA. Regele asfaltului Dorinel Umbrărescu a fost detronat.
Potrivit mai multor clasamente publicate în ultima vreme, patronul Technostrade și Spedition UMB nu mai ocupă primul loc în clasamentul celor mai harnici constructori de drumuri.
Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL înregistrează întârzieri alarmante pe loturile 1 și 4 ale segmentului Buzău-Focșani ale A7- Autostrada Moldovei. Astfel, se pare că, dacă nu se întâmplă vreun miracol, firmele controlate de Umbrărescu nu vor reuși să respecte termenele contractuale și să finalizeze cele două loturi de autostradă în 2024.
Răutăcioșii au venit imediat cu explicații, care de care mai elucubrante, pentru această situație.
Unii susțin că "regelui asfaltului" i-a recidivat cancerul în gât și că aceasta îl face mai puțin operațional.
Alții pun scăderea de formă a lui Umbrărescu pe seama bătrâneții sau a "sictirelii".
Cei mai mulți cred însă că Dorinel a mușcat mai mult decât poate înghiți, adică a câștigat mai multe contracte de la CNAIR, decât are capacitatea de a onora.
Astfel, nu este o surpriză că, din când în când, Umbrărescu mută mari mase de muncitori și utilaje de pe un șantier pe altul, în funcție de presiunile politice ale momentului.
Coroana pentru cel mai bun constructor de drumuri merge în acest an la asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI AS – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL, care lucrează pe lotul 1, Craiova-Robăneşti, al drumului expres 12, cunoscut ca "Autostrada Ford".
Asocierea a semnat contractul de execuţie cu CNAIR în august 2023, când stadiul de execuţie era undeva la puţin peste jumătate. Precedentului constructor, firma italiană Tirrena Scavi, i s-a reziliat contractul în decembrie 2022. Atunci întreg lotul Craiova-Robăneşti trebuia să fie gata.
Turcii de la Ozaltin Insaat au termen de finalizare a restului de lucrări pe 31 martie 2025. Constructorul, însă, a promis că le va finaliza anul acesta.
Într-o primă fază, cei de la Ozaltin Insaat au simulat că lucrează și ofereau doar promisiuni fără acoperire, așa cum îi stă bine oricărei firme turcești care lucrează cu șpăgarii din CNAIR.
În această vară, însă, printr-o mobilizare fără precedent, constructorul turc a reușit să ajungă la 12 puncte procentuale lunar în ritmul de finalizare al lucrărilor la lotul Craiova-Robăneşti.
Astfel că, deși au termen în 2025, este foarte probabil ca cei de la Ozaltin Insaat să finalizeze lucrările la acest lot de drum expres în acest an.
S-ar putea crede că, fiind an electoral, constructorii turci își propun să le facă pe plac politicienilor români, care își doresc întotdeauna cu nesaț să taie panglici la drumuri noi.
Nici teama de eventualele penalități impuse de CNAIR nu este cea care i-a mobilizat pe cei de la Ozaltin Insaat. La ce șpăgi dau firmele turcești la Ministerul Transporturilor și la companiile din subordine, nimeni nu ridică niciun deget împotriva lor.
Graba cu care Ozaltin Insaat a început să lucreze este legată de decizia Ford, din anul 2022, de a transfera proprietatea uzinei de la Craiova de la divizia Ford Europa către parteneriatul Ford Otosan din Turcia.
Noul proprietar al uzinei de la Craiova, compania turcă Ford Otosan este deținută în coproprietate de Ford Motor Company (41%) și Koç Holding (41%), restul de 18% fiind acțiuni plasate pe bursa de la Istanbul.
Koç este o familie turcă ale cărei afaceri au fost începute de Vehbi Koç, unul dintre cei mai bogați oameni care au pornit de la zero din Turcia. Nepoții săi, a treia generație a familiei Koç, conduc astăzi cel mai mare grup de companii din Turcia, Koç Holding, singura companie turcească de pe lista Fortune Global 500.
Mai mult, Koç Holding, cea mai mare companie din Turcia, contribuie cu aproape 10% la PIB-ul țării.
În aceste condiții, constructorii de drumuri de la Ozaltin Insaat au fost scoși din lene direct de un semnal de la "sultanul Erdogan Magnificul".
Pentru eficientizarea operațiunilor Ford Otosan de la Craiova, finalizarea DEx12 este esențială, atât pentru aprovizionarea cu piese și materiale, cât și pentru exportul automobilelor Puma, Tourneo și Transit.
Sultanul a înțeles imediat care sunt interesele țării sale, după o întâlnire cu Mehmet Ömer Koç, președintele Koç Holding.
În loc de concluzie: Și astfel beneficiem și noi de patriotismul turc, după ce Erdogan le-a băgat gheara în gât celor de la Ozaltin Insaat.
Genul programului: PAMFLET!
Coloana a cincea este o rubrică de pamflet și trebuie tratată ca atare.
Le mulțumim tuturor prietenilor noștri care ne sprijină cu informații de calitate premium.
Îi rugăm pe toți cei care vor să ne trimită informații, documente, fotografii sau videoclipuri să ne contacteze prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..