COMISIA TRAN A ADOPTAT INIȚIEREA TRIALOGULUI PE PACHETUL MOBILITATE 1 Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European - TRAN s-a reunit, astăzi, 24 septembrie 2019, la Bruxelles, având pe ordinea de zi - Votarea electronică asupra deciziei de a iniția negocieri interinstituționale pe Pachetul Mobilitate 1, dar și pe alte dosare legislative importante ale Pachetului Mobilitate 2 și ale Pachetului Mobilitate 3.
În urma votului din această dimineață, Comisia TRAN a adoptat inițierea de negocieri interinstituționale pe cele 3 dosare fierbinți ale Pachetului Mobilitate 1, respectiv:
• Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier , raportoare Kateřina Konečná (GUE/NGL) - ADOPTAT
• Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor, Raportoare Henna Virkkunen (PPE) - ADOPTAT
• Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector, raportor Ismail Ertug (S&D)- ADOPTAT
De asemenea, TRAN a adoptat inițierea de negocieri interinstituționale și pentru următoarele dosare legislative importante privind transportul rutier de marfă și persoane, precum și documentele de transport electronice:
• Utilizarea vehiculelor închiriate fără conducători auto pentru transportul rutier de mărfuri, Raportoare Cláudia Monteiro de Aguiar (PPE) - ADOPTAT
• Aplicarea de taxe la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri - ADOPTAT
• Normele comune pentru accesul la piața internațională a serviciilor de transport cu autocarul și autobuzul-Roberts Zīle (ECR)-ADOPTAT
• Norme comune pentru anumite tipuri de transporturi combinate de mărfuri între state membre- ADOPTAT
• Măsuri de simplificare pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport, Raportor Dominique Riquet (Renew) - ADOPTAT
• Informații electronice privind transportul de marfă, Raportor Andor Deli (PPE) - ADOPTAT
• Renunțarea la schimbarea sezonieră a orei - ADOPTAT
PE ACEEAȘI TEMĂ CITEȘTE ȘI:
FORMA ACTUALĂ A PACHETULUI MOBILITATE 1 ESTE SUSȚINUTĂ DE COMUNIȘTI
PACHETUL MOBILITATE 1: UNTRR ÎȘI PUNE SPERANȚELE ÎN ROVANA PLUMB
TRAN A VOTAT PENTRU MENȚINEREA PACHETULUI MOBILITATE 1 ADOPTAT ÎN LEGISLATURA PRECEDENTĂ
UNTRR SOLICITĂ EURODEPUTAȚILOR ROMÂNI SĂ SUSȚINĂ ÎNTOARCEREA PACHETULUI MOBILITATE 1 LA C.E.
Articole înrudite
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- Lipsa României din Schengen înrăutățește condițiile de muncă ale șoferilor de camion
- DOCUMENT Cum arată Reforma Vamală propusă de Uniunea Europeană
- UNTRR - impactul negativ al Pachetului Mobilitate 1 asupra transportatorilor rutieri
- Propunere șoc a Comisiei Europene: Camioanele trebuie să polueze cu 65% mai puțin până în 2035