Umbrărescu: „regele asfaltului” renăscut din propria cenușă - contracte de miliarde într-o lună Recomandat

Umbrărescu: „regele asfaltului” renăscut din propria cenușă - contracte de miliarde într-o lună

Cele trei firme controlate de familia Umbrărescu – Tehnostrade, Spedition UMB și SA&PE Construct reușesc, în ultima vreme, să câștige contract după contract. În 2016, Umbrărescu anunța că se retrage din construcția de autostrăzi și drumuri.

Considerat un abonat al contractelor de infrastructură, Dorinel Umbrărescu a avut mari probleme în anii de după plecarea de la Cotroceni a lui Băsescu. Acum, a revenit în forță și câștigă contract după contract. Cunoscut ca fiind „unul dintre cei trei regi români ai asfaltului” – alături de Dan Besciu (Euroconstruct Trading ’98) și Costel Cășuneanu (Pa&Co International), împreună cu care a lucrat la construcția tronsonului Moara Vlăsiei-Ploiești, parte din autostrada București-Ploiești –, Dorinel Umbrărescu este singurul care a reușit să-și țină firmele pe linia de plutire și să evite insolvența.

Trei contracte în valoare de 3 miliarde de lei și-au adjudecat în iunie firmele de construcții deținute de familia Umbrărescu: lotul Zimbor-Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, pentru care s-a și semnat contractul de proiectare și execuție, și tronsoanele 3 și 4 din Drumul expres Craiova-Pitești, unde contractele vor fi semnate luna aceasta, dacă rezultatele licitațiilor nu sunt contestate.

Contracte câștigate de firmele familiei Umbrărescu în iunie
Autostrada Transilvania lotul Zimbor-Poarta Sălajului. Lungime: 12,24 km. Valoarea contractului: 680,4 milioane lei fără TVA. Contractul a fost semnat pe 20 iunie.

Drumul expres Craiova-Pitești – Tronsonul 3. Lungime: 31,75 km. Valoarea contractului: 670,71 mil. Lei fără TVA. Constructorul a fost desemnat pe 26 iunie

Drumul expres Craiova-Pitești – Tronsonul 4. Lungime: 31,88 km. Valoarea contractului: 617,08 mil. Lei fără TVA. Constructorul a fost desemnat pe 30 iunie.

Încă un contract în iulie
Dar povestea de succes continuă.
Asocierea de firme românești ale lui Dorinel Umbrărescu - SA&PE Construct - SC Spedition - SC Tehnostrade va proiecta și construi varianta ocolitoare Galați. Contractul a fost câștigat la licitație pentru circa 7045 milioane de lei și presupune realizarea a 33,6 km de drum nou cu câte o bandă pe sens care va ocoli municipiul Galați pe de la vest la est pe partea de nord.
„Ofertantul desemnat câștigător este - SA&PE Construct - SC Spedition - SC Tehnostrade, cu preţul de 705.282.636,69 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică”, a anunțat Compania de Drumuri.
Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare, 42 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.
CNAIR amintește că semnarea contractului va avea loc după expirarea perioadei de contestații.
Lungimea Variantei de Ocolire Galați, este de 33,6 km.
Licitația pentru VO Galați a fost lansată în octombrie 2019 și avea o valoare estimată la circa 900 de milioane de lei.
Potrivit caietului de sarcini, „viteza de proiectare a traseului, atât în plan orizontal cât și în plan vertical, este de 100 km/h”, arată CNADNR
Spedition UMB SRL / Tehnostrade este administrată de omul de afaceri Umbrărescu Dorinel și Umbrărescu Mirela. Presa a scris că societatea a înregistrat primul succes în guvernarea PSD, la începutul anilor 2000, atunci când Miron Mitrea (PSD) era Ministrul Transporturilor. Tehnostrade este deținută, de asemenea, de către Umbrărescu.

Făt Frumos din vremea lui Năstase
Astfel, dacă totalul afacerilor derulate în perioada 1999-2005 a fost de 698,2 milioane de euro, în perioada 2001-2004, când la cârma Ministerului Transporturilor s-a aflat tandemul Miron Mitrea-Sergiu Sechelariu, grupul de firme al lui Umbrărescu a derulat afaceri de 507,4 milioane de euro.
De asemenea, profiturile nete înregistrate de firmele lui Umbrărescu, în această perioadă, au fost de 102,4 milioane de euro, ceea ce reprezintă 71,78% din profitul total înregistrat în perioada 1999-2005 de întregul grup de firme.
Pornind de la un profit de 66,6 euro în 1999, firma de bază a lui Umbrărescu, Spedition UMB SRL, a înregistrat în 2001, primul an al mandatului PSD, un profit de 8,6 milioane de euro, adică de aproape 130.000 de ori mai mult.
Cum avea să se demonstreze ulterior, Dorinel Umbrărescu a fost unul dintre rasfățații guvernului Adrian Năstase, prin reprezentanții săi Miron Mitrea și Sergiu Sechelariu, primul în calitate de ministru al transporturilor, iar cel de-al doilea în calitate de secretar de stat la același minister.
Trecerea în tabăra câștigătoare a alegerilor din 2004 s-a făcut lin. Președintele Traian Băsescu a intervenit, în 2005, la ministrul Transporturilor de atunci, Traian Dobre, pentru achitarea unor datorii de peste 4.500 de miliarde lei pe care ministerul le avea față de câțiva oameni de afaceri. Printre beneficiarii acestei intervenții prezidențiale a fost și Dorinel Umbrărescu.

Un milliard în epoca Băsescu

"Era firma lui Umbrărescu, celebrul << rege al asfaltului >>. Avea neîncasați 1.600 de miliarde (lei vechi, n.r.) la 1 ianuarie 2005. Ar fi fost o nebunie să distrugi o asemenea firma neplătind-o", a declarat ulterior Băsescu.
Companiile sale, Spedition UMB și Tehnotrade, au primit în perioada 2007- 2013 contracte de peste 1,1 miliarde de euro, toate de la CNAIR: 104 milioane în mai 2007 pentru reabilitarea DN 2D Focșani, 67,9 milioane de euro în august 2007 pentru consolidarea DN 7, alți 59 de milioane de euro în aprilie 2013 pentru Autostrada Transilvania etc. Între timp, Spedition UMB nu mai este a lui Umbrărescu și și-a schimbat domeniul de activitate în transporturi aeriene de pasageri, iar Tehnostrade a raportat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 192.163.582 lei și un profit net de 394.771 lei, cu 873 angajați, dar și datorii de 178.832.857 lei.

Adio, dar rămân pe drumuri
În 2015, Umbrărescu declara că după finalizarea contractelor în derulare intenționează să închidă firmele de construcții, reclamând că pe piața construcțiilor de șosele nu mai este loc pentru firmele românești. La acea dată lucra pe tronsonul Gilău - Nădăşelu din Autostrada Transilvania şi pe lotul 4 din Autostrada Lugoj - Deva. Umbrărescu declara că acest lot este ultima sa lucrare de infrastructură.
După ce şi-a anunţat retragerea, în anul 2015, şi a lipsit în ultimii ani de la licitaţiile pentru construcţia de drumuri, regele asfaltului Dorin Umbărescu s-a întors în 2017. Compania sa Tehnostrade a depus ofertă pentru lucrări suplimentare la Centura Rădăuţi şi apoi pentru toate tronsoanele din autostrada de centură de sud a Bucureştiului. Chiar dacă nu au fost cu noroc, Anul acesta, însă, firmele sale au câștigat 4 contracte.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.