Un motor nou și mai puternic pentru Volvo FH16 Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu până la 780 CP și 3800 Nm, noul motor de 17 litri poate face față cu ușurință celor mai complexe sarcini de transport, asigurând totodată eficiență și durabilitate remarcabile în privința consumului de combustibil.
Noul motor este certificat pentru compatibilitatea cu biocombustibili.
Volvo Trucks introduce un nou motor de 17 litri pentru modelul FH16. Cu până la 780 CP și 3800 Nm este cel mai puternic camion din industrie.
Rularea continuă la viteze mari cu încărcături foarte grele poate fi o provocare, dar nu cu noul motor Volvo Euro 6 de 17 litri al modelului FH16. Dezvoltat pentru cele mai solicitante activități de transport, noul motor este disponibil cu trei niveluri de putere: 600 CP, 700 CP și 780 CP. Nivelurile de cuplu au fost crescute la 3000 Nm, 3400 Nm și 3800 Nm în versiunea de top. Nivelurile mai mari de putere și cuplu se traduc în răspuns mai rapid al motorului, o mai bună manevrabilitate, productivitate maximă și eficiență sporită a consumului de combustibil.
„Sunt mândru să vă prezint noul nostru motor. Este, fără îndoială, o capodoperă și rezultatul unei inginerii de talie mondială. Versiunea 780 este cel mai puternic motor din industrie. Când parcurgeți trasee abrupte cu încărcături maxime, nu doriți să rămâneți blocat cu un nivel prea mic de cuplu și putere. De aceea, ne-am concentrat toate eforturile pentru a face motorul D17 foarte puternic, fiabil și receptiv. Pentru clienții noștri, acest lucru se traduce în îndeplinirea mai rapidă a sarcinilor, cu o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil”, spune Marcos Weingaertner, manager de produs la Volvo Trucks.
Motorul D17 este echipat cu un singur turbocompresor eficient, care mărește capacitatea de răspuns a motorului și îmbunătățește experiența de rulare. Designul inovator brevetat al pistonului ondulat Volvo optimizează arderea și reduce emisiile, în timp ce noul sistem de injecție asigură cea mai bună economie de combustibil, iar presiunea de comprimare crescută din cilindru asigură un nivel ridicat de putere.
Puterea de frânare a motorului pe întreaga gamă de turații a fost îmbunătățită mult, rezultând un răspuns remarcabil al motorului. Acest lucru permite schimbarea ultra rapidă a treptelor de viteză și are ca rezultat o uzură mai mică a plăcuțelor de frână și a frânelor cu disc, conducând la creșterea eficienței la coborârea pantei.
Certificat pentru biocombustibili
Noul motor D17 este certificat pentru compatibilitate cu HVO (ulei vegetal hidrotratat) în toate variantele de putere. Versiunea de 700 CP este, de asemenea, certificată pentru a funcționa cu biodiesel 100% (B100). Cutia de viteze a fost actualizată pentru a face față cuplului de până la 3800 Nm, iar eficiența cutiei de viteze a fost îmbunătățită și mai mult pentru versiunile de 3000 Nm și 3400 Nm.
„Sunt încrezător că șoferii și clienții vor aprecia puterea mai mare de frânare a motorului, precum și capacitatea de a funcționa cu HVO și biodiesel. D17 este un motor fabulos pentru un camion fabulos, iar toți clienții noștri care se bazează pe Volvo FH16 în munca lor zilnică vor avea acum un instrument și mai puternic care să îi ajute”, spune Marcos Weingaertner.
Vânzările pentru Volvo FH16 cu noul motor încep la jumătatea anului 2024. Începerea producției este programată în a doua jumătate a anului 2024 pentru piețele europene și Australia.
Noul motor este disponibil pentru noul Volvo FH16 Aero și pentru cea mai recentă versiune Volvo FH16.
Articole înrudite
- Volvo va lansa un camion electric cu autonomie de 600 km
- Volvo Trucks lansează un nou serviciu pentru încărcarea camioanelor electrice
- 1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru transportatorul italian Lannutti
- Camioanele electrice Volvo au atins 80 de milioane de kilometri, în cinci ani
- Noul Volvo FH16: mai multă putere – mai puțin combustibil