Volvo Trucks intensifică utilizarea oțelului cu emisii reduse de CO2 Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Volvo își crește utilizarea de oțel produs cu emisii reduse de CO2* pentru camioanele sale. Acest oțel este realizat cu materiale reciclate și energie independentă de resurse fosile și va fi folosit pentru fabricarea a zeci de mii de camioane Volvo, începând de anul viitor.
Volvo intensifică, în prezent, utilizarea oțelului produs cu emisii reduse de CO2 pentru fabricarea camioanelor sale. Volvo a fost primul producător de camioane din lume care a introdus acest tip de oțel pentru camioanele sale electrice, în 2022. Acum, compania extinde utilizarea oțelului cu emisii reduse de CO2 pentru a include toate lanțurile cinematice.
Noul oțel este produs de către compania suedeză SSAB și este denumit SSAB Zero. Acesta este produs din materiale reciclate și prin utilizarea energiei independente de resurse fosile și a biogazului. Ca rezultat, emisiile de CO2 sunt reduse cu aproximativ 80%, comparativ cu producția convențională de oțel, prin utilizarea energiei provenind din resurse fosile.
Anul viitor, ramele de șasiu pentru aproape 12.000 de camioane Volvo FH și FM vor fi fabricate din oțel cu emisii reduse de CO2. Acest lucru va rezulta în „economisirea” a 6.600 t de CO2 Echivalente**. Pe măsură de disponibilitatea oțelului produs cu emisii reduse de CO2 va crește, acesta va fi introdus pe mai multe modele de camioane și în alte componente ale acestora.
Volvo plănuiește, de asemenea, să înlocuiască și alte materiale de pe camioanele sale cu alternative produse cu emisii mai scăzute.
„Acesta este încă un pas înainte către viziunea noastră de zero emisii. Oțelul este unul dintre principalele materiale de pe camioanele noastre. Căutăm, de asemenea, să înlocuim și alte materiale, cum ar fi aluminiul și plasticul, cu alternative cu emisii reduse. Suntem mândri să deschidem calea în industrie atunci când este vorba despre folosirea de materiale sustenabile în camioanele noastre,” spune Jan Hjelmgren, Senior Vice President Product Management and Quality, Volvo Trucks.
Jumătate din camion constă din oțel
Potențialul pentru reducerea emisiilor de CO2 este mare, de vreme ce aproape o jumătate din camion constă din oțel (47% dintr-un camion Volvo FH diesel), și reprezintă 44% din emisiile de CO2 din producție (de la extracție, la poarta fabricii), din totalul de 21 t CO2 Echivalente Volvo FH diesel.
Volvo Group colaborează cu mai mulți furnizori în ceea ce privește oțelul produs cu emisii reduse de CO2. Acest material va fi o completare importantă a oțelului tradițional și reciclat utilizat pe camioanele Volvo.
Volvo Trucks s-a angajat față de prevederile Acordului de la Paris și să atingă un nivel de zero emisii cu efect de seră în lanțul de aprovizionare până cel târziu în 2040.
„Luptăm continuu să ne minimizăm și mai mult amprenta asupra mediului. Ne îndreptăm, de asemenea, către o mai mare circularitate, atât în ceea ce privește operațiunile, cât și vehiculele noastre. Multe dintre fabricile și transporturile noastre, precum și dealerii noștri, funcționează, astăzi, cu energie regenerabilă,” spune Jan Hjelmgren.
Date:
Principalele materiale de pe un camion Volvo FH diesel sunt oțelul (47%), fontă (26%), polimeri (11%) și aluminiu (8%). Acestea își „adjudecă” 44%, 26%, 14% și 8% din emisiile de CO2 din producție (de la extracție la poarta fabricii) din totalul de 21 de tone de CO2 Echivalente pentru Volvo FH diesel.
* Oțelul produs cu emisii reduse de CO2 este un oțel cu o reducere semnificativă de CO2 (80% sau mai mult) de la extracție la poarta fabricii
** CO2 Echivalente includ toate emisiile cu efect de seră, cum ar fi metanul
Articole înrudite
- Volvo Trucks lansează sisteme de siguranță de ultimă generație, pentru a proteja pietonii și bicicliștii
- Volvo va lansa un camion electric cu autonomie de 600 km
- Volvo Trucks lansează un nou serviciu pentru încărcarea camioanelor electrice
- 1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru transportatorul italian Lannutti
- Camioanele electrice Volvo au atins 80 de milioane de kilometri, în cinci ani