DUPĂ 20 DE ANI: TEHNOLOGIA TRANSMISIEI I-SHIFT DE LA VOLVO TRUCKS REPREZINTĂ, ÎNCĂ, O INOVAȚIE REVOLUȚIONARĂ Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Inovația adusă de transmisia manuală automatizată inteligentă I-Shift de la Volvo Trucks (AMT) continuă să fie un reper important în industrie, datorită impactului său pozitiv asupra consumului de combustibil, a performanței vehiculului, a siguranței și a confortului pentru șofer.
Până la sfârșitul anului 2020, s-au vândut, la nivel mondial, peste un milion de camioane Volvo echipate cu I-Shift. Iar acum, când celebrăm 20 de ani de la lansarea sa, această tehnologie revoluționară se află, încă, în dezvoltare, pentru îmbunătățiri viitoare și mai mari.
I-Shift este rezultatul multor ani de eforturi deosebite din partea inginerilor Volvo Trucks și al feedback-ului din partea clienților.
I-Shift este rezultatul multor ani de eforturi deosebite din partea inginerilor Volvo Trucks și al feedback-ului din partea clienților.
Atunci când I-Shift a fost lansată, în 2001, Volvo Trucks și-a confirmat încrederea într-un sistem de transmisie pe bază de ambreiaj ca fiind cel mai eficient design pentru schimbarea automată a treptelor. De atunci, peste un milion de camioane au fost vândute, la nivel global, cu tehnologie I-Shift. Astăzi, toate camioanele Volvo FH, FH16, FM și FMX sunt echipate cu I-Shift, ca dotare standard. Fiind un sistem automatizat, I-Shift contribuie la un consum de combustibil mai scăzut – și, astfel, la un impact redus asupra mediului – precum și la îmbunătățirea siguranței și a manevrabilității datorită unor beneficii precum reducerea zgomotului, a vibrațiilor și a solicitării fizice a șoferului.
„I-Shift a fost și încă este un element revoluționar. Astăzi, comercializăm I-Shift peste tot în lume. În America de Nord, procentul de echipare cu I-Shift din totalul camioanelor Volvo vândute a crescut de la numere de o sigură cifră, în 2007, la peste 90% în prezent. Această dezvoltare impresionantă reflectă în mod clar atât eficiența sa crescută, cât și preferințele șoferului,” spune Pär Bergstrand, Heavy Duty Transmission manager la Volvo Trucks.
Dezvoltată de către Volvo, I-Shift este complet sincronizată cu restul camionului, transmisia utilizând informații disponibile atât de la motor, cât și de la vehicul, pentru a conlucra în mod optim, pentru diferite utilizări și configurații tehnice.
„Această sincronizare este ceea ce diferențiază I-Shift și o face atât de versatilă. I-Shift este rezultatul pozitiv al multor ani de eforturi depuse de inginerii noștri, al feedback-ului din partea clienților, din cadrul testelor din procesul de dezvoltare, și al accesului pe care îl are Volvo Trucks la tehnologii avansate, la nivelul întregului Grup Volvo,” explică Pär Bergstrand.
Succesul I-Shift se bazează pe abilitatea sa de a conlucra cu întregul lanț cinematic, acest sistem de transmisie este personalizat pentru motor și pentru componentele vehiculului încă din faza de proiectare. Cu îmbunătățiri continue pe parcursul timpului, I-Shift a fost capabilă să îndeplinească solicitările unei game largi de aplicații de transport, nu numai din punct de vedere al performanței și eficienței, ci și al ușurinței în conducere și confortului optim.
Pe parcursul timpului, Volvo Trucks și-a continuat activitatea de pionierat prin intermediul a numeroase noi și inteligente funcții pentru I-Shift, pe care atât șoferii cât și operatorii de transport au ajuns să le aprecieze. Iată câteva exemple.
I-Shift cu dublu ambreiaj
În 2014, când Volvo Trucks a dezvăluit I-Shift cu dublu ambreiaj, a fost vorba despre un ambreiaj dublu pentru transport greu, inspirat de cutiile de viteze utilizate pe mașinile de curse, care ofereau sentimentul unei puteri neîntrerupte în timpul schimbării treptelor de viteză.
I-Shift cu trepte de forță
Un alt pas semnificativ a fost făcut în 2016, pentru aplicațiile grele de transport, care necesită cuplu suplimentar și forță la pornire. I-Shift cu trepte de forță permite unui camion cu masă totală în combinație de până la 325 de tone să plece de pe loc, pe suprafață plană. Raportul de transmisie îi permite camionului să se deplaseze cu viteze începând de la 0,5 km/h, ceea ce este benefic în efectuarea manevrelor de precizie, de exemplu pe șantiere, la pavarea drumurilor sau în transportul de lemn.
I-See utilizează hărți bazate pe Cloud
I-See este un sistem separat care poate fi adăugat la I-Shift, proiectat să analizeze topografia și să folosească aceste informații pentru a menține camionul în cea mai eficientă treaptă din punct de vedere al consumului de combustibil. Actualizat în 2017, I-See ajută camionul să mențină o viteză medie constantă prin analizarea datelor hărților bazate pe Cloud despre topografia drumului din față, spunându-i sistemului I-Shift când este momentul optim de a schimba treapta de viteză, pentru a economisi energie și, astfel, combustibil.
I-Shift cu funcția de schimbare de direcție
Lansarea, în 2020, a noii generații de camioane grele Volvo Trucks a adus introducerea altei funcții inovative: I-Shift cu schimbare de direcție. Această nouă funcție îi permite camionului să schimbe direcția fără să fie necesar ca șoferul să apese pedala de frână, un element util în special în domeniul construcțiilor, cel forestier sau cel minier, în care este nevoie de manevre repetitive, la viteze mici.
Cea mai recentă generație de camioane Volvo reduce și mai mult consumul de combustibil. De exemplu, noul Volvo FH cu tehnologie I-Save – cel mai eficient camion Volvo de până acum din punctul de vedere al consumului de combustibil – reduce consumul cu până la 10 procente*.
Și, privind în perspectivă, cu siguranță că dezvoltările inovative nu se vor opri aici.
„I-Shift va continua să fie îmbunătățită pentru camioanele diesel și va juca, de asemenea, un rol important în călătoria noastră către electromobilitate. Fiind o tehnologie avansată de automatizare, I-Shift oferă abilități unice pentru a contribui la soluțiile de transport Volvo complet autonome ale viitorului,” concluzionează Pär Bergstrand.
*Diferența în consumul de combustibil este calculată prin compararea costurilor cu motorina și cu AdBlue pentru I-Save: noua generație a modelului Volvo FH cu motor D13TC Euro 6 step D care include pachetul de combustibil pentru transport de lungă distanță, cu modelul clasic Volvo FH cu motor D13 eSCR Euro 6 step D, fără pachet de combustibil pentru transport de lungă distanță. Economia efectivă de combustibil variază în funcție de mulți factori, cum ar fi nivelul de experiență al șoferului, utilizarea sistemului cruise control, specificațiile vehiculului, încărcătura, topografia și condițiile meteo.
Articole înrudite
- Volvo Trucks intensifică utilizarea oțelului cu emisii reduse de CO2
- Volvo va lansa un camion electric cu autonomie de 600 km
- Volvo Trucks lansează un nou serviciu pentru încărcarea camioanelor electrice
- 1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru transportatorul italian Lannutti
- Camioanele electrice Volvo au atins 80 de milioane de kilometri, în cinci ani