CHESTOR FLORENTIN BRĂCEA, DIRECTOR DIRECȚIA RUTIERĂ DIN IGPR- ACCIDENTE CU AUTOVEHICULE COMERCIALE Recomandat

CHESTOR FLORENTIN BRĂCEA, DIRECTOR DIRECȚIA RUTIERĂ DIN IGPR- ACCIDENTE CU AUTOVEHICULE COMERCIALE

“Cred că este a cincea sau a șasea oară când venim în fața dumneavoastră cu prilejul acestui eveniment. Vă vom prezenta cazuistica accidentelor în care au fost implicate autovehiculele de transport marfă și persoane.

Câteva concluzii din punctul nostru de vedere. Cu toate că titlul temei de azi -Vestul și Estul în transporturi- este o provocare pentru toți, e bine să vedem punctul de vedere al tuturor autorităților prezente aici.
Vă prezint situația accidentelor grave, a persoanelor decedate în UE. Știți foarte bine că UE a stabilit, în 2010, o scădere cu 50% a numărului de persoane decedate în accidentele rutiere. Un obiectiv care, cel puțin la nivel național, este greu de atins. Avem o reducere de 33% și fără alt ajutor, fără alt suport (și mă refer la construcția de drumuri și autostrăzi!), probabil nu vom atinge acest obiectiv.
Observăm că, în Europa, mor anual aproximativ 25.000 de persoane în accidente rutiere. Undeva la 54.000 de persoane decedate în 2001 și 25.600, în 2016. Din discuțiile cu colegii din alte state, probabil și anul acesta situația va fi tot în jurul acestei cifre. Dar putem spune că state ca Ungaria și Bulgaria au reușit unele reduceri. Vom lua locul Bulgariei, care era pe ultimul loc în Europa. Bulgaria, anul acesta, a redus cu 50% numărul deceselor și vă întrebați cum a fost posibil, pentru că multe lucruri, în infrastructura rutieră, nu s-au schimbat la vecini. Au reușit implementarea unui sistem radar și, acum, automat toată lumea merge încet. Și accidentele cu consecințe grave au scăzut.
Dinamica accidentelor grave, din 2000 până în 2017: observăm că, anul trecut, în România, în accidente de circulație au murit 1.913 persoane. În prezent, cifrele sunt la 1.743 de persoane decedate. În decembrie anul trecut, au fost 193 de persoane decedate. Comparațiile le faceți, iar situația, pe întregul an 2017, o vom prezenta la evenimentul următor. Eu vă prezint situația la nivelul datei de 5 decembrie 2017.
Defalcat, transport public de marfă: colegii mei au încercat să exemplifice evoluția parcului auto aferent transportului public de marfă. Observăm o creștere spectaculoasă în ultimii 7 ani, 2010–2017, a autoutilitarelor, o creștere cu 217%. Concluzionăm că operatorii s-au orientat către mașini din ce în ce mai mici cu care să efectueze transportul de marfă. Cum sunt implicate în accidente aceste tipuri de autovehicule? Observăm zona drumurilor naționale și zonele din jurul localităților unde se produc cele mai multe accidente. O mai mare concentrare în zona de sud –Vâlcea, Brașov, Argeș, București. Avem și în zona autostrăzilor mari probleme cu transportatorii și mai ales cu oprirea acestora pe banda de urgență în zona autostrăzii Vest, de la Sibiu la Arad. Aici, numai anul acesta am înregistrat 17 persoane decedate pe un segment de 250 kilometri de autostradă, ceea ce este foarte mult. Și nu vorbim de accidente pe dinamică, ci pentru că au oprit pe partea dreaptă să verifice o roată, pentru că s-a defectat ceva etc.
Transportul public de persoane înregistrează o creștere de 150% în ultimii șapte ani. În cifre absolute, este mult, și nu cred că este o zi în care să nu auzim o știre în care un microbuz este implicat într-un accident. Poate și operatorii de transport ar trebui să facă mai mult, șoferii lor să urmeze cursuri. Harta accidentelor pe aceste tipuri de vehicule de transport persoane este concentrată în zona localităților și din sud –Ilfov, București, Prahova și, de asemenea, Cluj, Timișoara și Constanța.
Din punctul nostru de vedere, la controale constatăm nerespectarea timpilor de conducere și diversele dispozitive pe care le folosesc pentru a putea conduce mai mult timp. Nu trebuie minimalizat administratorul drumurilor, care poate nu a creat locuri de parcare necesare pentru a se efectua acești timpi de odihnă.
Cauzele accidentelor ar fi: depășirea numărului de persoane la transportul de persoane, supraîncărcarea cu marfă la transportul de marfă. De multe ori, superficialitatea angajatorilor este o cauză. Cunosc că este o problemă cu angajarea șoferilor, cu forța de muncă, dar trebuie să conștientizăm că 90% din accidente au drept cauză factorul uman”, a declarat Florentin Brăcea, director Direcția Rutieră din IGPR.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.