UK. Criza șoferilor generază o criză a berii Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Potrivit BBC, lanţul britanic de puburi Wetherspoons a rămas fără unele branduri de bere din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare.
Culmea ironiei, fondatorul şi preşedintele lanţului de pub-uri Wetherspoons este un ferm susţinător al Brexitului. El a făcut o serie de declarații în trecut prin care respingea argumentele potrivit cărora ieşirea Marii Britanii din UE va afecta sectorul britanic de afaceri.
Mari companii din Marea Britanie atribuie deficitul de şoferi de camion Brexitului. Criza şoferilor este generală în Europa, deficitul total fiind estimat la 400.000 de persoane.
Marea Britanie se confruntă cu un deficit de şoferi de camion pe care companiile de transport îl pun pe seama pandemiei, dar şi Brexitului, acestea cerând guvernului ca reglementările privind imigraţia să fie modificate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce. Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi retailerii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.
Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, notează The Guardian.
Institute of Directors a cerut introducerea de vize noi, flexibile, care să permită muncitorilor străini să acopere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al acestora cauzat de coronavirus şi Brexit.
Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion. Europa înregistrează un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului.
Această combinaţie a dus la un miniexod al muncitorilor est-europeni din Marea Britanie: mai mult de unu din patru muncitori bulgari şi români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile supermarketurilor britanice sunt goale, fructele au rămas neculese, iar hotelurile din orăşele au pierdut a doua vară la rând.
Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000, potrivit BBC.
Mulţi şoferi europeni s-au întors în ţările de origine sau au decis să muncească în alte sectoare. În plus, birocraţia suplimentară generată de Brexit a jucat la rândul său un rol în decizia acestora de a nu se mai întoarce în UK.
S-au produs de asemenea modificări fiscale, devenind mai costisitor pentru şoferii din Europa să lucreze sau să fie angajaţi în UK.
Companiile de transport vor de asemenea condiţii mai bune pentru şoferi în general şi recunoaşterea faptului că aceştia sunt o parte crucială a economiei.
Articole înrudite
- Au jefuit domeniul britanic cu un camion furat
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- Vremuri grele pentru Michelin. Se fac concedieri masive!
- Șoferii de camion vor plăti o taxă la intrarea în Marea Britanie. NU e ieftină!