SPANIA: 5 PERSOANE ANCHETATE PENTRU MANIPULAREA TAHOGRAFULUI Recomandat

SPANIA: 5 PERSOANE ANCHETATE PENTRU MANIPULAREA TAHOGRAFULUI

Garda Civilă investighează cinci persoane pentru implicarea lor într-o infracțiune de falsificare a documentelor, pentru instalarea și utilizarea de dispozitive care să altereze buna funcționare a tahografelor instalate pe camioane.

Potrivit HuelvaYa.es, cei anchetați au falsificat datele electronice din documentele oficiale, pe care, prin lege, proprietarii de vehicule pentru transportul de persoane și mărfuri trebuie să le pună la dispoziția autorităților.
Acțiunea forțelor de ordine a început în ianuarie, când agenții de la Detașamentul de circulație al Gărzii Civile din Écija (Sevilla) au detectat manipularea dispozitivului tahograf instalat într-un camion aparținând unei companii cu sediul în provincia Huelva. După demontarea aparatului tahograf într-un atelier oficial, infracțiunea a fost raportată subsectorului de trafic Huelva, care a dus la inițierea investigațiilor efectuate de Grupul de Cercetare și Analiză (GIAT).
După patru luni, agenții investigatori au putut dovedi complicitatea dintre șofer și compania care deține vehiculul, pentru manipularea complexă a tahografului, prin intermediul unei telecomenzi cu ajutorul căreia este dezactivat. Astfel au putut fi falsificate datele corespunzătoare timpilor de conducere și de odihnă efectuați de șofer și viteza cu care a condus. Manipularea tahografului i-a permis șoferului să depășească cu mult viteza, timpul de conducere și să sară peste pauze, care sunt reglementate legal, pentru a garanta siguranța rutieră, integritatea fizică a șoferului profesionist și a altor participanți la trafic.
În plus, a fost posibil să se identifice atât atelierul, cât și tehnicienii care, la cererea companiei care deține vehiculul, au procedat la instalarea și ascunderea dispozitivului cu care s-a realizat manipularea tahografului.
Trebuie menționat că acest tip de manipulare afectează în mod grav siguranța rutieră, deoarece acționează asupra sistemelor de siguranță activă ale vehiculului, cum ar fi blocarea roților (ABS), controlul stabilității (ESP) sau tracțiunea (TCS, ASR, EDS sau EBS). Scopul este acela de a-i permite camionului să ruleze cu o viteză mai mare de 90 km/oră, viteza maximă autorizată pentru acest tip de vehicul, precum și ca șoferii profesioniști să nu respecte reglementările privind timpii de conducere și de odihnă. În acest fel, se prelungesc orele de lucru, cu pericolul pe care îl implică acest lucru atunci când avem de-a face cu vehicule care pot atinge până la 40 de tone masă maximă totală admisă.
Anchetele au fost puse la dispoziția autorității judiciare competente, care urmează să decidă ce se va întâmpla cu cei cinci infractori.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.