Prăbușirea podului Morandi. Șoferul român de camion transporta droguri pentru mafie Recomandat

Prăbușirea podului Morandi. Șoferul român de camion transporta droguri pentru mafie

Unul dintre cei doi șoferi români care au murit după prăbușirea podului Morandi, la Genoa, în 2018, conducea un camion despre care s-a aflat acum că era plin cu droguri.

Corriere della Sera scrie că mafia italiană a încercat să recupereze camionul, după tragedie.

Nouă sute de kilograme de hașiș erau într-unul dintre camioanele care au căzut de pe pod când acesta s-a prăbușit.

Un român era la volan, șoferul a murit la câteva zile după dezastru, în spital, din cauza rănilor multiple.

Drogurile ar fi trebuit să ajungă în Campania, iar după prăbușirea podului organizația mafiotă ‘Ndrangheta a încercat să le recupereze.

Informația a fost aflată în urma unei investigații antimafia din Reggio Calabria în cursul căreia anchetatorii au interceptat convorbiri telefonice ale persoanelor urmărite.

Interceptarea ambientală din martie 2020, făcută de carabinierii unității de anchetă Gioia Tauro, a dezvăluit că în camionul românului era aproape o tonă de droguri. Marți, 63 de persoane au fost arestate în cadrul anchetei.

A fost interceptat unul dintre șefii clanului Bellocco, din Rosarno, Francesco Benito Palaia, ginerele celui mai important șef al ‘Ndrangheta.

El vorbește despre drogurile din camion cu un asociat al grupării, Rosario Caminiti, om de încredere al familiei Bellocco, fără să știe că se află în centrul anchetei procurorului din Reggio Calabria.

„În discuția despre droguri, Palaia s-a referit la o semiremorcă frigorifică plină cu hașiș implicată în tristul eveniment al prăbușirii podului Morandi. Un transport destinat infractorilor din Campania”, arată judecătorul de instrucție Vincenza Bellini, în ordonanța de reținere a mafioților.

Potrivit magistratului, baronii drogurilor din Campania, din zona Secondigliano și Scampia, l-au angajat pe Palaia pentru a încerca să recupereze epava camionului în care erau drogurile. Și asta în ciuda faptului că în acel moment acesta era în arest la domiciliu.

„Dar ar fi putut fi de folos, datorită legăturilor sale în sectorul recuperării deșeurilor. Ar fi putut identifica și transporta epava vehiculului în Calabria.

Acordul prevedea împărțirea în proporție de 50% a substanței stupefiante”, spune magistratul. Este vorba de droguri de milioane de euro.

Anchetatorii au mai descoperit că altcineva încercase să pună mâna pe camion, sperând că destinatarii drogurilor renunțaseră la ele, după tragedia de pe pod.

Singurul camion frigorific care se află printre mașinile căzute odată cu podul din Genova a fost condus de un șofer român, care a murit la câteva zile după tragedie.

Avocatul care asistă familia românului, Verdesca Zain, spune că nu știe nimic despre soarta vehiculului.

Ce e surprinzător acum e faptul că anchetatorii nu au dat încă de urma vehiculului și nu știu dacă drogurile au fost recuperate: „Fiind tangențial în anchetă, povestea nu a fost investigată”.

Podul Morandi s-a prăbuşit marţi, 14 august 2018, în timpul unei furtuni, mai mult de 30 de maşini căzând în gol de la o înălţime de 45 de metri.

43 de oameni au murit atunci, între ei doi șoferi români.

Anatoli Mălai, 44 de ani, șofer din Republica Moldova, cu dublă cetățenie, română și moldovenească, a murit în momentul prăbușirii podului.

Marian Roșca, șofer de camion în vârstă de 36 de ani, cel în al cărui camion spun anchetatorii că era hașișul, a decedat după 3 zile, la spital.


STAREA TRANSPORTURILOR - CONSTANTIN ISAC


CAMION FEST OCTOMBRIE 2022

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.