Camioanele verzi scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului, la cererea UNTRR Recomandat

Camioanele verzi scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului, la cererea UNTRR

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata taxei de acces în București, conform Hotărârii Consiliului General al Municipiului București din 31.01.2024, după ce Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR a solicitat acest lucru Primăriei Capitalei.

"Radu Dinescu, Secretar General al UNTRR:

“Salutăm decizia Consiliului General al Municipiului București, care a înțeles că decarbonizarea transporturilor este o obligație asumată prin însăși calitatea României de membru al comunității europene. Conform acordului politic la care au ajuns recent, Consiliul și Parlamentul European privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele, s-a stabilit un obiectiv extrem de ambițios de reducere cu 45% a emisiilor camioanelor până în 2030. Din păcate, la finalul anului trecut România avea doar 5 camioane electrice înmatriculate, pe când în alte țări europene precum Germania operează deja peste 800 camioane electrice.
Prin scutirea vehiculelor comerciale cu propulsie electrică sau hibridă de la plata taxelor de acces în Municipiul București, Primăria Capitalei acordă un sprijin real și necesar transportatorilor rutieri pentru a putea face tranziției către un transport comercial nepoluant în vederea decarbonizării activităților zilnice de distribuție de alimente, medicamente și bunuri de larg consum pentru cetățenii Capitalei României. Ne dorim să ia exemplu și alte orașe și autorități pentru a oferi cât mai multe facilități acestui tip de vehicule, pentru a putea să le crească atractivitatea în special în lipsa unei scheme de stimulare a achiziției acestui tip de autovehicule comerciale”.
Taxele eliminate prin Hotărârea Primăriei Capitalei sunt destul de consistente. Astfel, față de camioanele diesel, cele electrice sau hibride cu masa peste 40 de tone vor scuti 3.032 lei pe zi sau 26.000 de lei lunar pentru acces în zona A, iar cele cu masa de 5 - 7, 5 tone vor scuti suma de 312 lei pe zi sau 2.700 de lei pe lună.
Pentru acces în zona B, camioanele ''verzi'' cu masa de peste 40 de tone vor scăpa de taxa de 469 lei pe zi sau de taxa pe lună de peste 4.000 de lei, iar cele de 5 - 7,5 tone, de taxa de 86 lei pe zi sau 675 de lei pe lună pe care o plătesc acum camioanele diesel.
În plus, UNTRR mai cere Primăriei Capitalei eliminarea acestei taxe și pentru camioanele verzi care au drept combustibil gazul natural comprimat (CNG) ori lichefiat (LNG), iar în viitor cele cu propulsie pe hidrogen. De asemenea, transportatorii solicită și sprijin guvernamental pentru introducerea unei scheme de subvenționare a achiziției de camioane verzi, similară celor introduse în majoritatea Statelor Membre UE, precum și sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii stațiilor de alimentare cu combustibili alternativi. Subvenționarea achiziției camioanelor verzi, alături de măsurile de sprijin pe partea de operare precum scutirea de la plata taxelor de acces în orașe sunt măsuri vitale, atâta timp cât acestea ajung să coste și de trei ori mai mult decât cele alimentate cu combustibili fosili. O altă măsură extrem de necesară susținută de UNTRR este creșterea greutății maxime admise a camioanelor electrice la 44 tone, pentru a compensa greutatea suplimentară a bateriilor de până la 6 tone, fără a afecta eficiența operațională a transportatorilor rutieri care investesc în noile tehnologii, mult mai costisitoare.", se spune în comunicatul UNTRR din 13 februarie 2024.


bratu swinger


VERSUS S03 E03

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.