C5: MINISTRUL TRANSPORTURILOR ȘI-A TRAS LIMUZINĂ DE 100.000 DE EURO PE BANI PUBLICI Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Nici premierul Mihai Tudose, ăsta, nu e om! L-a lăsat pe Răzvan Cuc, nu doar fără postul de ministru al Transporturilor, dar și fără super-bolidul de lux, achiziționat din bani publici pentru „ilustra sa persoană” de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța.
Pentru că nu a fost capabil să dea drumul la niciun kilometru de autostradă, Răzvan Cuc și-a zis să marcheze, totuși, o realizare în mandatul său. Așa că și-a comandat un Audi de lux, la prețul de „numai” 101.235 de euro, pe care să îl folosească după bunul plac. Adică, să îl ducă șoferul cu acest Audi de acasă la muncă, de la muncă la partid sau la Guvern și invers. Și drumurile de Giurgiu de la final de săptămână, când Cucul mergea să își vadă nevasta, erau făcute cu același autovehicul. Pentru că, nu-i așa, când mergea în vizite pe șantierele eterne ale țării, ca să dea indicații prețioase despre cum să mai ratezi o autostradă, Răzvan Cuc, o făcea –mândru că e român– într-un neaoș Dacia Logan.
Din documentele obținute de revista TIR reiese că Răzvan Cuc nu ar fi achiziționat mașina de lux la vedere, prin intermediul Ministerului Transporturilor. O asemenea sumă nu poate fi folosită pentru o mașină de lux deoarece sumele de la buget sunt foarte bine reglementate și controalele Curții de Conturi sunt dese.
Oferta și, apoi, comanda pentru limuzina de lux AUDI, de peste o sută de mii de euro, a fost făcută de APM Constanța.
Această „atenție” auto de 100.0000 de euro, plătită din bani publici, îl are ca autor pe directorul interimar al Administrației Porturilor Maritime Constanța, Nicolae Dan Țivilichi. Acesta a cumpărat mașina de lux cu care se plimba fostul ministru al Transporturilor pentru a intra pe sub pielea „lu’ șefu’ de la București”. Sau, măr rog, pe sub penele lui Cuc.
*Pixul ministrului schimbă culorile
Înainte să vă prezentăm, în detaliu, mașina de serviciu pe care Răzvan Cuc a primit-o, prin intermediul APM Constanța, mai trebuie făcută o precizare. El „ierea” un ministru extrem de atent la detalii, atunci când venea vorba de propriul interes. Astfel încât, la solicitarea sa expresă, cei din Administrația Porturilor Maritime Constanța, care îi cunoșteau gusturile fine în materie de mașini de lux, au corectat unele dotări ale mașinii și au cerut unele mai bune, mai potrivite pentru un „obraz atât de subțire” ca al ex-ministrului Transportului, Răzvan Cuc.
*Paravanul de la Constanța
Mașina achiziționată pentru Răzvan Cuc cu bani publici de APM este un Audi A8L 3.0 TDI Quattro, 262 CP/ 193kW, TT8, cutie automată de viteze. Preț net: 101.235 de euro. Inițial, vânzătorul, grupul Porsche România, în prima ofertă, făcută la 17 ianuarie 2017, a cerut 124.982 euro, dar și-a mai redus pretențiile în oferta finală de la data de 6 martie 2017.
În oferta inițială, mașina avea culoarea negru mythos metalizat. Aici Cuc a avut o reală dilemă! În sufletul lui s-a dus o luptă sfâșietoare. A modificat caracteristica și Țivilichi a scris alăturat, de mână, că vrea culoarea albă (ce e drept era la modă acum vreo doi-trei ani). Apoi, probabil după ce s-a consultat cu apropiați, a revenit la culoarea negru mythos metalizat și Țivilichi a tăiat peste scrisul de mână-alb. Sună mai tare, ce e drept!
În schimb, fostul ministru a fost deranjat de culoarea tapițeriei, care era din piele neagră. Așa că, Țivilichi a tăiat peste cuvântul negru și a scris alăturat, de mână, crem. Același lucru s-a întâmplat și cu mocheta autoturismului Audi, care în ofertă era de culoare neagră. La ordinul lui Cuc, șeful interimar de la APM Constanța a tăiat peste acest cuvânt și a trecut culoarea sa preferată-crem.
*O treime din preț, doar opționalele
Unii dintre dumneavoastră ar putea spune că suntem cârcotași și că Răzvan Cuc a avut puține pretenții (a schimbat culoarea la tapițerie și mochetă). Dar știți de ce a fost Cuc atât de puțin pretențios? Pentru că mașina a venit cu dotări opționale în valoare de 30.033 de euro. De unde rezultă că mașina „cheală” ar fi costat vreo 70.000 de euro. Iar pentru răsfățul ministrului Răzvan Cuc s-au mai cheltuit alte 30 de mii de euro, aproape încă jumătate din prețul inițial de catalog al autoturismului Audi A8L 3.0 TDI Quattri, 262 CP/ 193kW, TT8.
*Cu se se alinta fostul ministru Cuc
Lista cu opționalele, în valoare de 30 de mii de euro, se întinde pe șase pagini. Ele arată că domnul ex-ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, este un meloman înrăit, de aceea mașina a trebuit dotată cu un sistem Bose de peste 1.300 de euro. Dar Cuc este și terorizat să nu pățească ceva și avea nevoie de oglizi care să se rotească la 360 de grade, la un preț de 1.500 euro, dar și închidere de uși tip Soft Close de sute de euro. Pentru a gândi strategic despre cum va arăta rețeaua de autostrăzi a României, Cucul avea nevoie de o atmosferă intimă, așa că mergea perfect un pachet Alcantara de 1.800 euro, scaune de 2.400 de euro, geamuri duble antiacustice de sute de euro. Apoi, vara, domnu’ Cuc trebuia să stea la răcorică și mașina a venit dotată (opțional) cu climatizare de 1.400 de euro, iar iarna la căldurică, cu un sistem de 1.700 de euro. Pielea pe care se întindea conu’ Cuc era făcută tot pe comandă, la peste 2.000 euro, iar sistemul de masaj fusese de asemenea comandat.
*Lista opționalelor
Adaptive cruise control cu funcție Stop&Go, inclusiv Audi pre sense față–preț: 1.236 euro
Recunoaște vehiculele aflate în față cu ajutorul a 2 radare și a unei camere și menține distanța față de acestea cu ajutorul frânei și al accelerației. Funcționează în intervalul 0-250 km/h și are se pot selectă 3 moduri diferite de funcționare: comfort, dinamic și standard-Audi pre sense față: folosește senzorii față de la adaptive cruise control pentru anticiparea unei coliziuni frontale, avertizează șoferul, îl asistă în frânare prin creșterea puterii de frânare, frânează scurt dacă șoferul nu rectioneaza și în situații extreme ia măsuri suplimentare de protecție a pasagerilor.
Audi phone box–preț: 510 euro
Efectuarea apelurilor telefonice în vehicul cu recepție îmbunătățită și posibilitate de încărcare prin plasarea telefonului mobil în consola centrală față; hands-free și comandă vocală (telefon); radiații SAR reduse în interior prin conectarea la antena vehiculului; control cu ajutorul sistemului radio/de navigație sau al volanului multifuncțional îmbrăcat în piele; posibilitate de încărcare prin USB.
BOSE Surround Sound–preț: 1.360 euro
Surround-Sound cu 14 difuzoare, inclusiv difuzor central și subwoofer, amplificator pe 12 canale cu o putere totală de peste 600W-Audi-Pilot, potrivește sunetul în față de zgomotul interior-Surround-Sound 5.1-tehnologie Acoustic Wave, permite redarea precisă a basului cu ajutorul un difuzor amplasat în ușile față.
Camere video 360°-preț: 1.360 euro
4 camere video integrate în bara față, în capota portbagajului și în carcasele oglinzilor laterale, ce asigură asistență în timpul parcării prin afișarea imaginilor față/spate/lateral pe ecranul MMI.
Cheie confort și portbagaj cu închidere/deschidere automată cu acționare electrică, inclusiv cu senzor pentru deschiderea hayonului/ portbagajului–preț: 1.861 euro
Sistem de acces fără utilizarea cheii (este suficient să fie cheia prezentă), închiderea/deschiderea autoturismului se poate face atât de la cele 4 uși cât și de la portbagaj. Deschiderea portbagajului/hayonului se poate realiza electric prin mișcarea piciorului sub senzorul amplasat în bara spate. Autoturismul este prevăzut și cu ornamente cromate pentru mânerele ușilor.
Cotieră confort pentru locurile față divizată pentru șofer și pasager, reglabilă pe înălțime–preț: 238 euro.
Faruri cu tehnologie LED Matrix–preț: 1.088 euro
Lumină de zi, fază scurtă, fază lungă, semnalizare, lumină pentru autostradă-asistență la faza scurtă (cu comutare automată între faza lungă și faza scurtă) -"all weather light", reglează farurile în funcție de condițiile atmosferice (ploaie, ceață, ninsoare)-semnalizare dinamică, aprindere secvențială a ledurilor-iluminare adaptivă, cu ajutorul datelor sistemului de navigație, farurile luminează pe drumurile virajate, înainte ca șoferul să acționeze asupra volanului (această funcție include și iluminarea dinamică a intersecțiilor) -comutare automată pentru țările cu volan pe dreaptă (cu ajutorul navigației).
Geamurile duble antiacustice inclusiv geamuri laterale spate și lunetă fumurii îmbunătățesc antifonarea și asigură protecție suplimentară antiefracție-preț: 1.239 euro
Închidere de uși tip Soft Close–preț: 724 euro
Instalație de climatizare confort, reglabilă pe 4 zone–preț: 1.360 euro
În plus față de climatizarea standard, permite reglarea separată (individuală) a temperaturii pentru locurile spate și asigură un confort suplimentar prin puterea de răcire și încălzire furnizate de compresorul suplimentar.
Instalație de încălzire și ventilare în staționare cu programare și telecomandă–preț: 1.740 euro
Asigură un ambient plăcut prin încălzirea spațiului interior, dezgheață geamurile în timpul iernii și ventilează cu aer proaspăt în timpul verii.
Ionizator-preț:146 euro
Jante aliaj 255/45 R19. Preț:2.834 euro
Optică aluminiu extins pentru interior – preț: 476 euro
Butoane din aluminiu (cele încadrate de ornamentele inferioare). Reglajele duzelor de ventilație cu inserții de aluminiu și cu ornamente laterale din aluminiu-Butoanele de deschidere a spațiilor de depozitare din ușile laterale față din aluminiu. Protecție încărcare portbagaj din oțel inoxidabil.
Ornamente interioare din aluminiu argintiu–preț: 362 euro.
Pachet Alcantara cu plafon negru–preț: 1.689 euro
Plafon, partea superioară a stâlpilor, polița spate și parasolare îmbrăcate în Alcantara în culoarea neagră.
Pachet confort-sport pentru scaunele față–preț: 2.403 euro
22 moduri de reglaj pneumatic pentru înălțime, lungime, rabatare, reglaj lombar, reglaj pentru tetiere și înălțimea centurii de siguranță. Scaune, tetiere și cotieră îmbrăcate în piele Valcona, partea interioară a scaunelor în piele perforată. Capitonaj uși îmbrăcat în Alcantara-funcție de memorie pentru scaunele față, volan, oglinzi exterioare, tetiere și centuri pentru locurile față.
Pachet lumini ambientale iluminare în tehnologie LED–preț: 600 euro
Plafon-mânere susținere-spații depozitare în uși-spațiu picioare-comenzi uși-consolă centrală-praguri uși Trei culori la alegere: Polar (alb), Ivory (alb-gălbui) sau Ruby-Polar (roșu-alb), intensitate reglabilă pe 20 de nivele.
Pachet piele advanced cu piele Feinnapa cu cusătură–preț: 2.381 euro
Consolă centrală-capitonaj inferior uși, inclusiv cotiere uși și spații depozitare uși-partea inferioară a bordului, inclusiv capac torpedou-capacul airbagului de pe volan.
Pachet portbagaj–preț: 124 euro
Conține: plasă pentru bagaje, cârlige de fixare, plasă pe partea dreaptă a portbagajului, priză de 12V, spațiu pentru umbrelă.
Parbriz încălzit fără fire vizibile–preț: 896 euro.
Operarea se efectuează prin instalația de climatizare confort; facilitează dezaburirea și degivrarea rapidă a parbrizului.
Parking Control Plus–preț: 885 euro.
Asistență cu avertizare acustică la parcarea cu fața sau cu spatele. Conține senzori cu ultrasunete amplasați în bara față și în bara spate.
Scaune încălzite față și spate–preț: 489 euro.
Scaune ventilate cu funcție de masaj pentru locurile față. Preț–1.825 euro
Partea interioară a scaunelor este ventilată, reglabilă pe 3 nivele de intensitate-tapițeria interioară a scaunelor față/spate este perforată-funcție de masaj reglabilă pe 5 programe, realizată cu ajutorul a 10 perne de aer dispuse în interiorul scaunelor.
În loc de concluzie: Suntem curioși cum va primi noul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, cadoul de 100.000 de euro venit din partea Administrației Porturilor Maritime, tot din Constanța, ca el. Va denunța atenția pe care directorul general interimar Nicolae Dan Țivilichi i-a făcut-o lui Răzvan Cuc? Sau o va folosi pe ideea: acum dacă răul e făcut, ne putem obișnui să trăim și cu el!
-DESCARCĂ AICI PRIMA OFERTĂ PENTRU AUDI, în format .pdf
-DESCARCĂ AICI OFERTĂ FINALĂ PENTRU AUDI, în format .pdf