AUTOSTRADA TRANSILVANIA: 4 ANI DE MUNCĂ, 3 ANI DE ÎNTÂRZIERI, DOAR O TREIME DIN LUCRARE TERMINATĂ Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că îşi doreşte ca Lotul 4 Câmpia Turzii - Cheţani, de pe Autostrada Transilvania, cu o lungime de 15,6 kilometri şi Lotul 3, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri, să fie finalizate în acest an.
"Ne dorim ca aceste două obiective să fie finalizate în acest an, cu observaţiile prezentate aici de antreprenorul general ele pot fi recepţionate în acest an, dar avem un semn de întrebare în ceea ce priveşte Straco şi este justificat. Iar, în ceea ce priveşte relaţia cu subcontractorii, cu furnizorii de materiale, aici ne-am propus să nu mai las lucrurile aşa în voia sorţii şi să existe o 'complicitate' tacită între parteneri.
Pe un lot, toţi sunt cu plăţile la zi, pe celălalt lot, Straco are probleme de aproximativ 8 milioane de lei, 4 milioane doar către un singur furnizor. În rest, relaţia între beneficiar, respectiv CNAIR şi antreprenor poate fi îmbunătăţită, dar, cu siguranţă, relaţia între antreprenor şi subcontractor poate fi mult, mult îmbunătăţită. În primul rând, să îşi plătească facturile, pentru că noi le plătim lor şi, aşa cum aţi auzit, nu plătesc subcontractorii şi atunci nu avem progres fizic", a declarat Lucian Bode.
Potrivit documentelor CNIAR, consultate de revista TIR Magazin, pe lotul 3, Straco a executat 31% din lucrare, dar plățile au fost făcute în avans, fiind vorba de 36%.
Ministrul a spus că a discutat la Ungheni despre problemele pe care le întâmpină fiecare antreprenor de pe cele două tronsoane şi că cele mai acute se referă la neplata subcontractorilor, iar aici se va încerca să se găsească o soluţie, inclusiv legislativă.
Care este situația
Autostrada Câmpia Turzii - Târgu Mureş este împărţită în patru loturi, Lotul 1, între Ungheni şi Ogra, cu o lungime de 10,1 kilometri, Lotul 2, pe porţiunea cuprinsă între Ogra şi Iernut, având o lungime de 3,6 kilometri, ambele finalizate şi date în circulaţie, Lotul 3, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri, iar Lotul 4 Câmpia Turzii - Cheţani are o lungime de 15,6 kilometri.
Potrivit CNAIR, rezultatele preconizate (proiect) sunt construcția a 56,496 km de drum nou (51,796 km de autostradă + 4,7 km de legătura rutieră), 13 poduri, 30 de pasaje, 5 intersecții de drum (dintre care 4 intersecții rutiere și 1 intersecție semi-rutieră), 2 viaducte, 1 parcare, 1 centru de întreținere și coordonare, 1 zona de service, 1 punct de sprijin pentru întreținere.
Valoarea contractului: 279.744.271,56 lei, fără TVA, iar perioada de derulare a contractului a fost de 16 luni (4 luni perioada de proiectare - 12 luni perioada de execuție). Data de semnare a contractului: 19.02.2015. Data ordinului de începere a lucrărilor: 04.05.2016.
Lucrările ar fi trebuit finalizate în luna mai 2017, dar acest lucru nu s-a întâmplat.
Articole înrudite
- VIDEO Cum arată cei 32 de km de autstradă deschiși azi. Pe unde trec?
- VIDEO Cum va arăta Autostrada Sibiu - Făgăraș?
- VIDEO 2.000 de metri din primul tunel de autostradă au fost săpați
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Miercuri se deschid 32 de km de autostradă. Pe unde circulăm?