România cere bani europeni pentru o autostradă promisă în urmă cu 15 ani Recomandat

România cere bani europeni pentru o autostradă promisă în urmă cu 15 ani

România cere bani europeni pentru o autostradă promisă în urmă cu 15 ani

 

Compania de Drumuri cere bani de la Uniune Europeană pentru Centura Bacău despre care fostul executiv a spus că este primul tronson la care se lucrează pe Autostrada Moldovei.

 

Ce spun autoritățile:

„CNAIR în calitate de Beneficiar al finanțării și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism intermedir pentru Transport,  au convenit în data de 26.11.2019, încheierea Contractului de Finanțare nr.50 pentru proiectul "Varianta de ocolire Bacău" în vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Obiectivul general al proiectului  este de a realiza un trafic de tranzit al persoanelor și bunurilor, în conformitate cu standardele europene, în termeni de siguranță, viteză și eficiență.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :

- construcția a 30,842 km de drum, din care 16,269 km este proiectat în profil de autostradă, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier, 7 intersecții cu drumurile existente;

- îmbunătățirea eficienței transportului prin reducerea pâna în 2021 a costurilor de exploatare a vehiculelor cu 13%;

- reducerea numărului de accidente datorate traversării traficului urban ;

- îmbunătățirea condițiilor de mediu în zona de influență a proiectului.

Valoarea totală a  proiectului este de 968.781.763,34 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-689.436.848,61 lei, 15% contribuția proprie-121.665.326,21 lei, restul de 157.679.588,52 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între data de 01.01.2014 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, potrivit Compnaiei de Drumuri.

Sfârșitul nu-i aici

Din 2004 si pâna 2011 centura ocolitoare a orașului Bacău a avut parte de două proiecte, dar nicio palmă de asfalt.

„Primele studii pentru șoseaua ocolitoare au fost făcute în 2004, când ministru era băcăuanul Sergiu Sechelariu. Deși în 2005 fusese găsită și finanțarea, prin fondurile Băncii Mondiale, lucrările tot nu au început. Alte promisiuni au fost făcute în 2008, când Ludovic Orban și premierul Călin Popescu Tăriceanu au anunțat că încep lucrările, fără ca vreun demers să fie făcut în acest sens. După ce s-a pierdut finanțarea Băncii Mondiale, noile promisiuni au fost făcute de ministrul Radu Berceanu și cele mai proaspete, în luna martie 2011, de actualul ministru Anca Boagiu”, scria ziaruldegard.ro în 2011.

De atunci au mai curs zeci de promisiuni. Și mulți ani.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.