REGISTRUL UTILAJELOR. STUDIU DE CAZ: DUMAVA SEMNALIZARE Recomandat

REGISTRUL UTILAJELOR. STUDIU DE CAZ: DUMAVA SEMNALIZARE

Potrivit unui comunicat al Guvernului României, din 16 martie 2022, s-a adoptat în sfârşit hotărârea de a înfiinţa un Registru al utilajelor și echipamentelor deţinute de firmele de construcţii.

"1. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea mecanismului pentru crearea şi utilizarea bazei de date cu utilaje şi echipamente prin înfiinţarea Registrului utilajelor, echipamentelor si instalațiilor de care pot dispune operatorii economici în vederea participării la procedurile de achiziție publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport

Scopul înființării acestui registru este crearea unui mecanism de verificare pentru autoritățile contractante, a disponibilității utilajelor, echipamentelor declarate de către operatorii economici din domeniul construcțiilor care participă la licitațiile organizate pentru implementarea proiectelor de infrastructură de transport.
Registrul este creat și operaționalizat în cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) de către Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Realizarea acestui Registru se va face în două etape:
- o prima etapă, care ar urma să fie realizată până la 1 august 2022, va consta în implementarea unui sistem prin care autoritățile/entitățile contractante vor putea completa datele privind utilajele, echipamentele și instalațiile declarate în cadrul contractelor de achiziție publică;
- cea de-a doua etapă, care se va realiza până la 1 martie 2023, în care se va definitiva operaționalizarea Registrului.
În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării vor elabora normele metodologice privind înființarea și funcționarea Registrului.", se spune în informarea de presă a Guvernului României.

Cazul Dumava Semnalizare
Sătui de blocajele contractelor de lucrări de drumuri de către firmele căpuşă care participă şi câştigă astfel de licitaţii, deşi nu au nici angajaţi şi nici mijloace tehnice, guvernanţii au adoptat această hotărâre. Astfel, firmele care participă la licitaţii pentru atribuirea unor astfel de lucrări vor fi obligate să îşi înscrie echipamentele şi utilajele pe care le deţin în acest registru, în care, de asemenea, se va menţiona în ce contract sunt deja utilizate.
Să sperăm că, în acest fel, firmele care au blocat astfel de lucrări şi despre care deja am relatat, aşa cum este societatea Dumava Semnalizare, nu vor mai putea să ajungă să fie desemnate câştigătoare ale unor contracte cu valori semnificative pe care nu le execută însă pentru că nu are cu ce şi cu cine, ba mai mult nici nu vrea să le execute.
Dumava are contracte cu CNAIR în valoare de 50 milioane lei şi respectiv 70 milioane lei, la care se adaugă TVA, obținute cu un procent de 99% din bugetul maxim alocat.

Comunicările prin care au fost atribuite cele două contracte


Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.



Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.


Potrivit informaţiilor publicate de Ministerul Finanţelor, Dumava Semnalizare este o firmă cu numai 12 angajaţi, cu sediul într-un apartament închiriat, cu dotări tehnice aproape inexistente, ceea ce nu a împiedicat-o “să salte” de la CNAIR cele două contracte cu valoare de peste 50 milioane lei + TVA încheiat prin DRDP Bucureşti şi de peste 70 milioane lei + TVA cu DRDP Craiova.

Informaţiile despre Dumava publicate de Ministerul Finanţelor


Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.


În schimb, Dumava are nenumărate procese pe rol în care cere pretinse prejudicii de la autorităţile contractante sau de la partenerii pe care îi agaţă.

Lista cu cele 104 procese ale Dumava de pe just.ro


Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.


Dumava nu a executat nici o lucrare în cele două contracte încheiate cu CNAIR. Aceasta a făcut ca această instituţie să nu îşi poată executa obligaţiile legale privind siguranţa traficului, în calitate de administrator al drumului, și să fie somată în repetate rânduri de Poliţia Rutieră.
Inventând tot felul de pretenţii, Dumava a dat în judecată CNAIR, inclusiv pe Directorul General al companiei.
Mai mult chiar, printr-o ultimă "ispravă", din 14 martie 2022, Dumava a cerut în instanță executarea silită a CNAIR.

Procesul în care Dumava a cerut executarea silită a CNAIR


Browserul pe care îl folosiți nu are un plugin pentru redarea fișierelor PDF.
În acest caz, puteți da click aici pentru a descărca documentul PDF.


CNAIR nu este singura autoritate blocată de "pretențiile" Dumava. În acestă tristă situație se află, printre altele, și municipiul București, prin Administrația Străzilor (ASB). Aici Dumava a reușit să blocheze timp de patru ani procedura de marcaje rutiere, dar a reușit să obțină de la ASB aproape două milioane de lei, ca urmare unui așa-zis "prejudiciu creat".

Pe aceeași temă, citește și:

ALBUM FOTO. Cum să câștigi bani fără să muncești!

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.