CNAIR: și cu banii luați și fără autostradă
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Tribunalul Bucuresti le-a dat castig de cauza constructorilor spanioli ai lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva in procesul intentat CNAIR, dupa rezilierea contractului. Astfel, statul roman nu se poate atinge de banii spaniolilor.
Nu le poate executa deocamdata garantia si devine incerta continuarea lucrarilor in regie proprie, pentru darea in trafic a celor 21 de kilometri de autostrada la finele lunii septembrie.
Tribunalul Bucuresti a admis vineri, 6 septembrie, cererea constructorului spaniol Comsa de blocare a executarii garantiei de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), noteaza economica.net.
„Admite cererea de chemare in judecata. Suspenda dreptul paratei de a cere plata in temeiul Scrisorii de garantie de buna executie nr. K048074/k048184/830, pana la solutionarea cererii de arbitrare inregistrate sub nr. 114/5.09.2019 pe rolul Curtii de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei„, se arata in decizia instantei.
Spaniolii au initiat acest demers in instanta dupa ce le-a fost reziliat contractul pentru lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva.
Razboiul constructorilor spanioli cu statul roman este insa departe de a se fi incheiat. Decizia Tribunalului Bucuresti nu este definitiva si poate fi atacata de CNAIR la Curtea de Apel Bucuresti.
Joi, 5 septembrie, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, afirmase ca lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva va fi preluat de catre CNAIR.
Pentru lotul 3, intre Ilia si Holdea, statul roman a reziliat contractul si a decis ca CNAIR sa faca in regie proprie lucrarile ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol.
Dupa rezilierea contractului, ministrul Transporturilor a subliniat ca nu se va da drumul la trafic pe lotul 3 pana nu se vor decolmata santurile ca sa se scurga apele si nu se vor monta garduri, pentru ca animalele sa nu poata patrunde pe autostrada.
Sambata, 7 septembrie, ministrul Razvan Cuc a anuntat din nou ca tronsonul de autostrada va fi deschis circulatiei in urmatoarele 2-3 saptamani.
”Lotul de autostrada la finalul lunii septembrie va fi dat in trafic”, a declarat Cuc.
Ministrul Transporturilor a criticat si Asociatia Pro Infrastructura despre care a spus ca ”sa se hotarasca mai intai ce vor”.
”Pro Infrastructura spunea ca sunt probleme grave pe lotul acela, acum spune ca este un lot care poate fi deschis. Pro Infrastructura sa se hotarasca mai intai ce vor, dar in momentul de fata noi trebuie sa ne asiguram ca o autostrada, cand o dam in folosinta, nu incepem sa pompam bani pentru mentenanta si pentru intretinere sau pentru remedieri care apar in exploatare a doua zi. In acest sens, s-au dispus niste masuri de catre Compania de Autostrazi, nu de catre ministru”, a spus ministrul.
Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrarile au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fara TVA. Din aceasta suma, 492,93 milioane lei, adica 85%, reprezinta Fonduri de Coeziune, iar diferenta de 86,98 milioane lei a fost asigurata din fonduri ale Guvernului Romaniei.
Articole înrudite
- Apar 3 noduri rutiere pe autostrăzile din România
- VIDEO Cum se lucrează la „Tunelurile pentru urși” de pe Autostrada Lugoj - Deva?
- 16 kilometri de autostradă, inaugurați mai devreme. Pe unde se va circula?
- C5. Dorinel Umbrărescu: începutul sfârșitului?
- CNAIR a mai bifat o victimă: consulul Ungariei în România