CE SE ÎNTÂMPLĂ CU ECODUCTELE DE 180 MILIOANE DE EURO CARE PROTEJEAZĂ URȘII DE ȘOFERI Recomandat

CE SE ÎNTÂMPLĂ CU ECODUCTELE DE 180 MILIOANE DE EURO CARE PROTEJEAZĂ URȘII DE ȘOFERI

Ecoductele pentru mamifere mari -urşi şi lupi- de pe traseul autostrăzii Lugoj-Deva costă circa 180 de milioane de euro. Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lor a fost ridicată pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Două tuneluri paralele
Potrivit ministrului Răzvan Cuc, secţiunea E de pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva are o lungime de 8,75 km. "Problema este la secţiunea E. Acei 8,75 km unde trebuie să construim acele viaducte pentru mamifere mari, viaducte care vor costa statul român în jur de 180 de milioane de euro, dar aşa ni s-a impus şi trebuie să ţinem cont de rigorile pe mediu", a spus ministrul Cuc.
La rândul său, directorul general adjunct al Direcţiei Generale de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că proiectul prevede construcţia a două tuneluri paralele în lungime de 1,7 km, fiecare.
"Vor fi două tuneluri paralele de 1,7 kilometri fiecare. Practic, traseul autostrăzii va intra în pământ, pe aceste tunele şi va ieşi undeva în zona Holdea. Soluţia este stabilită prin acordul de mediu, este validată de Compania de Autostrăzi. Urmează ca în viitor proiectantul să dispună detalii de execuţie şi să detalieze tehnologia de execuţie a acestor lucrări", a arătat Scarlat.
Lucrările la Secțiunea E, în lungime de circa 12 kilometri, pe care vor fi construite două ecoducte, fiecare de 1,7 kilometri, trebuiau începute din 2016, potrivit planurilor optimiste ale autorităților. S-a constatat că în România nu există firme care să aibă experienţă în construcţia de tuneluri de autostradă atât de lungi și a fost nevoie de demararea unui dialog competitiv cu firme care au experienţă în domeniu, au informat reprezentanții CNAIR.
Ministrul Transporturilor a promis că, de la sfârşitul lunii iulie, se va deschide traficul pe autostradă, între Nădlac şi Sibiu, cu excepţia zonei de ecoducte.

Ce sunt ecoductele
Sunt construcții destinate animalelor care permit acestora să treacă în siguranță peste diverse bariere artificiale ridicate de oameni în calea lor. Unele dintre aceste bariere umane pot fi autostrăzile. Ecoductele se mai numesc Coridoare ecologic sau coridoare biologice și mai sunt definite drept o zonă naturală sau amenajată (de exemplu, un gard viu) a unui peisaj de formă mai mult sau mai puțin liniară care diferă prin structura și funcția sa de zona înconjurătoare și care asigură deplasarea speciilor sălbatice (terestre sau acvatice) dintr-un habitat vital natural (sau arie protejată) în altul prin zone cu condiții ostile sau mai puțin favorabile acestora. Coridoarele ecologice au rolul de habitat, refugiu, deplasare sau de barieră pentru speciile sălbatice. Infrastructura rutieră sau feroviară sunt de multe ori obstacole în deplasare speciilor terestre, perturbând ciclul lor vital, fiind indispensabilă crearea de coridoare ecologice (puncte de trecere) peste aceste obstacole pentru fauna sălbatică.

Urșii au dat verde
Primul ecoduct din România a fost construit pe Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva.
Singurul ecoduct construit pe Lotul 4 al viitoarei Autostrăzi Lugoj–Deva s-a dovedit util, susţin reprezentanţii organizaţiei WWF România.
„Urme de animale sălbatice traversând ecoductul de la Brănişca, primul pod verde din România construit peste lotul IV al viitoarei autostrăzi Lugoj-Deva: deşi e construit recent şi animalele au nevoie de timp să-şi ajusteze traseele, ecoductul este deja circulat intens de speciile sălbatice din zonă, precum căprior, porc mistreţ, pisică sălbatică, viezure. Pentru a supravieţui, animalele au nevoie de conectivitate. Podurile verzi le pot oferi acest vital "permis de liberă trecere" peste autostradă. Iar pentru şoferi - siguranţă sporită”, informează WWF România, organizaţie implicată în protejarea naturii, care a publicat imagini cu urmele animalelor sălbatice de pe ecoduct.
În august anul trecut, doi urși au fost omorâți pe autostrada A1, pe raza județului Sibiu, după ce au fost loviți de mașini.

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.