Ce autostrăzi s-ar putea deschide în 2020 Recomandat

Ce autostrăzi s-ar putea deschide în 2020

Anul care urmează ar putea fi unul bun pentru infrastructura rutieră, după ce în 2019 s-au deschis doar 22 de kilometri.

Este vorba de opt cioturi de autostradă care însumează în jur de 100 de kilometri de autostradă.

Trei loturi de autostradă ar fi trebuit deschise la finalul acestui an, dar s-au reportat pentru 2020. 

A3: Ogra - Câmpia Turzii, Lot 2 (Iernut - Chetani) – 17, 9 kilometri

Antreprenorul Astaldi s-a mobilizat excelent în ultimele luni şi a finalizat proiectul în proporţie de 79% până în acest moment, însă şansele de deschidere a sectorului în 2019 sunt foarte mici. În continuare, punctele critice sunt nodul de la Iernut şi podurile peste Mureş de la Bogata, iar cel mai pesimist pronostic pentru deschiderea circulaţiei este luna mai 2020.

A10: Sebes - Turda, Lot 1 (partial din Sebes - Paraul Iovului) – 8 kilometri

Încă de la începutul anului atât ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, cât și conducerea Companiei de Drumuri, atunci când vorbeau de kilometri de autostradă deschiși traficului în 2019, mereu includeau și cei 17 km ai Lotului 1 din autostrada A10 Sebeș - Turda. O filmare recentă din dronă arată că șantierul e încă departe de a fi gata, iar la nodul rutier complex de la Sebeș, acolo unde se intersectează A10 cu A1 și DN1, încă mai e de lucrat.

În noiembrie, Judecătoria Alba Iulia a decis oprirea lucrărilor la lotul 1 al autostrăzii Sebeș- Turda, la solicitarea unei familii din Oarda de Sus. Povestea familiei Lăncrănjan a început în urmă cu mai mulți ani, când autoritățile au decis să exproprieze 850 de metri pătrați din terenul ce le aparține. Au uitat să îi anunțe însă pe proprietari ori să îi includă pe vreo listă de despăgubiri, astfel încât s-a ajuns ca locuința familiei să fie amplasată la doar 50 de metri de axul autostrăzii. 

Autostrăzi promise pentru 2020

 

A3: Tg. Mures - Ogra, Lot 1 (Targu Mures - Ungheni) – 4,5 kilometri

Un nou episod din seria "Rușini Naționale" regizată de Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: astăzi avem ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro).

Licitația a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017. Pe-atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocrația fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un fiasco.

Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin.

Cel mai grav este că autorizația de construire nu mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism, arăta această vară Pro Infrastructura.

A3: Ogra - Campia Turzii, Lot 3 (Chetani - Campia Turzii) – 15,6 kilometri

În această vară, mobilizarea antreprenorului era în continuare deficitară. Lucrările avansează într-un ritm foarte lent, existând tot mai multe șanse ca inaugurarea segmentului de 15,7 km să fie împinsă chiar spre 2021. Stadiul fizic a ajuns la aproximativ 23%. Problemele financiare ale constructorului adăugate la incapacitatea CNAIR de a-și asuma costurile suplimentare generate de studiul de fezabilitate precar reprezintă «rețeta perfectă» pentru un nou șantier interminabil, derulat cu frâna de mână trasă.

A10: Sebes - Turda, Lot 2 – 24,2 kilometri

Angajaţii unei firme subcontractante de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda, care face legătura între Alba Iulia şi Aiud, au protestat recent, nemulţumiţi că din 18 noiembrie nu au mai primit material pentru a executa lucrările de terasament şi, totodată, pentru că sunt înregistrate către societate facturi neachitate de 4,5 milioane de lei, scrie Agerpres.

În acest an, CNAIR a solicitat Antreprenorului în numeroase rânduri să plătească la timp prestatorii şi furnizorii, tocmai pentru a evita apariţia unor astfel de situaţii, au adăugat ei.
Lucrările la Lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda au început în 2014. Deși măsoară doar 24,25 km, acestea nu s-au finalizat nici până acum.

Potrivit Companiei Naționale pentru Infrastructură Rutieră, în luna octombrie, stadiul fizic al construcţiei era de 60,2%, iar fostul ministru al Transporturilor  Răzvan Cuc promitea că bucata va fi dată în circulație anul acesta. Din păcate, nu se va întâmpla minunea.


A3: Comarnic - Brasov, Lot 5 (Râșnov - Cristian) – 15,6 kilometri

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov şi-a exprimat satisfacţia în privinţa modului în care se derulează lucrările pe Autostrada Comarnic – Braşov, afirmând că pe sectorul Râşnov – Cristian se lucrează în ritm alert. „Constructorul Autostrăzii Râşnov - Cristian menţine un ritm foarte bun al lucrărilor. În curând va începe aşternerea balastul stabilizat şi sunt şanse foarte mari ca să apară şi primul strat de asfalt până la începutul sezonului rece”, a informat DRDP Braşov pe pagina sa de Facebook.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 din autostrada Comarnic-Braşov, sector Râşnov – Cristian şi Drum de Legătură, lungime 6,3 km (autostrada) + 3,7 km (drum naţional la 4 benzi cu separator median) a fost semnat în toamna anului trecut. Conform estimărilor de atunci, acest sector de autostradă ar trebui finalizat în 2019. Asocierea Alpenside – Specialist Consulting a fost declarată câştigătoarea contractului pentru construirea lotului 5 al autostrăzii Comarnic – Braşov, cu o ofertă de 118 milioane de lei.

A3: Suplacu de Barcau - Bors Lot 3 (Biharia Bors) – 5,3 kilometri
Contractul în valoare de 193,968 milioane de lei pentru finanţarea subsecţiunii Biharia-Borş de pe Autostrada Transilvania a fost transmis către Comisia Europeană, informează miercuri Ministerul Transporturilor.

Pe Subsecţiunea 3C3 Biharia-Borş, stadiul fizic al lucrărilor este de 67%, valoarea plăţilor efectuate fiind de 44 milioane lei fără TVA. Plata s-a efectuat din componenta de la bugetul de stat cu rambursare POIM, după aprobarea cererii de finanţare. Subsecţiunea Biharia-Borş a Autostrăzii Transilvania are o lungime de 5,35 kilometri iar construcţia include 5 poduri şi pasaje şi un nod rutier, potrivit informaţiilor de pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Subsecţiunea începe în zona localităţii Biharia. Traseul tranzitează o zona de câmpie, între localităţile Biharia, Satu Nou şi graniţa româno - maghiară. Contractul de construire a fost semnat în data de 20 decembrie 2018, activitatea de proiectare a început în data de 18 ianuarie 2019 iar execuţia lucărilor în 13 aprilie 2019. Constructor este Asocierea Trameco SA - Vahostav - SK a.s. - Dumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SR.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.