AUTOSTRADA SPRE NĂDLAC, AMÂNARE DE CÂȚIVA ANI Recomandat

AUTOSTRADA SPRE NĂDLAC, AMÂNARE DE CÂȚIVA ANI

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a ajuns în punctul critic. E nevoie de o nouă licitație.

Potrivit situației lucrărilor la infrastructura rutieră pentru august 2018, lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva are un grad de finalizare de 84,50% incluzând lucrări suplimentare impuse prin Acordul de mediu. S-au făcut plăți de 79% din totalul lucrărilor. Constructor este Asocierea SC Teloxim Con SRL-COMSA SA- Aldesa Construcciones SA-Arcadis Eurometudes SA. Potrivit, CNAIR, lucrările ar fi trebuit finalizate în octombrie 2018, aspect care nu se va întâmpla.
În acest moment, potrivit documentelor CNAIR, există patru mari probleme: modificare la contract (Ecoduct 57+710); modificare la contract (Descărcare Holdea); lipsa exproprierilor și implicit a Autorizației de construire pentru lucrările aferente descărcării traficului în zona Holdea. Obținerea Autorizației de construire pentru pasajul km 59+505 peste autostrada din zona descărcării Holdea.

Cine-i vinovat?
Pentru rezolvarea celei din urmă probleme, CNAIR a ales cea mai proastă soluție: organizarea unei licitații. Se știe că, în România, durata de la anunțul de licitații și până la rezolvarea contestațiilor poate dura și doi ani.
Neînțelegerile permanente dintre Compania de Drumuri și executantul lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva influențează din nou durata lucrărilor. Societatea de stat a ales cea mai proastă metodă pentru realizarea lucrărilor suplimentare aferente apariției nodului de la Holdea, organizarea unei noi licitații pentru o porțiune extrem de mică de șosea.

Durata prelungită
Pe 15 august, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a publicat un anunț de licitație prin care se caută un constructor pentru realizarea unor lucrări suplimentare aferente situației de la nodul Holdea, devenit necesar pentru a putea asigura accesul pe lotul 3 ca urmare a lipsei porțiunii din lotul 2 cu celebrele tuneluri pentru urși. Conform anunțului, durata de execuție este de doar trei luni, deci una de mici dimensiuni.
Prin intermediul acestei noi licitații, durata de finalizare a lucrărilor se va prelungi probabil semnificativ. Nebuloasa licitațiilor românești la drumuri este binecunoscută de toată lumea, cel mai bun exemplu este chiar centura de ocolire a Timișoarei, mai precis bucata dintre Calea Lugojului și Calea Șagului. Aici contractul este întârziat de aproape un an de tot felul de contestații, fie la comisia de specialitate a statului, fie în justiție. Aceasta după ce anunțarea efectivă a câștigătorului a fost foarte mult amânată din cauza realizării a numeroase precizări și explicații ca urmare a întrebărilor puse de participanți. În concluzie, nimeni nu poate să estimeze cât va dura procedura și pentru lotul 3.
"Legislaţia nu ne permite semnarea unui act adiţional, care se încheie doar în situaţii neprevăzute. În acest caz, ar fi fost o forţare a legii", a explicat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping