AUTOSTRADA FISURATĂ ȘI CARE O IA LA VALE Recomandat

AUTOSTRADA FISURATĂ ȘI CARE O IA LA VALE

Constructorii intervin pe tronsonul de doar 9 kilometri al autostrăzii Gilău-Nădășelu după ce în asfalt ar fi apărut
fisuri.


Inaugurat abia cu un an în urmă, segmentul de autostradă
dintre Gilău şi Nădăşelu are nevoie, deja, de intervenția
muncitorilor. Asfaltul este plin de petice, iar pe margine
pământul a luat-o la vale în mai multe zone. Pe o porţiune
lungă de câţiva metri, muncitorii au fost nevoiţi să înlocuiască
asfaltul turnat în urmă cu nici un an însă problema nu pare să
se fi rezolvat. Crăpăturile mari din rigolele de scurgere ne
arată că autostrada se surpă puţin câte puţin în fiecare zi.
Denivelări recunoscute
"Au apărut nişte denivelări şi atunci cei de la UMB au
intervenit acolo şi au rezolvat. Au frezat, practic, pe 19 metri şi
au rezolvat această denivelare. Intervenţia s-a făcut pe banii
constructorului pentru că se află în perioada de garanţie", a
declarat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR. 
Pentru a ține şoferii departe de zonele cu probleme, au fost
montate şi balize care să devieze traficul pe o singură bandă,
iar, pentru siguranță, limita de viteză a fost redusă, în unele
locuri, la jumătate. 
Și în luna aprilie a acestui an au fost semnalate probleme pe
acest lot de autostradă. Atunci, pe mai multe porțiuni, stratul de
taluz a luat-o la vale oprindu-se aproape de partea carosabilă.
„Situația este sub control”, au spus, atunci, oficialii Companiei
de Administare a Infrastructurii Rutiere (CAIR). Doar că
alunecări similare sunt pe mai multe porțiuni ale autostrăzii.
Autostrada "muzeu" de lângă Cluj
Lucrările la tronsonul Gilău-Nădăşelu au fost demarate în
august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition -
Tehnostrade. Costurile s-au ridicat la 59 de milioane de euro,
iar finanţarea a fost asigurată doar de la bugetul de stat.

Tronsul a fost finalizat în 2017, însă, în lipsa podului peste
Someş, terminat abia în 2018, lotul a putut fi conectat cu
tronsonul Gilău-Câmpia Turzii abia în septembrie anul trecut. 
Deși vorbim de un tronson scurt de autostradă, acesta este
unul destul de important pentru că vine în continuarea
Autostrăzii A3 Câmpia Turzii-Gilău de la intersecția cu DN1,
ocolește municipiul Cluj-Napoca prin partea de vest și se
oprește aproape de localitatea Nădășelu într-o intersecție cu un
alt drum național, DN1F spre Zalău și Satu Mare. Practic, A3
Gilău-Nădășelu funcționează ca o centură în partea vestică a
municipiului Cluj-Napoca.
Proiectul Autostrăzii A3 a fost anunţat încă din 2003, urmând
să aibă o lungime totală de 584 de kilometri şi să lege
Bucureştiul de nord-vestul ţării, ajungând la Vama Borş, la
graniţa cu Ungaria.
Deşi autostrada ar fi trebuit să fie finalizată până la această
dată, în cei 15 ani au fost daţi în folosinţă abia 107,3 kilometri,
dintre care 55,5 kilometri pe secţiunea Bucureşti-Ploieşti, şi
51,8 kilometri între Câmpia Turzii şi Gilău.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.