Vehiculele comerciale propulsează FORD în TOP
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
O performanţă solidă înregistrată la vânzarea vehiculelor comerciale uşoare (LCV) va ajuta compania Ford să fie profitabilă anul acesta în Europa, în pofida turbulenţelor legate de Brexit, a afirmat, vineri, Steve Armstrong, preşedintele Ford Europa, într-un interviu acordat Automotive News Europe.
Ford vrea să ajungă la o marjă de profit de 6% în Europa, după ce anul trecut a înregistrat un profit record înainte de taxe de 1,2 miliarde de dolari. În primul trimestru din 2017, compania a raportat o marjă de profit de 2,5% şi un profit înainte de taxe de 176 de milioane de dolari.
Costurile asociate cu Brexitul şi deprecierea lirei sterline vor costa compania 600.000 de dolari, anul acesta. "Lucrăm din greu să compensăm asta cu maşini mai scumpe şi ţinerea sub control a costurilor", a declarat Armstrong.
'Vehiculele comerciale uşoare sunt unul dintre motivele pentru care Ford a avut performanţe mai bune decât rivalele sale, acestea reprezintă un segment cu o marjă de profit mai ridicată decât unele maşini de pasageri', a adăugat şeful Ford Europa.
În luna mai, Ford a raportat cele mai mari vânzări lunare de vehiculele comerciale uşoare, de 24.000 de unităţi, pe piaţa europeană.
În 2016, livrările Ford LCV de vehiculele comerciale uşoare au urcat cu 17%, la nivelul record de 328.600 de vehicule, fiind pe primul loc în regiune la acest segment.
Deprecierea lirei sterline şi estimările potrivit cărora creşterea economică va încetini după ce Marea Britanie va pierde accesul la piaţa unică europeană au afectat atractivitatea Regatului Unit ca loc în care companiile străine să deţină investiţii strategice.
Ford este cel mai mare producător de motoare auto şi, de asemenea, cea mai bine vândută marcă de automobile din Marea Britanie, cu o cotă de piaţă de 12%. În 2016, lira sterlină s-a depreciat semnificativ faţă de dolar şi euro, din cauza incertitudinilor legate de Brexit.
Compania are 14.000 de angajaţi în Marea Britanie şi 25.000 în Germania. Ford produce motoare la două uzine din Marea Britanie pentru vehiculele asamblate în Europa continentală, şi care, ulterior, sunt vândute în Marea Britanie. O liră sterlină mai slabă afectează profitabilitatea vehiculelor care au componente evaluate în euro.
Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.
Articole înrudite
- Daimler Truck: Vânzările s-au prăbușit cu 11%. Încasările, cu 5% mai mici
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- Un camion și un Ford, accident cu impact devastator
- ANALIZĂ. Unde a ajuns condusul autonom al camioanelor în SUA, Europa și China?
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani