VÂNZĂRILE DE CAMIOANE ELECTRICE ŞI HIBRID VOR AJUNGE LA 2,2 MILIOANE DE UNITĂŢI ÎN 2025 Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Cea mai recentă analiză arată că piaţa camioanelor complet electrice şi a camioanelor hibrid va ajunge la mai mult de 2,25 milioane de unități până în 2025.
Publicaţia engineeringnews, consultată de revista TIR, consideră că China va fi vectorul electrificării camioanelor, contribuind cu 60% la vânzările globale.
Factorii cheie ai schimbării politicii de vânzări sunt reprezentați de motoarele electrice, programele de stimulare a transportului verde, consolidarea reglementărilor privind emisiile (în special în centrele urbane) și progresele tehnologice rapide. Toate vor accentua vânzările la nivel mondial, spune raportul Frost&Sullivan.
Camioanele electrice devin din ce în ce mai atractive pentru noile modele de afaceri, dată fiind consistența subvenților care conduc schimbarea pieței, spun cei care au realizat studiul.
Se aşteaptă ca Europa să treacă accelerat la tehnologiile electrice şi hibrid, pentru a atinge aşa numita ţintă a UE 20-20-20 și să îndeplinească rigorile şi parametrii impuşi la conferința Organizației Națiunilor Unite privind schimbările climatice din 2015.
În America de Nord, gradul de conștientizare a necesităţii trecerii la tehnologiile electrice şi hibride este de așteptat să fie mai mic decât în cazul motopropulsoarelor cu gaze naturale.
Autonomie de 300 de mile
Obiectivul UE 20-20-20 se referă la o reducere cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră (de la nivelurile din 1990), asigurând 20% din energia din surse regenerabile din UE și o îmbunătățire cu 20% a eficienței energetice.
Raportul Frost&Sullivan spune că imperativele strategice de creștere pe piața de camioane electrice includ dezvoltarea unui sistem rapid de încărcare a bateriei, care să asigure o mai mare autonomie, de 300 de mile. Este necesară creşterea capacităţii autonome de conducere și un design aerodinamic perfecţionat, investiţii în producerea unor baterii de capacitate mai mare şi integrarea sistemului de transmisie electrică.
Camioanele de peste 40 de tone full-electric sunt nişte provocări uriaşe în ceea ce priveşte reducerea preţului de producţie şi creşterea capacităţii bateriei, este concluzia raportului.
CASETA
Start pentru Scania şi MAN
La finalul anului trecut, grupul german Volkswagen AG a anunțat că va investi 1,4 miliarde de euro (1,7 miliarde de dolari) în noile tehnologii, inclusiv camioane şi autobuze electrice, potrivit lui Andreas Renschler, şeful diviziei de camioane a VW, transmit Bloomberg şi Reuters.
Acesta a adăugat că o divizare a subsidiarei Truck&Bus a Volkswagen rămâne o opţiune.
Producătorii de vehicule comerciale investesc în electrificare deoarece autorităţile de reglementare sporesc presiunile pentru reducerea sau eliminarea poluării în marile oraşe.
Navistar International Corp şi Volkswagen Truck&Bus au anunţat luna trecută că intenţionează să colaboreze în domeniul vehiculelor electrice, urmând să lanseze, până la sfârşitul lui 2019, un camion de mărime medie în America de Nord. Diviziile MAN şi Scania ale VW vor livra autobuze electrice oraşelor europene.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?