UE: Înmatriculările de camioane noi au scăzut, în mai, cu 59%. Primele semne de revenire Recomandat

UE: Înmatriculările de camioane noi au scăzut, în mai, cu 59%. Primele semne de revenire

În luna mai 2020, înmatriculările vehiculelor comerciale din UE au scăzut cu 44,4%. Declinul a fost mai puțin pronunțat decât în aprilie, întrucât măsurile impuse COVID-19 au fost relaxate.

Vehicule comerciale noi
Cererea a scăzut pe toate segmentele vehiculelor comerciale, contribuind la scăderea accentuată înregistrată luna trecută. Privind spre cele mai mari patru piețe ale UE: Spania (-59,0%) și Germania (-47,9%) au înregistrat cele mai mari scăderi în mai, urmate de Italia (-36,5%) și Franța (-35,0%), potrivit unui raport consultat de revista TIR.
La cinci luni din an, cererea de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană a scăzut cu 36,7%, din cauza a trei luni de scăderi abrupte. Fiecare dintre cele 27 de piețe ale UE au înregistrat scăderi procentuale de două cifre până în acest an, Lituania (-55,7%) și Spania (-49,3%) fiind cele mai mari.

Înmatriculări vehicule comerciale ușoare noi, până la 3,5t
Luna trecută, cererea de autoutilitare a scăzut cu 41,3%, până la 92.604 unități. Ete mai bine decât față de luna precedentă, când au fost înregistrate scăderi de peste 80%.
Spania (-58,7%), Italia (-35,3%) și Franța (-32.9%) au înregistrat o ușoară revenire a pieței. Pe de altă parte, Germania a înregistrat o scădere mai mare (-45,5%) decât în aprilie.
Din ianuarie până în mai, piața UE pentru vehiculele comerciale ușoare noi s-a contractat cu 36,4%. Spania a suferit cea mai mare scădere a cererii (-5,1,2%), urmată de Italia (-4,4,4%), Franța (-40,3%) și Germania (-26,6%).

Înmatriculări de Vehicule comerciale noi, grele de 16 t și mai mult
În a cincea lună a anului 2020, înmatriculările de camioane noi au scăzut cu 59,7% la 11.783 de unități. Cererea în Europa Centrală a fost puternic afectată (-74,5%), Estonia, Lituania, Bulgaria și Ungaria înregistrând pierderi procentuale mai mari de 80%. Cele patru mari piețe din Europa de Vest au înregistrat, de asemenea, rezultate negative, în special Spania (-62,1%) și Germania (-58,0%). În schimb, Cipru și Grecia au fost singurele state membre ale UE care au înregistrat creșteri luna trecută.
Până acum, în 2020, 76.232 de camioane grele au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în scădere cu 41,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cererea s-a contractat cu 41,9% în Franța, urmată de Germania (-36,8%), Spania (-32,1%) și Italia (-29,0%). 

Vânzările pentru camioane de peste 3,5 tone
În mai 2020, cererea UE pentru camioanele din acest segment a scăzut cu 56,9%, marcând a 11-a lună consecutivă de declin. Germania a rămas principala piață a vehiculelor comerciale mijlocii și grele, cu 4.535 de unități înmatriculate. Este doar la jumătate din numărul de camioane vândute cu un an înainte (-54,6%). Spania (-58,9%), Franța (-47,0%) și Italia (-41,3%) au raportat scăderi similare ale cererii.
În primele cinci luni din 2020, Uniunea Europeană a întregistrat 95.174 de camioane noi înmatriculate, cu 38,6% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut. Franța (-41,0%) a înregistrat cea mai mare scădere procentuală, urmată de Germania (-33,4%), Spania (-30,9%) și Italia (-29,4%).

Autocare și autobuze noi de peste 3,5 metri
Luna trecută, înmatriculările de autobuze și autocare au scăzut (-56,5%) în UE, fiind vorba de 1.583 de unități (față de 3.636 în mai 2019). Doar patru din cele 27 de piețe ale UE au înregistrat rezultate pozitive în mai 2020: Cipru, Republica Cehă, Finlanda și Suedia. Celelalte 23 de piețe au înregistrat scăderi cu două cifre luna trecută.
Din ianuarie până în mai, cererea de autobuze și autocare din Uniunea Europeană s-a contractat cu 33,2%.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.