Scania adaugă mai multe soluții gamei de camioane electrice Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
• Scania își extinde gama BEV, făcând astfel electrificarea multor aplicații diferite nu doar posibilă, ci și relevantă și ideală
• Baterii verzi care rezistă pe toată durata de viață a camionului
• Două mașini electrice noi și configurații de 6x4 pentru tracțiune suplimentară
• Autonomii de până la 520 km pentru camioane de 29 tone
• Bateriile sunt proiectate pentru eficiență maximă prin încălzire și răcire
Scania continuă să își extindă oferta în ceea ce privește camioanele electrice cu baterie (BEV) prin introducerea mai multor mașini electrice, configurații de axe și alternative de cabină, plus o serie de soluții de preluare a puterii. Gama Scania este acum mult peste nivelurile inițiale în care doar cele mai comune camioane puteau fi specificate. Astăzi, oferta Scania acoperă o paletă largă de aplicații și operațiuni; clienții cu nevoi diferite se pot aștepta să găsească soluțiile personalizate potrivite.
„Adăugăm constant din ce în ce mai multă valoare și opțiuni de specificație pentru clienții noștri prin lansările noastre continue,” spune Fredrik Allard, Vicepreședinte Senior și Șef al E-mobilității la Scania. „Și clienții ne răsplătesc cu un interes crescut, deoarece este acum evident cât de bine servesc aceste camioane și cum se comportă în operațiunile reale și cât de apreciate sunt printre șoferi. Auzim constant povești despre șoferi care erau sceptici la început, dar apoi s-au îndrăgostit de camioanele lor electrice.”
Componentele și soluțiile pe care Scania le introduce în această rundă specială ar trebui să facă (,) ca transportatorii și operatorii din distribuție sau construcții să fie preventivi și să acorde o atenție suplimentară. Oferirea unei axe bogie tandem pentru BEV înseamnă că vehiculele de basculare, cele cu sistem de ridicare cu cârlig, betonierele și o serie de alte aplicații bazate pe șasiu rigid pot fi personalizate fără a sacrifica tracțiunea sau capacitatea de transport a încărcăturii. Acest lucru merge mână în mână cu lansarea unui număr de soluții diferite de preluare a puterii pentru a alimenta echipamentele hidraulice sau alte echipamente de construcție de caroserie.
În plus, cele două versiuni – 210 kW și 240 kW – ale mașinii electrice EM C1-2 care sunt acum introduse, au o potrivire perfectă cu anumite operațiuni orientate spre construcții, deoarece nivelurile de putere sunt exact potrivite (285 CP sau 326 CP) cu specificația tipică pentru camioanele folosite de municipalități. EM C1-2 este fizic mai scurt decât predecesorii săi mai puternici, ceea ce deschide spațiu pentru baterii și/sau echipamente cum ar fi picioarele de sprijin.
Este soluția perfectă pentru multe operațiuni mai ușoare, combinând greutatea redusă cu o putere mare, mult cuplu și o livrare lină a puterii cu două trepte. Este ideal pentru operațiuni în medii urbane în cadrul distribuției, dar este la fel de potrivit pentru multe alte aplicații, cum ar fi diversele tipuri de vehicule pe care municipalitățile le folosesc pentru întreținere. La un camion de distribuție tipic, denumirea ar fi Scania 24 P (dacă este vorba despre versiunea de 240 kW).
„Este echivalentul motorului de 9 litri dacă aș face o comparație cu motorul diesel,” spune Allard. „Este genul de mașină electrică care se potrivește într-un număr nesfârșit de operațiuni, fiind ușoară și flexibilă, dar și puternică. Are un singur magnet permanent, două trepte și este cu adevărat "cuptor" pentru dimensiunea sa. Oferă manevrabilitate și netezimea pe care șoferii s-au obișnuit să le aștepte de la trenurile de putere electrice.”
Piața pentru vehiculele electrice se maturizează mai repede în unele zone decât în altele. Marea parte a acestui fapt este legată de disponibilitatea infrastructurii de încărcare (și accesul la alimentare cu energie). Găsirea soluției potrivite de încărcare nu trebuie însă să fie complicată: Scania poate ghida clientul pe tot parcursul procesului și îl poate ajuta să stabilească soluția corectă de încărcare.
„Este o concepție greșită că încărcarea este mai complicată decât este în realitate,” spune Allard. „Mulți clienți se vor descurca bine cu o soluție standard de încărcare la depou pe care îi putem ghida în proiectarea și construirea acesteia.”
Un alt domeniu care inițial a oferit anumite provocări la trecerea la electric este preluarea puterii (PTO). PTO-urile eficiente și robuste sunt esențiale pentru atât de multe aplicații, iar acesta este motivul pentru care Scania acum adaugă o serie de soluții PTO diferite.
Baterii verzi și eficiente
Camioanele electrice cu baterie oferite de Scania vin și ele cu cifre impresionante în ceea ce privește partea de baterie. Bateriile vor dura pentru 1,3 milioane de kilometri, durata de viață a camionului. Și amprenta lor de carbon este aproximativ o treime dintr-o referință industrială comparativă, datorită faptului că sunt produse cu electricitate lipsită de combustibili fosili în nordul Suediei. Scania a ales baterii litiu-ion în forme prismatice care sunt asamblate în Södertälje în pachete de baterii de 416 sau 624 kWh, cu ferestre de stare de încărcare de aproximativ 83% energie utilă.
„Tranziția către electrificare este iminentă,” spune Allard. „Motivul pentru care să nu te transformi este rapid eliminat în timp ce apar zilnic mai multe motive pentru a trece la camioanele electrice. Se adaugă cererile de la legislatori, cumpărătorii de vehicule și faptul că BEV-urile sunt iubite de șoferi și devine evident de ce camioanele electrice sunt pe cale să domine industria noastră.”
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- VIDEO. Șeful Iveco România: despre anul 2024 și combustibilii alternativi
- IVECO și Eurospeed: lansare oficială a gamei Model Year 2024 la Suceava
- Acțiunea BARIERA la frontiera Nădlac II și alte două PTF-uri. Sute de camioane și autocare au fost controlate