PLATOONING ÎN INDUSTRIA LOGISTICĂ: PRIMA UTILIZARE PRACTICĂ A CONVOAIELOR DE CAMIOANE ÎN GERMANIA Recomandat

PLATOONING ÎN INDUSTRIA LOGISTICĂ: PRIMA UTILIZARE PRACTICĂ A CONVOAIELOR DE CAMIOANE ÎN GERMANIA

• Parteneriate strategice ca factori de inovare • Utilizarea fără
precedent a tehnologiei • Oamenii continuă să fie prioritatea
companiei.

•Proiectul de cercetare al DB Schenker, MAN Truck&Bus și
Hochschule Fresenius a început în faza de testare pe
autostrada A9.
Ca prim furnizor de logistică din lume, DB Schenker, împreună
cu partenerii săi MAN Truck&Bus și Universitatea de Științe
Aplicate Hochschule Fresenius, au trimis, pe 25 iunie 2018,
două camioane legate printr-o rețea digitală pe teren.
În prezența ministrului Federal al Transporturilor și
Infrastructurii Digitale, Andreas Scheuer, un "pluton" al
camioanelor a pornit de la sucursala DB Schenker din
Neufahrn, lângă München, prin câmpul de testare digital
constituit de A9, până la Nürnberg. Guvernul federal finanțează
proiectul pilot cu aproximativ două milioane de euro.
Ministrul Federal al Transporturilor, Andreas Scheuer, a
declarat: "Acesta este un proiect de cercetare vizionar aplicat
pe autostrada A9. Proiectul marchează începutul viitorului
automatizat și în rețea al transportului rutier. Noi aducem
tehnologia viitorului pe drumurile de azi, testând modul în care
interacționează omul, mașinile și materialele. Oportunitățile
noastre: procesele logistice -de la rampă până la client- pot
deveni mai sigure, mai eficiente si mai ecologice, iar șoferii de
camioane pot deveni specialiști logistici moderni în camioane
digitale".
Parteneriate strategice ca factori de inovare
Procesele regulate de testare a camioanelor în rețea au
început pe 25 iunie, de-a lungul rutei de 145 de kilometri.
Încercările sunt efectuate fără încărcături până la începutul lunii
august. După acea dată, plutonul va fi pe drum în fiecare zi,

făcând până la trei curse logistice. Camioanele vor avea
diverse încărcături, cum ar fi piese de mașini, băuturi sau
hârtie.
Partenerii proiectului fac astfel o activitate de pionierat.
"Această primă utilizare a plutonelor de camioane din
Germania va stabili noi standarde pe piața logistică, de care
clienții noștri vor beneficia în primul rând", a spus Alexander
Doll, membru al consiliului DB pentru transportul de marfă și
logistică. Prin acest proiect, DB Schenker prezintă ceea ce
contează pentru companiile din întreaga lume în viitor: inovații
prin noi parteneriate.
Prin utilizarea acestei tehnologii, DB Schenker își extinde
modelul de business digital. "Astăzi, noi, cei de la DB, aducem
o nouă tehnologie pe șosea. Cu proiectul platooning, ne
extindem în continuare rolul nostru de pionierat în domeniul
conducerii autonome și în rețea", a subliniat Prof. Dr. Sabina
Jeschke.
MAN Truck&Bus și DB Schenker, două dintre cele mai
importante companii din lume din sectoarele lor, cooperează
pentru a promova în comun subiectul conducerii automate. "Nu
este vorba doar de utilizarea unei tehnologii, ci de integrarea ei
efectivă în întregul lanț de logistică.", consideră Jeschke.
Utilizarea fără precedent a tehnologiei
În timpul testelor practice fără precedent, tehnologia de pluton
pentru utilizarea logistică va fi optimizată în continuare, de
exemplu, în ceea ce privește siguranța sistemului, consumul de
combustibil și o utilizare mai bună a spațiului pe autostrăzi.
Partenerii proiectului speră, de asemenea, să dobândească
cunoștințe despre acceptarea socială a stilului de conducere în
pluton, precum și despre condițiile de transport și de
infrastructură.
Oamenii continuă să fie prioritatea
Deoarece colaborarea a început în mai 2017 și predarea
oficială a vehiculelor de testare de către MAN în luna februarie
a acestui an, șoferii de camioane au fost pregătiți pentru rolul

lor în proiect printr-un proces de formare intensivă. Efectele
psihosociale și neurofiziologice ale noii tehnologii asupra
șoferilor din pluton vor fi examinate de Hochschule Fresenius,
care va și elabora un studiu. Acest lucru va permite
încorporarea experiențelor șoferilor de camioane pentru
dezvoltarea profilului lor de activitate. "Este evident că
digitizarea sistemului de mobilitate și de transport conduce la
cerințe complet noi pentru angajații din industrie", a declarat
prof. Dr. Christian Haas, directorul Institutului pentru cercetare
complexă în domeniul sănătății la Hochschule Fresenius.
Ce înseamnă platooning
Termenul "platooning" se referă la un sistem pe care vehiculele
îl folosesc pe șosea, în care cel puțin două camioane se află
într-un convoi care circulă grupat pe o autostradă. Ele sunt
susținute de sisteme de asistență tehnică și de control tehnic.
Toate vehiculele din pluton sunt legate între ele printr-un sistem
de tracțiune electronic și digital, care utilizează comunicarea de
tip vehicul-vehicul. Camionul din față stabilește viteza și
direcția, iar celelalte îl urmează.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping