NORMELE PRIVIND REDUCEREA EMISIILOR DE CO2 PENTRU CAMIOANE TREBUIE SĂ RĂMÂNĂ REALISTE Recomandat

NORMELE PRIVIND REDUCEREA EMISIILOR DE CO2 PENTRU CAMIOANE TREBUIE SĂ RĂMÂNĂ REALISTE

 Industria de transport rutier comercial salută obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 pentru a contribui la economisirea consumului de combustibil.

Dezbaterea în privința obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 este oportună, deoarece acestea vor contribui la introducerea unor camioane mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pe piață pentru operatorii de transport.
Cu toate acestea, IRU este preocupată de faptul că obiectivul de reducere a emisiilor cu 35% până în 2030, adoptat de Comisia ENVI a Parlamentului European, este nerealist atunci când se iau în considerare numai emisiile din țeava de eșapament. Obiectivul 2030 ar trebui stabilit abia în urma unei analize intermediare, derulate în 2022, când vor fi disponibile mai multe informații.
Matthias Maedge, care conduce activitatea IRU în UE, a comentat: "Pe baza proiecției tehnologice actuale, realizarea unei reduceri a emisiilor de 35% va necesita o trecere la electrificare, care nu va putea fi operabilă pentru operațiunile de transport de lungă distanță. Prin urmare, atingerea acestui obiectiv ar putea determina o schimbare a investițiilor înspre vehicule mai mici și mai puțin eficiente, generând în cele din urmă o congestie mai mare a traficului și, prin urmare, mai multe emisii de CO2".
Același risc este inerent pentru un criteriu de referință al vehiculelor cu emisii zero, iar IRU avertizează că orice astfel de sistem va afecta vehiculele de distribuție. Gazul natural lichefiat (GNL) rămâne o alternativă esențială pentru vehiculele grele de marfă în vederea atingerii obiectivului de decarbonizare.
IRU a solicitat, de asemenea, deputaților din Parlamentul European să schimbe metodologia către o abordare „well-to-wheel” și salută amendamentul adoptat de a promova abordarea pe termen lung în cadrul unei analize a ciclului de viață. Abordarea actuală nu recunoaște rolul biocombustibililor avansați, inclusiv al biometanului, și al combustibililor sintetici (e-carburanți), care pot reprezenta măsuri importante de reducere a emisiilor de dioxid de carbon în transportul rutier.
Până la votul din plen în noiembrie și pentru dezbaterea în curs din cadrul Consiliului, IRU invită deputații și statele membre să pună știința în fața politicii și să ia în considerare realitățile de afaceri. Standardele trebuie în cele din urmă să se bazeze pe fezabilitatea tehnologică, dar și pe viabilitatea comercială.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping