Video: GEORGE DINCĂ, DIRECTOR GENERAL RAR: "NE AFLĂM ÎN PRAGUL CELEI MAI MARI REVOLUȚII A MOBILITĂȚII" Recomandat

Video: GEORGE DINCĂ, DIRECTOR GENERAL RAR: "NE AFLĂM ÎN PRAGUL CELEI MAI MARI REVOLUȚII A MOBILITĂȚII"

“Am dat curs cu plăcere invitației de a fi alături de dumnevoastră și de a vă putea prezenta, pe scurt, preocupările și contribuția RAR în ceea ce privește un viitor verde și mai sigur al vehiculelor.

Voi aborda trei teme, într-o ordine care se proiectează din prezent către viitor și anume: poluarea generată de autovehiculele convenționale, mobilitatea electrică și conducerea conectată și automată.

Tema unu: poluarea. După cum este cunoscut, renunțarea, începând cu ianuarie 2017, la timbrul de mediu a determinat un aflux semnificativ de vehicule utilizate către România. Creșterea numărului de vehicule second-hand a înregistrat un vârf în raport cu media lunară a anului 2016, de aproximativ 80%, în martie. Iar acum s-a stabilizat la o medie de 50%. Această creștere a fost semnalată pentru toate normele de poluare denumite generic Euro, însă predominant pentru Euro 2 și 3.
În anul 2017, din punct de vedere al vechimii, observăm că numărul de vehicule noi, deși în creștere, abia a putut compensa aportul de vehicule cu vârsta mai mare de 15 ani și că au predominat vehiculele cu vârsta între 11 și 15 ani. Rezultatul este o îmbătrânire a parcului auto, a cărui consecințe de protecție a mediului trebuie să ne preocupe pe toți. RAR a reacționat la aceste evidențe prin sprijinirea fenomenului de diseminare a combustibilor alternativi GPL și GNC, prin promovarea modificărilor legislative necesare, autorizarea stațiilor și inspectorilor, pentru ca vehiculele care utilizează GPL și GNC să poată face ITP. Am procedat la actualizarea echipamentelor de detectare a emisiilor poluante, astfel încât laboratorul de încercări emisii poluante și consum din Voluntari a efectuat teste cu vehicule cu GNC. Am început testarea cu astfel de determinări și cu ajutorul sistemelor portabile de măsurare a emisiilor. În iunie 2017, RAR a intrat în posesia echipamentelor PEMS, marca Horiba. Acestea au fost special configurate pentru a permite efectuarea testului RDE, pe orice autovehicul de categoria M și N, de la autovehicule din clasa mini la camioane și autobuze.


Tema doi: mobilitatea electrică. Putem afirma că ne aflăm, astăzi, în pragul celei mai mari revoluții a mobilității de la momentul invenției automobilului clasic. Acest fapt se datorează răspândirii în masă a mobilității electrice. Sigur că România este la început de drum în acest domeniu, însă RAR a omologat deja automobile electrice provenite prin conversia unora care funcționau cu combustibil convențional –Dacia Logan. RAR are funcțional la sediul central din Calea Griviței o stație de încărcare a vehiculelor electrice. Variația numărului de vehicule pur electrice, intrate în România în ultimii ani, arată o creștere semnificativă în 2017.


Tema trei: conducerea conectată și autonomă. Avântul de neimaginat al mobilității electrice a determinat împingerea frontierei cunoașterii prin dezvoltarea conceptului de conducere conectată și autonomă. Pentru prima oară, progresul tehnologic aduce schimbări majore în ceea ce privește vehiculul dar și pe conducătorul auto, interesând mobilitatea în ansamblul ei. Conducerea autonomă va determina o creștere a capacității drumurilor, va diminua numărul de accidente, va scădea emisiile poluante, va scădea timpul petrecut într-un trafic lent și imobil și va genera resurse pentru o semnificativă creștere economică globală. RAR este mândru să fie parte la aceste schimbări profunde și participă, la nivel de experți tehnici, la grupurile de lucru ale Forumului Mondial și la ședințele de analiză ale studiului dezvoltării CAD. De altfel, la nivel de ministru al Transporturilor, România a semnat, în aprilie 2016, Declarația de la Amsterdam, prin care statele europene, Comisia Europeană și Asociația Constructorilor Europeni de Automobile au decis să conlucreze pentru a asigura răspândirea, cu succes în toată Europa, a conducerii conectate și autonome. De asemenea, alături de alte state membre, România a semnat, la Roma, o scrisoare de intenție cu privire la testarea și demonstrațiile pe scară largă ale CAD. Astăzi, cu privire la testarea CAD, vă pot spune că un număr de 12 state membre au facilitat testarea vehiculelor autonome minim nivel 3 pe drumurile publice: Germania, Franța, Marea Britanie. Teste se desfășoară pe autostradă în Bavaria și într-o serie de orașe.
Proiectele transfrontaliere sunt în curs de derulare între Finlanda și Suedia, respectiv Germania și Franța. Următoarele teste, care vor interesa și România, vor fi pe coridoarele TEN-T, pe toate categoriile de drumuri”, a spus George Dincă, director general al Registrului Auto Român - RAR.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping