Care sunt cele mai atractive țări pentru producătorii de camioane. Europa nu e în frunte Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Piața camioanelor poate fi clasificată în segmente: ușoară, medie și grea, în funcție de dimensiunile și capacitatea lor de încărcare.
Piața camioanelor grele depinde exclusiv de progresul industrial dintr-o țară, deoarece este folosită în transportul materiilor prime pentru industrii, precum și a mărfurilor finite de la locul de fabricație la piața de desfacere. Industria logistică include moduri de transport pe uscat, aer și căi navigabile. Transportul terestru este segmentat în transportul feroviar și cel rutier. Mărfurile finite, în special bunurile de larg consum sunt transportate în mare parte cu camioane grele, se arată într-o analiză primefeed.in.
Piața camioanelor grele a avut de suferit crize în timpul recesiunii economice din S.U.A. și Europa în care procesele industriale, în special producția de automobile au suferit grave disturbări. Cu toate acestea, S.U.A. au ieșit din perioada de recesiune și a făcut progrese rapide. Europa, în schimb, se așteaptă să se redreseze complet în 2025. Camioanele grele cu motoare diesel reprezintă cea mai mare piață dintre tipurile lor bazate pe consumul de combustibil.
Creșterea prețurilor materiilor prime este unul dintre cele mai mari obstacole pentru industria camioanelor. Prețul în creștere al fierului și oțelului obligă producătorii de camioane să crească prețurile produsului final. Mediul volatil din punct de vedere economic și prețurile instabile ale petrolului brut limitează proprietarii de flote să achiziționeze camioane noi. Infrastructura rutieră precară din țările în curs de dezvoltare a fost o provocare dominantă pentru piața de camioane, care face ca vehiculele grele să fie predispuse la defecțiuni frecvente. Producătorii mondiali de camioane grele au crescut numărul stațiilor de service
Germania este cunoscută a fi centrul logistic al Europei datorită nivelului ridicat de activități industriale și comerciale. Comerțul și industria se dezvoltă într-un ritm rapid în Brazilia și în țările Orientului Mijlociu. Numărul din ce în ce mai mare de furnizori pentru componentele camioanelor oferă oportunități de creștere pentru producția de camioane.
Ritmul rapid de dezvoltare industrială din China stimulează producția și vânzările de camioane grele în țară. Piața indiană de camioane grele crește, de asemenea, într-un ritm rapid, pe fondul cererii de bunuri de consum din cauza creșterii populației. Următoarele unsprezece țări (Bangladesh, Egipt, Indonezia, Iran, Mexic, Nigeria, Pakistan, Filipine, Coreea de Sud, Turcia și Vietnam) vor oferi oportunități de creștere pentru piața camioanelor grele, datorită ritmului lor tot mai mare de industrializare.
Printre regiuni, Asia Pacific a reprezentat cea mai mare pondere pe piața mondială a camioanelor grele, urmată de Europa.
Articole înrudite
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- Daimler Truck: Vânzările s-au prăbușit cu 11%. Încasările, cu 5% mai mici
- MAN a livrat primul camion TGX de 40 de tone, complet electric
- VIDEO. Șeful Iveco România: despre anul 2024 și combustibilii alternativi
- Divizia de camioane a Volkswagen și-a stabilit țintele pentru următorii 5 ani