Camioane electrice MAN: Primele zece unități din cele 150 au fost livrate către DB Schenker
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare

• Unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din lume și lider de piață în transportul terestru european primește primele zece din cele 100 de camioane MAN eTGX planificate
•Ecologic și eficient: MAN eTGX Ultra Low Liner completează perfect flota DB Schenker de autotractoare mega
•Leii electrici în turneu: Șoferii DB Schenker transferă noul MAN eTGX de la Műnchen la locațiile lor logistice din toată Germania
•Pionierat: DB Schenker și MAN semnează o scrisoare de intenție suplimentară pentru 50 de unități ale camionului de distribuție MAN eTGL de 12 tone, care poate fi comandat începând cu aprilie 2025.
La predarea primelor zece din cele 150 de camioane electrice: Friedrich Baumann, Board Member for Sales and Customer Solutions la MAN Truck & Bus, Cyrille Bonjean, Vicepreședinte Executiv al Diviziei de transport terestru la DB Schenker în Europa, Marc Pühler, Vicepreședinte Senior pentru Operațiuni de Sistem la DB Schenker în Europa și Michael Kobriger, Board Member for Production & Logistics la MAN Truck & Bus (de la stânga la dreapta).
La finalul lunii ianuarie 2025, DB Schenker, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din lume și lider de piață în transportul terestru european, a primit primele zece camioane electrice MAN pentru distanțe lungi, direct de la fabrica MAN Truck & Bus din München, care se vor alătura flotei sale. Imediat după predarea ceremonială a vehiculelor de către Friedrich Baumann, Board Member for Sales and Customer Solutions la MAN Truck & Bus, către Cyrille Bonjean, Vicepreședinte Executiv al Diviziei de transport terestru la DB Schenker în Europa, șoferii și-au transferat noile camioane în locațiile DB Schenker din Germania. De aici, autotractoarele cu semiremorcă MAN eTGX Ultra, care au fost special dezvoltate pentru cerințele de volum mare de încărcare și care permit utilizarea semiremorcilor mega corespunzătoare cu o înălțime interioară de trei metri, vor fi pe drum.
De ani de zile, aceste semiremorci sunt utilizate în special în segmentul auto, dar și în alte domenii cu cerințe ridicate privind spațiul de încărcare. Volumul mare de încărcare contribuie la un transport mai ecologic și, în combinație cu MAN eTGX Ulra Low Liner complet electric, la reducerea durabilă a emisiilor de CO2. DB Schenker și MAN au convenit într-o Scrisoare de intenție (LOI) 2023 că 100 de camioane electrice vor fi adăugate flotei până în 2026. În timpul predării primului MAN eTGX, cele două companii au semnat, de asemenea, o altă scrisoare de intenție pentru livrarea a 50 de MAN eTGL. Camionul complet electric de 12 tone pentru transportul urban de marfă poate fi comandat începând cu aprilie 2025 și este destinat să completeze flota electrică a DB Schenker în distribuția logistică. „Suntem foarte mândri că primele zece MAN eTGX sunt acum utilizate zilnic în logistică pentru DB Schenker. Decarbonizarea durabilă a transportului de marfă este obiectivul nostru comun. Noul MAN eTruck nu numai că nu produce CO2 la nivel local, dar îndeplinește și diversele cerințe ale clienților noștri.
Transportul de volum este un exemplu în acest sens. Niciun alt autotractor electric cu semiremorcă produs în serie de pe piață nu oferă un ampatament atât de scurt cu o capacitate maximă a bateriei pentru semiremorci cu o înălțime interioară de trei metri. Faptul că DB Schenker dorește să se bazeze pe MAN și pentru transportul electric de distribuție cu eTGL confirmă că portofoliul de camioane electrice MAN oferă soluția potrivită pentru fiecare sector de transport”, explică Friedrich Baumann, Board Member for Sales and Customer Solutions la MAN Truck & Bus.
DB Schenker începe procesul de electrificare a flotei sale
DB Schenker urmărește de mulți ani o strategie consecventă de dezvoltare durabilă. Pe lângă trecerea continuă la sisteme de propulsie alternative, aceasta include și o creștere permanentă a eficienței în logistică.
„În calitate de pionier în tranziția către motoare cu emisii zero, DB Schenker va continua să investească în soluții durabile în viitor. Suntem încântați să fim primul client care va avea ocazia să pună în funcțiune o flotă de 10 MAN eTGX. Unele vehicule vor fi utilizate în servicii zilnice programate în rețeaua noastră de transport general de marfă în două schimburi, de exemplu, într-o călătorie zilnică dus-întors între locațiile noastre din Dortmund și Hanovra. Alte vehicule vor fi utilizate în mod special pentru clienții noștri din sectoarele auto și de consum”, explică Cyrille Bonjean, Vicepreședinte Executiv al Diviziei de transport terestru la DB Schenker în Europa, iar Marc Pühler, Vicepreședinte Senior pentru Operațiuni de Sistem la DB Schenker în Europa, adaugă: „Astăzi este o zi specială pentru DB Schenker. În plus față de livrarea primelor camioane electrice de transport internațional de la MAN, am semnat o scrisoare de intenție pentru livrarea a 50 de camioane MAN eTGL. Un camion electric de 12 tone nu era anterior disponibil pe piață. Acest lucru se schimbă cu eTGL. eTGL este ideal pentru utilizarea pe ultimul kilometru. Suntem mândri că am putut contribui cu expertiza noastră la dezvoltare și așteptăm cu nerăbdare primul vehicul de serie.
Camionul electric MAN: Inovația tehnologică este cheia
Camionul electric MAN eTGX Ultra Low Liner este un pionier în clasa sa: cu o înălțime a semiremorcii de numai 950 mm, un ampatament foarte scurt de 3,75 metri și o capacitate maximă a bateriei, acesta oferă o autonomie de aproximativ 500 de kilometri.
Acest lucru îl face perfect pentru aplicații în care volumul maxim de încărcare de până la trei metri înălțime interioară este crucial. Datorită conceptului său modular de baterii, cu posibilitatea de a alege între patru, cinci sau șase pachete de baterii și niveluri de putere de 449 și 544 CP, acesta poate fi adaptat în mod optim la orice sarcină de transport. În plus față de tehnologia standard de încărcare CCS (până la 375 kW), acesta poate fi comandat și cu noul standard MCS cu o putere de încărcare de până la un megawatt, care permite o încărcare intermediară și mai rapidă în timpul pauzei șoferului de la condus. În plus față de MAN eTGX și eTGS pentru sarcini de transport grele, MAN eTGL completează portofoliul de camioane electrice MAN pentru transportul de distribuție ușoară. Cu o autonomie de până la 235 de kilometri, încărcare rapidă în aproximativ 30 de minute și o sarcină utilă de până la 6.600 de kilograme, în funcție de caroserie, acesta oferă combinația ideală pentru un transport silențios și fără emisii locale de CO2 în logistica urbană a mărfurilor.
Găsiți soluția eMobility potrivită
Companiile de transport beneficiază, de asemenea, de consultanța eMobility de 360 de grade a MAN atunci când trec la electromobilitate: sfaturile privind trecerea la electromobilitate includ analize specifice ale clienților privind implementarea vehiculelor și cerințele privind infrastructura de încărcare. Gama de servicii MAN include, de asemenea, furnizarea infrastructurii de încărcare prin parteneriate cu furnizorii de infrastructură de încărcare. În plus, la fel ca în cazul camioanelor cu motor convențional, sunt disponibile contracte de service și soluții de finanțare special adaptate la mobilitatea electrică, precum și numeroase servicii digitale pentru utilizarea noilor lei electrici. Printre acestea se numără MAN eReadyCheck, pe care clienții îl pot utiliza pentru a verifica modul în care rutele lor de livrare pot fi conduse exclusiv electric, precum și serviciul de încărcare MAN Charge & Go, inclusiv cardul de încărcare, care permite planificarea și facturarea simplă și consolidată a încărcării pentru rutele internaționale.
Cursuri MAN ProfiDrive pentru camioane electrice
„Noi formăm viitorul” este promisiunea mărcii MAN ProfiDrive, departamentul propriu al MAN pentru formarea șoferilor, calificarea profesională a șoferilor și pregătirea specială în industrie. Cursurile de formare pentru vehicule electrice sunt din ce în ce mai solicitate de către clienți. Acest lucru se datorează faptului că electromobilitatea nu numai că necesită cunoștințe cu privire la manipularea în siguranță a tehnologiei de înaltă tensiune, dar modifică în mod semnificativ și sarcina de conducere. În timp ce la motoarele diesel, frânarea este evitată pe cât posibil prin adoptarea unui stil de conducere fluid și anticipativ pentru a economisi combustibil, acum se aplică o regulă diferită: decelerarea cu pedala de accelerație este obligatorie pentru a recupera energia.
Învățarea și punerea în practică fac parte din instruirea de predare-primire pe care MAN ProfiDrive o oferă tuturor șoferilor și managerilor de flotă care trec la electromobilitate, la fel ca și DB Schenker.
Grupul TIP: Flexibilitate prin închiriere
Primele zece MAN eTGX sunt implementate la DB Schenker de către TIP Group, una dintre cele mai importante companii de închiriere de vehicule comerciale independente de producător și furnizori de servicii pentru industria de transport și logistică. Prin furnizarea de camioane electrice MAN, TIP permite companiilor precum DB Schenker să reacționeze flexibil și rapid la cerințele în creștere ale logisticii durabile. „Scopul nostru este să ne echipăm clienții cu vehicule moderne, ecologice și să îi sprijinim pe calea lor către o mai mare durabilitate”, explică Oliver Bange, Vicepreședinte al TIP Group pentru regiunea Europei Centrale. Compania este angajată activ pentru un viitor mai durabil în industria logistică. Prin concentrarea sa pe închirierea de vehicule cu emisii zero, TIP aduce o contribuție importantă la introducerea soluțiilor cu emisii zero. Această abordare inovatoare nu numai că sprijină decarbonizarea industriei, dar și conduce în mod consecvent la transformarea către o logistică mai ecologică.
Finanțat de Ministerul Federal pentru Afaceri Digitale și Economice și pentru Transporturi
Primele zece camioane electrice MAN pentru DB Schenker sunt finanțate de Ministerul Federal pentru Afaceri Digitale și Economice și pentru Transport, ca parte a directivei privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative și ecologice și a infrastructurii de realimentare și încărcare asociate (KsNI). Ghidul de finanțare este coordonat de NOW GmbH, iar cererile sunt aprobate de Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate.
Despre DB Schenker
Cu aproximativ 72.700 de angajați în peste 1.850 de locații din peste 130 de țări, DB Schenker este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din lume. Compania oferă transport terestru, aerian și maritim, precum și soluții logistice complete și gestionare a lanțului global de aprovizionare dintr-o singură sursă. Cu scopul de a crea un viitor durabil pentru industria logistică, compania investește continuu în soluții de transport inovatoare, energii regenerabile și produse cu emisii reduse pentru clienții săi.
Articole înrudite
- ANALIZĂ Vânzările de vehicule comerciale din Europa, în declin în 2025
- MAN lansează următoarea etapă a serviciilor eMobility
- Producătorul de camioane electrice Nikola, spre faliment. Acțiunile s-au prăbușit cu 99%
- Vânzările de camioane noi pe motorină și electrice a scăzut în 2024
- MAN TruckScenes: prima bază de date cu informații de la senzori și din trafic disponibilă gratuit pentru camioane autonome