Benoit Tanguy, șeful Scania România: "Avem mai multe soluții de combustibili alternativi" Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
"Credem cu tărie în importanța dezvoltării parteneriatelor valoroase, drept urmare vă mulțumim pentru invitație și mai ales pentru oportunitatea de a vă fi alături.
Împreună, conducem către schimbare. La Scania, suntem dedicați dezvoltării sustenabile și promovării soluțiilor inovatoare în domeniul de transport greu. Și suntem încântați să facem parte din acest proces de transformare. Vă mulțumim pentru invitație și așteptăm cu nerăbdare să contribuim la dezvoltarea acestui ecosistem vital pentru un viitor sustenabil.
Cele mai multe emisii de carbon sunt cauzate de camioane, autobuze și autocare. Deoarece schimbările climatice sunt din ce în ce mai frecvente, emisiile de CO2 fiind una dintre principalele cauze pentru acestea. De aceea, UE a luat o serie de măsuri legislative privind Emisiile de CO2. Sunt stabilite mai multe date limită pentru atingerea unor obiective în acest caz:
• În 2025, o reducere de 15%, comparativ cu 2019.
• În 2030, o reducere de cel puțin 30%, comparativ cu 2019 (ținta indicativă, fiind reevaluată în 2022).
Pe lângă aceste termene/măsuri, Scania și-a propus propriile măsuri pentru reducerea Emisiilor de CO2, respectiv: reducerea cu -20% a CO2 emise de produsele noastre până în 2025 (având ca referință anul 2015).
Pentru a ne atinge acest obiectiv de reducere, avem mai multe soluții de combustibili alternativi: Gaz natural și Biogaz (biometan). Plus cele două tipuri de biodiesel: FAME (ester metilic al acizilor graș) și HVO (Ulei vegetal hidrogenat).
Gazul natural are o performanță ușor mai bună decât combustibilul diesel în ceea ce privește gazele cu efect de seră, iar prețul pentru o alimentare este mai mic.
Este mai eficient să se transforme biogazul disponibil în biometan pentru a înlocui combustibilul diesel, decât să se producă energie electrică direct din biogaz. Performanțe excelente în ceea ce privește gazele cu efect de seră.
Esterul metilic al acizilor grași este un combustibil ieftin și ușor de produs, dar care necesită îndeplinirea unor exigențe. Motorul diesel și sistemul de tratare a gazelor arse necesită anumite modificări.
Uleiul vegetal hidrogenat necesită un proces de producție avansat, cu performanțe posibile foarte bune în privința gazelor cu efect de seră și are proprietăți aproape identice cu cele ale motorinei.
Utilizând aceste soluții, impactul asupra emisiilor CO2 este diminuat de la 15% până la 90%. Gazul natural are o performanță ușor mai bună decât combustibilul diesel în ceea ce privește gazele cu efect de seră, astfel încât emisiile de CO2 pot fi reduse până la 15%.
Scania a proiectat noi motoare cu aprindere prin scânteie, alimentate cu gaz, cu puteri cuprinse între 280 și 410 cai putere. Acestea pot fi folosite atât pe camioanele Scania, cât și pe autobuzele Scania. Noul motor Scania alimentat cu gaz este proiectat pentru aplicații pe distanță lungă, construcții și aplicații urbane. Mai silențios decât un motor diesel și respectând standardul PIEK pentru limitarea zgomotului, este ideal pentru aplicații urbane, cum ar fi colectarea deșeurilor; în cazul nostru, Romprest este un partener care a ales să achiziționeze 20 de astfel de vehicule.
Sistemul modular Scania ne permite să alegem mai multe variante de rezervare pentru gazul natural, putând dimensiona autonomia în funcție de nevoile clientului. Oferta Scania pentru vehicule cu gaz cuprinde majoritatea cabinelor disponibile, motoarele cu gaz fiind disponibile atât pentru autocamioane articulate sau rigide, cât și pentru autobuze.
În ultimii 5 ani, Scania Black Sea Unit, format din România și Bulgaria, a vândut peste 340 de unități CNG, la nivel de Business Unit, pentru diverse aplicații. De exemplu, camioane pentru distribuție urbană de mărfuri generale, capete tractor pentru distribuție regională, dar și gunoiere, hooklift-uri și mixere.
Chiar dacă aceste cifre au fost obținute în ciuda numărului scăzut de stații de încărcare din România, situația se va schimba.
La momentul actual, în Bulgaria există mult mai multe stații, doar în Sofia fiind amplasate 19 stații.
La nivel european, situația este mult mai bună, în partea de Vest existând și stații de LNG.
Încheiere:
Scania s-a angajat ferm în reducerea emisiilor de CO2 prin oferirea de soluții inovatoare, inclusiv motoare alimentate cu gaz natural și biogaz, pentru camioane, autobuze și nu numai.
Cu utilizarea acestor soluții, emisiile de CO2 pot fi reduse semnificativ, având un impact de la 15%, până la 90%, iar Scania se adaptează nevoilor clienților prin oferirea unei game variate de vehicule alimentate cu gaz.", a declarat Benoit Tanguy - managing director al Scania România și Bulgaria, în cadrul evenimentului “Energie de Tranziție”, care a avut loc pe 25 octombrie 2023 în București.
Articole înrudite
- VIDEO. Scania XT Test & Drive: cele mai puternice camioane de construcții supuse încercărilor
- VIDEO. Vulcangas: prima stație de LNG și Bio-LNG din România
- VIDEO. Șeful Iveco România: despre anul 2024 și combustibilii alternativi
- Acțiunea BARIERA la frontiera Nădlac II și alte două PTF-uri. Sute de camioane și autocare au fost controlate
- ANALIZĂ Piața camioanelor „a frânat” în Europa. Ce se va întâmpla în viitor?